Goedendag,
Een lang verhaal kort: na een lekkage van de druklager bij de koppeling (waarschuwingslampje remvloeistof laag) is op vakantie de complete koppeling met vliegwiel vervangen. Een gepeperde rekening later rijdt de volvo nu weer prima, echter de cruise control is kapot. Het cruise woordje komt nog wel in beeld, maar de knopjes op het stuur (plus/min) werken helaas niet meer. Er komen op de boordcomputer geen meldingen naar voren...
Terug in Nederland is de auto bij een vakgarage uitgelezen op Bosch apparatuur (de VIDA deed het niet) en daar kwam een storing uit van de stuurwielhoeksensor (sleepring achter het stuur). Deze kan volgens de monteur kapot zijn gegaan bij de reparatie van de koppeling toen alles open lag... Nu blijkt een nieuwe originele bij Volvo al gauw bijna 300 euro te kosten, dus werd mij geadviseerd om te zoeken naar een tweedehandse... echter het demontagebedrijf vraagt nu welk nummer erop staat?! En dat dit alleen valt af te lezen als je hem dus eerst demonteert/open maakt... Dan zijn ze dus twee keer bezig!?
Mijn vraag: klinkt dit als een plausibel verhaal? of kan er nog meer aan de hand zijn?! En zo ja, kan ik nog op een andere manier aan het nummer van de stuurwielhoeksensor komen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Mattijs
Een lang verhaal kort: na een lekkage van de druklager bij de koppeling (waarschuwingslampje remvloeistof laag) is op vakantie de complete koppeling met vliegwiel vervangen. Een gepeperde rekening later rijdt de volvo nu weer prima, echter de cruise control is kapot. Het cruise woordje komt nog wel in beeld, maar de knopjes op het stuur (plus/min) werken helaas niet meer. Er komen op de boordcomputer geen meldingen naar voren...
Terug in Nederland is de auto bij een vakgarage uitgelezen op Bosch apparatuur (de VIDA deed het niet) en daar kwam een storing uit van de stuurwielhoeksensor (sleepring achter het stuur). Deze kan volgens de monteur kapot zijn gegaan bij de reparatie van de koppeling toen alles open lag... Nu blijkt een nieuwe originele bij Volvo al gauw bijna 300 euro te kosten, dus werd mij geadviseerd om te zoeken naar een tweedehandse... echter het demontagebedrijf vraagt nu welk nummer erop staat?! En dat dit alleen valt af te lezen als je hem dus eerst demonteert/open maakt... Dan zijn ze dus twee keer bezig!?
Mijn vraag: klinkt dit als een plausibel verhaal? of kan er nog meer aan de hand zijn?! En zo ja, kan ik nog op een andere manier aan het nummer van de stuurwielhoeksensor komen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Mattijs