Goedemorgen allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Jan Bos, woonachtig in Veenendaal. Ben 51 jaar en sinds begin maart 2013 de eigenaar van een S60 2.4 automaat 140pk uit jan. 2002 (model 2001)
Deze volvo is mijn eerste volvo dus ik ben geen ervaren volvo-rijder.
Mijn Passat 2.8v6 was aan vervanging toe en ik heb de volvo s60 altijd een schitterende auto gevonden die ook nog eens zeer comfortabel zit!
Uiteindelijk heb ik naar ik dacht een betrouwbare volvo gekocht van een volvomonteur.
Ik heb 2 weken met plezier rond gereden en toen kwamen de problemen.
Na een paar keer vol gas te hebben opgetrokken kreeg ik bij 1600 rpm en tussen de 2000 en 2500 rpm trillingen in mijn auto. Mijn zoon noemde het "kiezelstenen malen".
Het motorstoringslampje ging ook branden.
Op dit forum naar mogelijke oorzaken en oplossingen gezocht.
Ik heb sindsdien het volgende gedaan/laten doen,
- motorolie en oliefilter vervangen (was pikzwart)
- solenoid laten vervangen (was grotendeels dichtgekoekt en schoonmaken en resetten hielp
niet)
- alle motorsteunen vervangen.(ook de 2 hydro-steunen)
- vier nieuwe banden.
- nieuwe bougies
- flexibel uitlaatstuk vernieuwd.
Vandaag ga ik naar varioclean om de automaat te laten controleren.
Hoewel de bovenste en de baksteun kapot waren heeft vervanging geen verbetering gebracht.
Nadat de 2 hydro-steunen waren vervangen is de trilling flink gedempt, maar nog steeds is er en het hele toerenbereik een hele fijne vibratie aanwezig.(net een electrische tandenborstel)
Als ik 80km/u rij en ik zet de bak op "N" is de vibratie stukken minder maar niet weg.
Als ik dan de motor uitzet valt vibratie helemaal weg. Start ik de motor weer dan is de trilling ook weer terug.
Ik heb sterk het idee dat het te maken heeft met de nokkenasversteller/timing
Sinds het storingslampje is het vibreren nooit meer weggeweest en de motor dreunt ook zwaarder bij 900rpm ondanks nieuwe motorsteunen.
Wat ik ook vreemd vind is dat de motor hetzelfde doet met de stekker van de solenoid vast of los. De auto geeft ook geen storing aan als de stekker los ligt.
Bij de dealer vinden ze niets. De monteur is meegereden maar voelt die vibratie niet.
Als ik op het forum zoek zijn de klachten die ik heb nagenoeg dezelfde als die van sc33.
Hopelijk heeft iemand van de volvoliefhebbers een idee want dit heeft mij alweer 1500 Euro extra gekost en mijn volvo is nog niet ok.
Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Jan Bos, woonachtig in Veenendaal. Ben 51 jaar en sinds begin maart 2013 de eigenaar van een S60 2.4 automaat 140pk uit jan. 2002 (model 2001)
Deze volvo is mijn eerste volvo dus ik ben geen ervaren volvo-rijder.
Mijn Passat 2.8v6 was aan vervanging toe en ik heb de volvo s60 altijd een schitterende auto gevonden die ook nog eens zeer comfortabel zit!
Uiteindelijk heb ik naar ik dacht een betrouwbare volvo gekocht van een volvomonteur.
Ik heb 2 weken met plezier rond gereden en toen kwamen de problemen.
Na een paar keer vol gas te hebben opgetrokken kreeg ik bij 1600 rpm en tussen de 2000 en 2500 rpm trillingen in mijn auto. Mijn zoon noemde het "kiezelstenen malen".
Het motorstoringslampje ging ook branden.
Op dit forum naar mogelijke oorzaken en oplossingen gezocht.
Ik heb sindsdien het volgende gedaan/laten doen,
- motorolie en oliefilter vervangen (was pikzwart)
- solenoid laten vervangen (was grotendeels dichtgekoekt en schoonmaken en resetten hielp
niet)
- alle motorsteunen vervangen.(ook de 2 hydro-steunen)
- vier nieuwe banden.
- nieuwe bougies
- flexibel uitlaatstuk vernieuwd.
Vandaag ga ik naar varioclean om de automaat te laten controleren.
Hoewel de bovenste en de baksteun kapot waren heeft vervanging geen verbetering gebracht.
Nadat de 2 hydro-steunen waren vervangen is de trilling flink gedempt, maar nog steeds is er en het hele toerenbereik een hele fijne vibratie aanwezig.(net een electrische tandenborstel)
Als ik 80km/u rij en ik zet de bak op "N" is de vibratie stukken minder maar niet weg.
Als ik dan de motor uitzet valt vibratie helemaal weg. Start ik de motor weer dan is de trilling ook weer terug.
Ik heb sterk het idee dat het te maken heeft met de nokkenasversteller/timing
Sinds het storingslampje is het vibreren nooit meer weggeweest en de motor dreunt ook zwaarder bij 900rpm ondanks nieuwe motorsteunen.
Wat ik ook vreemd vind is dat de motor hetzelfde doet met de stekker van de solenoid vast of los. De auto geeft ook geen storing aan als de stekker los ligt.
Bij de dealer vinden ze niets. De monteur is meegereden maar voelt die vibratie niet.
Als ik op het forum zoek zijn de klachten die ik heb nagenoeg dezelfde als die van sc33.
Hopelijk heeft iemand van de volvoliefhebbers een idee want dit heeft mij alweer 1500 Euro extra gekost en mijn volvo is nog niet ok.