Chiptuning 2.5D (TDi)

zin- of onzin....?

BoydTDI

Subject:

Chiptuning 2.5D (TDi)

· 
Posted: 10.06.2013 - 18:02  ·  #1
Wat lees ik veel informatie op deze site. Prima!
Mijn Volvo is net ingereden met de 230.000 km.
Als nieuw lid meteen een volgende vraag aan eigenaren van een V70 2.5TDi.

Ik vroeg een chiptuner naar de mogelijkheden van tunen.
Was geen enkel probleem, veel PK's en vooral 'koppel' erbij.
Alleen zou de motor na tunen wel gaan 'roken' (?!). Was een probleem bij de 2.5TDi motoren.
Nu ga ik dus twijfelen........ :(

Weet iemand hier wat van?
...

Subject:

Re: Chiptuning 2.5D (TDi)

· 
Posted: 10.06.2013 - 19:16  ·  #2
...
BoydTDI

Subject:

· 
Posted: 10.06.2013 - 23:28  ·  #3
Ik zit op een serieuze vraag op dit forum, natuurlijk niet op dit soort domme antwoorden uit Friesland te wachten.
...

Subject:

· 
Posted: 10.06.2013 - 23:37  ·  #4
Boy, even voor de duidelijkheid... Jij vraagt hier dingen en het antwoord van Laguna-S60 klopt wel degelijk. Die auto's roken en roken na tuning nog meer! Ik vraag me af of je dit wel wilt en dat is ook wat deze meneer bedoelt! Verder vind ik dat je je maar erg sumier voorstelt terwijl dit op ons forum meer dan wenselijk is! :) Verder had je het net tegen onze moderator en het slaat nergens op om zo tegen iemand te praten terwijl je op ons forum nog maar in de kinderschoenen staat! Hier houden wij dus niet van snap je wel? Het is hier een forum van halen en brengen! Dus niet alleen maar halen! We zijn een club die veel met elkaar optrekken en DUS ook voor elkaar opkomen waar nodig!
Dit soort gedrag kan je een ban opleveren en ik zou het niet heel vreemd vinden als dit nu ook zou gebeuren!

Groet,

Tristan
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.06.2013 - 00:02  ·  #5
Gaat weer lekker hier!
Misschien dat boy eerst eens moet bedenken hoe het op een forum van auto liefhebbers er aan toe gaat. Als hij denkt dat het een soort helpdesk in de trant van ik vraag en jij rent, dat heeft hij het mis.
Tip voor boy: stel je eerst even fatsoenlijk voor, zodat we een beetje weten wie je bent, wat voor volvo je hebt en dat soort zaken en dan komt de support vanzelf wel op gang.
Misschien moet de forum instelling gewijzigd worden zoals dat al op vele andere fora is, eerst een voorstelronde pas daarna kun je iets anders posten.
Oja, en we proberen het tussen de techniek ook gezellig te hebben, dus er komt wel eens een opmerking voorbij met een minder serieuze ondertoon. Als je dat niet bevalt kun je ook gewoon je auto naar de dealer brengen en de hoofdprijs betalen.
...

Subject:

· 
Posted: 11.06.2013 - 00:09  ·  #6
Ik sluit mij geheel bij de vorige spreker aan. Wel zijn wij met zijn allen heel benieuwd naar persoon en auto! De rest komt dan inderdaad goed. Maar kijk de volgende keer een beetje uit hoe je dingen zegt. Zeker als je pas 3 postings hebt gedaan!
...

Subject:

· 
Posted: 11.06.2013 - 09:37  ·  #7
...
vveertig
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 16:50  ·  #8
Quote door BoydTDI

Wat lees ik veel informatie op deze site. Prima!
Mijn Volvo is net ingereden met de 230.000 km.
Als nieuw lid meteen een volgende vraag aan eigenaren van een V70 2.5TDi.

