Climate control werkt niet

De autofunctie werkt niet

nicoleerlooijer
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Climate control werkt niet

· 
Posted: 14.11.2016 - 21:32  ·  #1
Mijn eerste bericht op dit forum. Ik heb even een vraag aan de leden. Mijn volvo v70 d5 uit 2002 heeft een probleem met de climate control. Hij blaast wel als ik em op manuel zet maar als ie op automatisch staat doet hij het niet. Ik heb em er uitgehaald. De sensor is nog in tact. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Daarnaast blijft de fan die achter het roostertje zit draaien. Ook als de auto lange tijd uit staat. Is er een relatie tussen die twee fouten?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Climate control werkt niet

· 
Posted: 14.11.2016 - 22:19  ·  #2
het ventilatortje blijft altijd nog een tijdje draaien eventueel minuten. maar geen uren. Doet verder de temperatuur regeling zoals het moet koud warm beide kanten?
nicoleerlooijer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 08:40  ·  #3
Quote door GRUNNS60

het ventilatortje blijft altijd nog een tijdje draaien eventueel minuten. maar geen uren. Doet verder de temperatuur regeling zoals het moet koud warm beide kanten?

De temperatuur kan wel handmatig geregeld worden. Je hoort ook de kleppen die de luchtstromingen regelen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 09:06  ·  #4
Ik vermoed dat je refereert aan de knop van de luchtcirculering (autootje met pijltje erdoor) aan de linkerkant, en niet aan de Auto knop bovenaan in het midden?
Wat heb je eruit gehaald? De climate control module? De sensor is nog intact = de temperatuursensor achter de 3 sleufjes?

Als je de luchtcirculering op Auto hebt staan, wordt de luchtkwaliteit gemeten door een sensor en bij slechte lucht wordt de buitenlucht afgesloten en de lucht binnenin de auto gecirculeerd. Dit staat wel in de handleiding van de auto.
Edit/ toevoeging: als je goed oplet heb je drie standen op die knop:
1 - Auto: de sensor meet de luchtkwaliteit en laat alleen schone buitenlucht door
2 - Manual (oranje lampje): lucht wordt gecirculeerd in de auto
3 - Geen lichtje: ik neem aan dat dit betekent dat de buitenlucht wordt doorgelaten terwijl de luchtkwaliteit niet gemeten wordt. Zou je wel moeten kunnen voelen met de buitentemperaturen nu...

Als dit niet meer werkt zou ik denken dat die sensor kapot / vervuild is, en ook even je interieurfilter nakijken / vervangen.
Waar die precies zit kan ik je niet vertellen, maar dat weet iemand anders wel weer, of wellicht staat dat ook in het boekje (niet bij de hand nu)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 00:05  ·  #5
wat doet ie als je defrost aanzet gaat ie dan wel hard blazen?
heinvandermeijs
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Homepage: careforever.net
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 04:28  ·  #6
Interieur filter zit rechts onder de motorkap, onder de tupperware.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 19:24  ·  #7
Bij een N-versie zit het interieurfilter achter het dashboardkastje, van binnenuit te bereiken.
nicoleerlooijer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 20:13  ·  #8
Quote door GRUNNS60

Die gaat wel blazen.
nicoleerlooijer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 20:15  ·  #9
Quote door nicoleerlooijer

Quote door GRUNNS60

Die gaat wel blazen.

Ik zal de intereurfilter vervangen. Ik hoop dat het wat zal schelen.
nicoleerlooijer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 20:21  ·  #10
Quote door Bolbo

Ik vermoed dat je refereert aan de knop van de luchtcirculering (autootje met pijltje erdoor) aan de linkerkant, en niet aan de Auto knop bovenaan in het midden?
Wat heb je eruit gehaald? De climate control module? De sensor is nog intact = de temperatuursensor achter de 3 sleufjes?

Als je de luchtcirculering op Auto hebt staan, wordt de luchtkwaliteit gemeten door een sensor en bij slechte lucht wordt de buitenlucht afgesloten en de lucht binnenin de auto gecirculeerd. Dit staat wel in de handleiding van de auto.
Edit/ toevoeging: als je goed oplet heb je drie standen op die knop:
1 - Auto: de sensor meet de luchtkwaliteit en laat alleen schone buitenlucht door
2 - Manual (oranje lampje): lucht wordt gecirculeerd in de auto
3 - Geen lichtje: ik neem aan dat dit betekent dat de buitenlucht wordt doorgelaten terwijl de luchtkwaliteit niet gemeten wordt. Zou je wel moeten kunnen voelen met de buitentemperaturen nu...

Als dit niet meer werkt zou ik denken dat die sensor kapot / vervuild is, en ook even je interieurfilter nakijken / vervangen.
Waar die precies zit kan ik je niet vertellen, maar dat weet iemand anders wel weer, of wellicht staat dat ook in het boekje (niet bij de hand nu)

Het is niet de knop met de auto zelf maar waar auto van automatisch op staat. Deze zit boven de knoppen die ventilatierichting bepalen. Ik zal de volgende keer wat specifieker zijn! Ik zal de intereurfilter vervangen en ik hoop dat dat wat scheeld. Wordt vervolgd.
MikeS80
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 10:22  ·  #11
Uitlezen met VIDA al gedaan ? De CCM module heeft heel wat opties/foutmogelijkheden.
nicoleerlooijer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 10:19  ·  #12
Quote door MikeS80

Uitlezen met VIDA al gedaan ? De CCM module heeft heel wat opties/foutmogelijkheden.

Dat zal ik ook laten doen. Volgende week zaterdag zullen we naar de aangedragen punten kijken.

Selected quotes for multi-quoting:   0