Zal hem vanavond is doormeten. Heb nog even het topic doorgespit maar kom er niet helemaal uit,want ik heb ergens zien staan dat de temp meter op het dashboard niet word aangestuurd door de sensor. Ik heb een kwartier gereden en de meter bleef met de nieuwe sensor uiterst links hangen. Toen ik de oude sensor terug heb gestopt schoot gelijk de meter weer (bijna) naar het midden. Toch raar dat die nieuwe sensor dan kapot is ? Ook het niet starten kan ik niet helemaal herleiden...
Metzger was €9 euro,originele zou ik niet weten hoeveel die kost. Maar met de verzendkosten zal het niet zoveel schelen denk ik..
Originele bij de dealer halen ?
Daarbij is Volvo ook erg gevoelig voor imi sensoren.... Dat is al veel langer een feit !
Dat is een waarheid als een koe.
Heb immi’s geprobeerd, maar ben geen enkele zuivere tegengekomen, in vergelijk met originele sensoren.
Zij zijn duurder, dat klopt, maar geven geen hoofdpijn.
Maar goed, die keuze is aan de gebruiker.
Nieuwe sensor is van Metzger,oude is een originele Volvo sensor.
Ik merkte vandaag dat bij stationair warmdraaien (defrosten) dat mijn temperatuurmeter extreme waarden aangaf. Dat zou in 3 jaar de 3e sensor zijn die bij APS haal. Ik ga morgen een nieuwe sensor en thermostaat bij de Volvodealer halen. Geen geknoei met luttele bedragen die veel onrust veroorzaken!
Weet iemand trouwens wat de openingstemperatuur van de thermostaat is? Het gaat om een V70 van eind 2010 met een B4204S4 motor (2 liter Mazda/Ford). Er zit bij dit model V70 geen meter voor de koelvloeistoftemperatuur op het dashboard, ik gebruik een OBD ELM327 Bluetooth dongle die ik met een app uitlees, dus dat is de temperatuur die de ECU leest. De temperatuur komt na 10 km rijden op 80 graden, al is dat wel met de huidige vrieskou. Na een tijdje stationair draaien staat ie op 87.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).