OT:
Ook ik heb een 2001 T5, downpipe 3"+ catback uitlaat 3" en gechipt naar +/- 300 pk, automaat, en de koppelbegrenzer in 1 en 2 in stand gehouden. Die verliest nooit zijn tractie, nu in de kou ook niet met nat weer.
Om het te weten of die gechipt is als het er niet op staat is lastig, misschien gewoon even een run op de testbank doen en vermogen meten. Weet je gelijk wat je in huis hebt, neem de tijd en laat ze de wagen goed nakijken, misschien heb je door kleine gebreken ineens 20pk terug te winnen.
Met handbak zie ik het eerder gebeuren, wielspin. Maar dat komt dan omdat je lomp (leuk) optrekt met net wat meer gas geven dan nodig.
Jan, jouw D5 heeft ook erg korte versnellingen, zelf rij ik o.a. ook met een automaar R, 300pk en vol gas in nat wegtrekken geeft geen problemen, 1e versnlling is misschien wel 2x zo lang.
Tevens een 400pk fwd R in de garage, dat is met nat weer net wat minder, wel limited slip diff, dus alsnog prima te doen.
Nou heeft een D5 gechipt natuurlijk een ongeloofelijke berg koppel al onderin, dus dat zal ook heel anders rijden.
Ook ik heb een 2001 T5, downpipe 3"+ catback uitlaat 3" en gechipt naar +/- 300 pk, automaat, en de koppelbegrenzer in 1 en 2 in stand gehouden. Die verliest nooit zijn tractie, nu in de kou ook niet met nat weer.
Om het te weten of die gechipt is als het er niet op staat is lastig, misschien gewoon even een run op de testbank doen en vermogen meten. Weet je gelijk wat je in huis hebt, neem de tijd en laat ze de wagen goed nakijken, misschien heb je door kleine gebreken ineens 20pk terug te winnen.
Met handbak zie ik het eerder gebeuren, wielspin. Maar dat komt dan omdat je lomp (leuk) optrekt met net wat meer gas geven dan nodig.
Jan, jouw D5 heeft ook erg korte versnellingen, zelf rij ik o.a. ook met een automaar R, 300pk en vol gas in nat wegtrekken geeft geen problemen, 1e versnlling is misschien wel 2x zo lang.
Tevens een 400pk fwd R in de garage, dat is met nat weer net wat minder, wel limited slip diff, dus alsnog prima te doen.
Nou heeft een D5 gechipt natuurlijk een ongeloofelijke berg koppel al onderin, dus dat zal ook heel anders rijden.