Hallo allemaal,
Sinds twee weken hebben we een fijne Volvo V70 voor de familie. Ondertussen netjes gemaakt met uitlijnen, twee nieuwe bandjes, beurtje, riempje etc. Bij het uitlezen kwam ik OBD code P0133 tegen zonder dat het lampje brand. Code gereset en maar afwachten wat er gebeurd.
Volgende dag weer gekeken en hij was er weer, ook weer zonder dat het lampje aan was. Nu heb ik niet gereset om eens te kijken of ik iets zou merken. Volgende dag was het lampje aan, met dezelfde code. Geen andere codes aanwezig.
Er is in het recente verleden een nieuwe lambda sensor ingekomen. Merk en type zijn onbekend. (volgens mij niet origineel als ik afbeeldingen op internet bekijk van volvo en denso).
Wat merk ik aan de auto:
- het toerental van de motor zakt na gas loslaten langzaam terug.
- motor draait na terugzakken +- 850 toeren.
- motor draait mooi rond en aarzelt niet bij acceleren.
- starten normaal, zowel warm als koud
- Thermostaat vv, bleef openstaan, sensor lijkt ok
Wat heb ik gedaan:
- Code gereset, blijft dus terugkomen
- Stekkers gereinigd van Lambdasensoren, luchtmassameter en temperatuursensor.
- Gezocht vacuumlek mbv remmenreiniger, geen rooktest.
- Visueel uitlaattraject op lekken gecontroleerd
Heeft alles niks gebracht en nu overweeg ik om een originele lambda sensor te plaatsen tenzij iemand hier met deze code ervaring en een oplossing heeft.
Input is welkom,
Grts Bouke
Sinds twee weken hebben we een fijne Volvo V70 voor de familie. Ondertussen netjes gemaakt met uitlijnen, twee nieuwe bandjes, beurtje, riempje etc. Bij het uitlezen kwam ik OBD code P0133 tegen zonder dat het lampje brand. Code gereset en maar afwachten wat er gebeurd.
Volgende dag weer gekeken en hij was er weer, ook weer zonder dat het lampje aan was. Nu heb ik niet gereset om eens te kijken of ik iets zou merken. Volgende dag was het lampje aan, met dezelfde code. Geen andere codes aanwezig.
Er is in het recente verleden een nieuwe lambda sensor ingekomen. Merk en type zijn onbekend. (volgens mij niet origineel als ik afbeeldingen op internet bekijk van volvo en denso).
Wat merk ik aan de auto:
- het toerental van de motor zakt na gas loslaten langzaam terug.
- motor draait na terugzakken +- 850 toeren.
- motor draait mooi rond en aarzelt niet bij acceleren.
- starten normaal, zowel warm als koud
- Thermostaat vv, bleef openstaan, sensor lijkt ok
Wat heb ik gedaan:
- Code gereset, blijft dus terugkomen
- Stekkers gereinigd van Lambdasensoren, luchtmassameter en temperatuursensor.
- Gezocht vacuumlek mbv remmenreiniger, geen rooktest.
- Visueel uitlaattraject op lekken gecontroleerd
Heeft alles niks gebracht en nu overweeg ik om een originele lambda sensor te plaatsen tenzij iemand hier met deze code ervaring en een oplossing heeft.
Input is welkom,
Grts Bouke