Ik heb het idee dat mijn XC van gloeilampjes houdt. Een paar dagen geleden kwam de melding dat er een storing was maar tegelijkertijd gingen mijn "kapotte" parkeersensoren weer aan het werk. Had ik al eerder gedacht maar ik heb al zoveel dingen meegemaakt dat ik al een paar keer de aan/uit schakelaar gezocht heb. Vandaag ging de auto voor de APK, werd het lampje vervangen en was de melding weg. Bij het achteruit rijden dus weer 6 seconden fouttoon.
In mijn eerste volvo zat een zoemertje dat af ging als je de deur open deed terwijl de lampen nog brandden. Dat werkte volgens mij heel simpel doordat een van de draadjes van 0 (binnenlicht uit) naar 1 ging, Dus spanningsverschil en zoemer. Althans, dat meen ik me te herinneren.
Zou het kunnen zijn dat een van de draadjes/kabeltjes verkeerd is aangesloten? En dan, met heel veel hoop... Iemand een idee welke?
Dank voor het meedenken!
JP
In mijn eerste volvo zat een zoemertje dat af ging als je de deur open deed terwijl de lampen nog brandden. Dat werkte volgens mij heel simpel doordat een van de draadjes van 0 (binnenlicht uit) naar 1 ging, Dus spanningsverschil en zoemer. Althans, dat meen ik me te herinneren.
Zou het kunnen zijn dat een van de draadjes/kabeltjes verkeerd is aangesloten? En dan, met heel veel hoop... Iemand een idee welke?
Dank voor het meedenken!
JP