Vandaag eindelijk de kans gehad om de handel eronder te rommelen
Draagarmen, fuseekogels en stabilisator verbindingsstangen gedaan, de stuurkogels waren reeds nieuw dus die heb ik maar even gelaten nog; mooi op voorraad.
Wel even een geklooi om die nieuwe fuseekogels in de fuseestukken te krijgen, maar het zit.
Nog niet uitgelijnd omdat ik niet bij de juiste brug kon komen, maar het staat niet erg verkeerd.
Nog geen uurtje werk, dus ook dat valt mee.
Nu hoop je natuurlijk dat je na het uitgeven van een relatief "hoog" bedrag, daar ook voor beloond wordt
Maar dat hangt ook af van hoe slecht de oude zooi was natuurlijk.
Laat me zeggen, dat de voorste bus van de rechter draagarm, wel heel slap was en dezelfde kant "niet echt" speling op de kogel zat, maar nieuw was hij zeker niet.
Rijdende naar huis; compleet andere auto!
- niet meer rechtsaf willen bij remmen
- stabieler rechtuit
- "klap" naar rechts in stuur bij plots gas; weg
- veel rustiger in langskrachten: optrekken, remmen, schakelen (vooral die laatste)
- veel rustiger door oneffenheden
- directere reactie op het stuur
Ik ben echt wel blij.
Het schakelen gaf toch -als je het niet voorzichtig deed, zoals wel eens gebeurt- toch een schokje door de auto en ook dat is weg. Het lijkt of ik eindelijk heb leren schakelen
Zelfde voorbeeld; als ik de snelheid terug liet zakken van 70 naar 50 en ik pakte hem met de cc op; best wel een schokje door de auto en het stuur. Nu weg.
Naar mijn idee; de langskracht kwam erop en de voorste bus ramde even een dikke centimeter naar binnen en kwam zo tot die schok.
Wishful thinking? Misschien ook wel een beetje, maar ik ben realistisch genoeg en heb er genoeg kennis van om het goed te beoordelen.
130 euro welbesteed dus
Sterker nog; ik had het al over de veerpoten als volgende object, maar hij is nu zo veel rustiger in de voortrein (en stuur) dat de stugheid mij niet eens meer zo in de weg zit eigenlijk. Een klein kuiltje, voelde je best goed, nu toch echt wel minder.
Dus; bloed, zweet (veel, heel veel) en eigenlijk geen tranen, maar zeker de moeite waard geweest.
Bedankt voor alle input beste mensen!