Mijn D5 automaat 2002 gaat vaak in noodloop. "Spoed storing motormangement" Dit gebeurt vooral op de snelweg wanneer je bij +/- 120 km/u behoorlijk gas geeft. Wanneer de motor is uitgezet is de storing verdwenen. Uitlezen met Vida geeft daarna de storingen "telage raildruk" en "te hoge raildruk".
Wat al gedaan:
Brandstoffilter vervangen
Retourlektest van de verstuivers gedaan. 1 verstuiver gaf veel meer retour dan de andere, 1 veel minder dan de andere. Per saldo nu 4 nieuwe verstuivers. Nu geven alle verstuivers de zelfde lekhoeveelheid.
Gecontroleerd of diesel naar hogedrukpomp vrij is van luchtbellen en of pomp in tank goed werkt.
Dit het weekend heb ik de auto gereden met Vida aangesloten in de grafische modus raildruk en stroom naar drukregelklep. Op de snelweg gasgegeven. Auto hield iets in en ging in noodloop. In de grafiek kan ik zien dat de minimale raildruk 259300 hPa was toen hij in noodloop ging. Direct daarna schiet de druk in de grafiek omhoog. Nu snap ik dus dat de druk te laag wordt bij gasgeven op de snelweg (hij gaat dan niet in zijn kick-down) en dat de druk direct daarna ter compensatie te hoog wordt.
Vragen;
Ik verdenk de electrische drukregelklep op de hogedrukpomp. Heeft iemand ervaring met deze storing?
Weet iemand onder welke raildruk de auto in noodloop gaat?
De auto start niet volt. Je moet circa 1 startmotor laten lopen voor hij aanslaat. Naar mijn idee loopt de motor tijdens het starten goed rond. Op Vida kun je zien dat de motor direct aanslaat wanneer de raildruk zich heeft opgebouwd tot 160000 hPa. Ik denk dat de verstuivers pas vanaf die druk gaan inspuiten, klopt dat?
Ik hoor graag van jullie,
Willem
Wat al gedaan:
Brandstoffilter vervangen
Retourlektest van de verstuivers gedaan. 1 verstuiver gaf veel meer retour dan de andere, 1 veel minder dan de andere. Per saldo nu 4 nieuwe verstuivers. Nu geven alle verstuivers de zelfde lekhoeveelheid.
Gecontroleerd of diesel naar hogedrukpomp vrij is van luchtbellen en of pomp in tank goed werkt.
Dit het weekend heb ik de auto gereden met Vida aangesloten in de grafische modus raildruk en stroom naar drukregelklep. Op de snelweg gasgegeven. Auto hield iets in en ging in noodloop. In de grafiek kan ik zien dat de minimale raildruk 259300 hPa was toen hij in noodloop ging. Direct daarna schiet de druk in de grafiek omhoog. Nu snap ik dus dat de druk te laag wordt bij gasgeven op de snelweg (hij gaat dan niet in zijn kick-down) en dat de druk direct daarna ter compensatie te hoog wordt.
Vragen;
Ik verdenk de electrische drukregelklep op de hogedrukpomp. Heeft iemand ervaring met deze storing?
Weet iemand onder welke raildruk de auto in noodloop gaat?
De auto start niet volt. Je moet circa 1 startmotor laten lopen voor hij aanslaat. Naar mijn idee loopt de motor tijdens het starten goed rond. Op Vida kun je zien dat de motor direct aanslaat wanneer de raildruk zich heeft opgebouwd tot 160000 hPa. Ik denk dat de verstuivers pas vanaf die druk gaan inspuiten, klopt dat?
Ik hoor graag van jullie,
Willem
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).