Een Bi-feul motor is in principe exact hetzelfde als de 'gewone' 5244S motor.
Er zijn al hele discussie's of er sowieso wel verschil in het blok zit, behalve een standaard ingebouwde LPG installatie.
Het verschil tussen de 140 en 170pk motor zit ook weer uitsluitend in het motormanagement.
Nu heeft mijn 170pk blok inmiddels 300.000+ km gelopen op Vialle LPG
Enige wat er normaal gesproken aan slijtage gaat voorkomen zijn de kleppen.
Nu is binnenkort de distributie aan de beurt en is er een forumlid dat een geheel gereviseerde Bi-Feul kop aanbied, inc nokkenassen uiteraard.
Gezien het meermerk als de distributie toch vervangen gaat worden lijkt het mij wel wat de kop ook gelijk te vervangen.
Is er ergens nog 'iets' aan de standaard Bi-Feul kop toch anders als aan de gewone kop ?
Ik heb het niet kunnen vinden, maar wellicht iets andere kleplift/nokkenas ??
Klepspeling is ingesteld op LPG, maar ik neem aan dat die klepspeling op zich op dezelfde waarden ingesteld zullen zijn ?
Er zijn al hele discussie's of er sowieso wel verschil in het blok zit, behalve een standaard ingebouwde LPG installatie.
Het verschil tussen de 140 en 170pk motor zit ook weer uitsluitend in het motormanagement.
Nu heeft mijn 170pk blok inmiddels 300.000+ km gelopen op Vialle LPG
Enige wat er normaal gesproken aan slijtage gaat voorkomen zijn de kleppen.
Nu is binnenkort de distributie aan de beurt en is er een forumlid dat een geheel gereviseerde Bi-Feul kop aanbied, inc nokkenassen uiteraard.
Gezien het meermerk als de distributie toch vervangen gaat worden lijkt het mij wel wat de kop ook gelijk te vervangen.
Is er ergens nog 'iets' aan de standaard Bi-Feul kop toch anders als aan de gewone kop ?
Ik heb het niet kunnen vinden, maar wellicht iets andere kleplift/nokkenas ??
Klepspeling is ingesteld op LPG, maar ik neem aan dat die klepspeling op zich op dezelfde waarden ingesteld zullen zijn ?