heb je een wideband AFR in je auto?
Ik heb mijn voorkeur qua LPG techniek, en die ligt duidelijk niet bij LPI van Vialle. Wat de opmerking betreffende verouderde techniek nu toevoegt weet ik niet en snap ik niet.
Een goed afgestelde en passende LPG installatie kan ook bij hoge toeren / hoog vermogen gewoon op LPG draaien. Aangezien ik in het verleden al verscheiden keren een LPG installatie van het merk BRC zelf heb ingesteld kan ik persoonlijk op basis van eigen ervaringen spreken hoe simpel het is dit soort installaties te calibreren. Als er iets fout gaat qua werking (en dat kan ook zijn te arm gaan lopen) dan schakelt de installatie over op benzine. Maar de vraag is dan : waarom gebeurt dat? En dan kom je weer terecht bij de vraag hoe passend en / of hoe goed afgesteld is de betreffende installatie nu eigenlijk.
Als je een LPE7 Vialle hebt, zou elke LPG inbouwer de instelling helemaal zelf moeten kunnen uitvoeren. Oudere installaties LPE 6 en ouder kunnen bij mijn weten alleen door Vialle worden geprogrammeerd. En aangezien veel Vialle LPi installaties in de Volvo's op dit forum geen LPE7 zijn, zo is mijn vermoeden, mag ik nog steeds beweren dat i.v.m. de BRC Plug&Drive de gebruikte VIALLE LPI installaties ouderwets zijn.
En de stelling die ik wel eens lees dat de LPI installatie gewoon mee gaat met de gechipte benzine ECU zou ik niet al te zeker van zijn. Dan kom je uiteindelijk terecht bij de wens om te weten wat je AFR doet bij het rijden op LPI in een gechipte wagen.
De drie gestelde vragen waren gesteld aan RoyW.
Ik heb mijn voorkeur qua LPG techniek, en die ligt duidelijk niet bij LPI van Vialle. Wat de opmerking betreffende verouderde techniek nu toevoegt weet ik niet en snap ik niet.
Een goed afgestelde en passende LPG installatie kan ook bij hoge toeren / hoog vermogen gewoon op LPG draaien. Aangezien ik in het verleden al verscheiden keren een LPG installatie van het merk BRC zelf heb ingesteld kan ik persoonlijk op basis van eigen ervaringen spreken hoe simpel het is dit soort installaties te calibreren. Als er iets fout gaat qua werking (en dat kan ook zijn te arm gaan lopen) dan schakelt de installatie over op benzine. Maar de vraag is dan : waarom gebeurt dat? En dan kom je weer terecht bij de vraag hoe passend en / of hoe goed afgesteld is de betreffende installatie nu eigenlijk.
Als je een LPE7 Vialle hebt, zou elke LPG inbouwer de instelling helemaal zelf moeten kunnen uitvoeren. Oudere installaties LPE 6 en ouder kunnen bij mijn weten alleen door Vialle worden geprogrammeerd. En aangezien veel Vialle LPi installaties in de Volvo's op dit forum geen LPE7 zijn, zo is mijn vermoeden, mag ik nog steeds beweren dat i.v.m. de BRC Plug&Drive de gebruikte VIALLE LPI installaties ouderwets zijn.
En de stelling die ik wel eens lees dat de LPI installatie gewoon mee gaat met de gechipte benzine ECU zou ik niet al te zeker van zijn. Dan kom je uiteindelijk terecht bij de wens om te weten wat je AFR doet bij het rijden op LPI in een gechipte wagen.
De drie gestelde vragen waren gesteld aan RoyW.