Cilinderkop 5244S <--> 5224SG 1 op 1 over te zetten ?

 
 
 
 
 
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Cilinderkop 5244S <--> 5224SG 1 op 1 over te zetten ?

 · 
Posted: 02.04.2014 - 16:26  ·  #16
Zover ik weet van EFMA, de volvo specialist in Duitsland zit er intern geen verschil tussen een Bi-fuel motor of de gewone B5244S2. Wat je wel kunt doen is de B5244S2 kop met LPG zittingen laten uitvoeren, dat is waarschijnlijk ook wat bij grrroovedude is gebeurd. Mijn B5244S2 heeft nu 315k op LPG lopen en is overigens nog steeds in orde zonder ooit gesteld te zijn. Als deze het zou begeven dan zou ik een gewone eenzelfde kop met LPG zittingen laten uitvoeren.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Cilinderkop 5244S <--> 5224SG 1 op 1 over te zetten ?

 · 
Posted: 03.04.2014 - 21:52  ·  #17
Quote door Baksteen

Oke, per mail contact gehad met de verkoper van Bangarage die destijds de 70-GX-VZ aan jou verkocht heeft.
De informatie die hij verstrekt... is dat de kop op jouw Volvo de originele gereviseerde kop is die op dat blok hoort. Dus geen Bi-Fuel....

Of die wissel uberhaupt mogelijk is weet hij helaas ook niet.

Wel erg netjes van Bangarage dat ze eea opzoeken en mij daar op zo'n korte termijn een antwoord op kunnen geven, kost ze toch tijd en ze verdienen er niets aan, behalve mijn lof en dank


Mmm. Dan heb ik niet goed geluisterd of er is mij een ander verhaal verteld. Bangarage Mijdrecht is en liefhebbersbedrijf. Fijne mensen. Verkopen ook nog veel 240's en 760's omdat ze het zonde vinden dat die naar de handel gaan. Doet mij nu wel twijfelen of ik niet een flashlube systeem ga installeren...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0