ik heb bij de mijne gemeten, koud en warm; keurig 2700 en 220 ohm. dus na 14 jaar doet het hij het nog goed. ik meld dit om aan te geven dat het onderdeel ook goed kan blijven functioneren.
ik heb de oudere variant met het stukje snoer er aan, en daarvan een nieuwe besteld. Iemand deze al vervangen?
ziet er naar uit dat dit wat meer werk is, en ik de thermostaat los moet halen om er fatsoenlijk een sleutel op te kunnen zetten... KVS aftappen dus...
mocht iemand een handigere manier weten.. let me know!
Volgens mij moet je daar wel bij kunnen komen met een steeksleutel.
Gisteren een kennis bij me langs geweest met een V70 die ook zo`n sensor had met een stukje kabel er aan. Zit net onder de slang van de koelvloeistof.
Heb even goed gekeken, en als je de slang wat weg drukt moet je daar wel bij kunnen zonder af te tappen.
Heb trouwens die ook doorgemeten en deze sensor week ook bijna 20 graden af.
Volgens mij moet je daar wel bij kunnen komen met een steeksleutel.
Gisteren een kennis bij me langs geweest met een V70 die ook zo`n sensor had met een stukje kabel er aan. Zit net onder de slang van de koelvloeistof.
Heb even goed gekeken, en als je de slang wat weg drukt moet je daar wel bij kunnen zonder af te tappen.
Heb trouwens die ook doorgemeten en deze sensor week ook bijna 20 graden af.
Jan, wat kost deze sensor?
@ turbodesk,
die zijn doorgaans wat duurder, ik was iets van 20 euro excl. verzendkosten kwijt geloof ik...
als je de variant met het kabeltje hebt, zul je wel een deel van je KVS moeten laten afvloeien, omdat je het het thermostaathuis even los moet hebben, om er bij te kunnen met sleutel 19.
Dat filmpje is voor een Benzine motor. Ik heb die van mij vervangen voor 20 euro, merk er eigenlijk niks van dus het was een preventieve vervanging. Al was de oude sensor van buiten in slechte staat (buiten is in de motor). Omdat ik het even snel wilde doen dacht ik niet na om even de dop los te draaien van het reservoir. Gevolg was een hete straal koelvoeistof over me heen, mijn dop lag 4 meter verder in de put en de oude sensor moest ik tussen het blok vandaan plukken via de onderkant. Niet handig....haastige spoed is zelden goed.