Ik vroeg een chiptuner naar de mogelijkheden van tunen.
Was geen enkel probleem, veel PK's en vooral 'koppel' erbij.
Alleen zou de motor na tunen wel gaan 'roken' (?!). Was een probleem bij de 2.5TDi motoren.
Nu ga ik dus twijfelen........ :(

Weet iemand hier wat van?

Dat is hoogstwaarschijnlijk een flasher, en geen maatwerk tuner. Een maatwerk tuner heeft daar namelijk invloed op. En ja er zijn koop files die je auto laten roken. In het buitenland wordt dat namelijk positiever gezien als hier in Nederland.
marcel56
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 18:12  ·  #9
Zelf heb ik een 2.5d die getuned is tot 170 pk en 340nm koppen. Ik weet niet wat ze normaal roken maar ook die van mij rookt. Ik weet ook niet of het veel meer wordt bij een tune.. Ze roken volgens mij allemaal.

Volvo rijders zijn nuchtere mensen die wel eens een grapje maken. Als je dat onprettig vindt stel ik voor dat je het account opheft.. :devil:
...

Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 18:14  ·  #10
Hij komt gewoon niet meer online Marcel. ;) Ik weet niet of het voor Gerrit mogelijk is dit account te laten sluiten? Ik vond in ieder geval dat hij nogal foute woorden in de mond heeft genomen voor een nieuweling. ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 19:01  ·  #11
Waarom opheffen als hij zich toch niet meer meld.
Zonde van de energie.
...

Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 19:03  ·  #12
...
marcel56
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 22:10  ·  #13
Heeft waarschijnlijk al een bmw gekocht :D
...

Subject:

· 
Posted: 17.06.2013 - 22:14  ·  #14
Of een VW Polo 6N DRIETSEL!!! :P :P :P
pieneman
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.06.2013 - 13:34  ·  #15
Jongens, het spijt me zeer maar ik begrijp de reactie wel van deze jongen(man). Er wordt door een aantal actieve leden steeds verteld dat een nieuw lid zich moet voorstellen want anders krijgt ie geen reacties. Menig topic raakt hierdoor vervuild zonder een oplossing voor de TS alsook voor de geïnteresseerden. Als dit 'Voorstelrondje' een vereiste is zorg er dan voor dat het of afgedwongen wordt, of duidelijk in de disclaimer aangegeven wordt. Die is overigens in het Engels en bevat een zeer algemeen stukje tekst over gedrag en de gevolgen (basis).
Deze jongen(man) stelt een vraag en krijgt juist van de administrator een antwoord zonder enige toevoeging op zijn vraag met wat smiley's. Vervolgens nog een stuk of 10 reacties om de administrator bij te staan en zoals eerder aangegeven zonder enige waardevolle toevoeging op de vraag. Dit is onlangs een mededeling geweest van de administrators om niet teveel af te dwalen, blijkbaar zijn er dan toch uitzonderingen. Het is nou eenmaal geen vereiste om je voor te stellen, en ik heb het zelf ook nooit gedaan, maar je krijgt er wel een waardevolle knowledge base van.

Begrijp me niet verkeerd, het is af en toe best leuk om zo te lezen en moet kunnen maar tenslotte gaat het forum om de inhoud en niet om de oneindige grappen van steeds dezelfde personen.

Als de administrators niet kunnen afdwingen dat iemand zich eerst netjes gaat voorstellen alvorens een topic te starten maak er dan geen ongeschreven regel van om deze persoon 'weg te pesten'. Het schept (helaas) afstand zo'n forum, als iemand voor je zou staan ga je hem ook eerst netjes aanspreken op zijn gedrag en niet in groepsvorm afzeiken. Zonder weinig aanpassingen kan je iemand een PM sturen met de mededeling dat er een ongeschreven regel bestaat, weinig moeite en zeer effectief. Het valt niet te zeggen, maar wellicht is deze persoon naar het volvo-forum gegaan en zou je zomaar een waardevolle aanvulling kwijt raken omdat ie misschien daar wel een gepast antwoord krijgt.

Doe d’r wat mee om dit forum waardevol te houden.

Selected quotes for multi-quoting:   0