Ik zou t gewoon aansluiten en kijken of t werkt (waarschijnlijk niet).
En dan de originele bedrading gebruiken om een relais aan te sturen. En als je t makkelijk doet bedrading vanaf accu (of bij de 70n de fusebox) pakken met zwevende zekering. Heb zelfde gedaan met mijn motor.
Stebel is idd het merk. Ik had op mijn vorige motor ook een hardere claxon, paar keer erg nodig gehad. Mijn huidige motor moet ik nog voorzien.
En ik had er gisteren ook weer 1, haalde me in op de snelweg en kwam ongeveer twee meter te vroeg naar rechts. Ondanks dat ik de volvo claxon langdurig gebruikte, had de bestuurder niets door...... ik dacht toch dat de volvo claxon wel vrij luid was, maar dat viel tegen.
Het inbouwen was een fluitje van een cent! Alleen de voorbumper er af en 1 op 1 vervangen. De connectors op de kabels moeten wel plaats maken voor AMP klemmen.
De kabels zijn net wat dun, dus voor het mooi zal ik een keer dikkere trekken vanaf de fuse box. "Gelukkig" heb ik nog meer klusjes waarvoor de bumper er af moet
Klaasw, aan de uitlaat van mijn motor zal het niet liggen! Auto's gaan vaak ruim op tijd opzij in de file ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik in een reply een foto kan toevoegen; ik heb een mooie klaar liggen van mijn VFR met Devil high mount demper, met een fraai Sloveens berg uitzicht.. Je houdt hem te goed
Ik had beide kabels aangesloten op de luchthoorn.
De Volvo had 2 claxons, 2 keer 1,5mm² dacht ik. Samen aangesloten op de Stebel en de zekering was al 30A. Genoeg dacht ik zo, geen reden voor een nieuwe kabel.
Bij komt er een erg belabberd geluid uit de claxon als ik claxonneer.
Ik vermoed dat 1 van de claxons stuk is.
Waar kan ik de passende claxon kopen tegen een redelijke prijs?
En, hoe vervang ik de claxon? Moet daarvoor de hele bumper eraf? Ik las ook ergens dat de grill apart verwijderd kan worden.
De bovenste zwarte bumperclips verwijderen en dan de bumperlip iets naar voren halen. Dan kan je gemakkelijk bij de clips van de grill en kan je de grill verwijderen.
Klopt dat?
Die van Ridex doen het toch ook wel op een Volvo S60/V70 denk ik?
https://www.autodoc.nl/ridex/1…gKPC_D_BwE Ze zien er gelijkwaardig uit. Alleen de bevestigingsbeugel is anders. Maar die valt wel van de oude claxon over te nemen denk ik.
Weet iemand hoe je precies de grill kan demonteren?
Motorkap open,
6 kunststof dopjes van de bumper losmaken (indrukken met een schroevendraaiertje, dan schroevendraaier onder de buitenrand leggen en omhoog trekken),
bumper stukje naar voren buigen, niet te bang zijn,
schroevendraaier tussen auto en bumper duwen en de klipjes van de grill los drukken,
Grill naar voren trekken
Als je al niet de hele bumper er af moet halen om er fatsoenlijk bij te komen.