In mijn zoektocht naar een S80 van de 2e generatie heb ik een 2.5T uit 2007 gevonden met geartronic. Als ik het goed heb gevonden zit hier een AWTF-80 SC in. Ik heb weinig ervaring met automaat anders dan CVT in een Toyota Prius wat heel anders werkt. Ik heb er mee gereden en tijdens het rijden vond ik wel dat hij aardig wat toeren maakt tijdens het rijden. Onbekend is of er aan de automaat eerder onderhoud gedaan is of dat er al bijna en kwart miljoen km's dezelfde olie in zit. Zou vervelend zijn om de helft van de aanschaf nog eens uit te geven vanwege de automaat. Wat me ook op viel was dat de auto in de P een vreemde vibratie had die hij in D in stilstand niet heeft. Tijdens het rijden incl. achteruit geen gebonk gevoeld of gehoord.
Hoe kan een automaat tijdens een testrit het best worden gecontroleerd op goede werking en wat zijn de tekenen van een stervende automaat waar een powerflush mogelijk niet afdoende voor zal zijn?
Hoe kan een automaat tijdens een testrit het best worden gecontroleerd op goede werking en wat zijn de tekenen van een stervende automaat waar een powerflush mogelijk niet afdoende voor zal zijn?