TRM :
Ik heb een S60 2.4i uit 2001 met 140pk motor. Echter na veel informeren ben ik bij "BSR" in Vinkeveen terecht gekomen.
Dit is een Zweeds bedrijf dat ook dus in Nederland gevestigd zit met ik dacht 4 vestigingen door het land die software ontwikkelt voor vooral Saab en Volvo. ( doen ook div. andere merken ivm concurrentie denk ik ).
BSR rekent 458 Euro incl. dat je software op een PPC-module mee krijgt.
De 140pk is dezelfde motor als de 170pk. Bij BSR hebben zij de laatste versie van de 170pk software geladen met 18pk extra er boven op.
Totaal dus 188pk via PPC tuning.
Stel dat je bij de Volvo-dealer een reset krijgt waardoor ze over de BSR software geladen hebben, kan kan je zelf of BSR via het PPC-module de software weer laden.
Let er wel op : Het wordt geen 2.4 Turbo !! Wel merk je dat hij vanaf ca.3100 rpm feller is. Hij trekt beter.
Ik vind het wel de moeite waard met mijn S60 2.4. ( ik zit trouwens ook op het algemene forum)
Check anders ff op het algemene volvo forum bij S60 my2000-2009 en gebruik de zoekfunctie mbt tunen.
Kijk ook ff op you tube en typ in : s60 0-100 2.4 140pk bsr
Hier zie je een filmpje voor en na het tunen. Je ziet dat na het tunen de teller ook sneller oploopt.
Mvg, Peter d
S60 2.4i intro edition 188pk BSR tethys17" high performance sound