cruise control probleem

S60 2.4 benzine 2007

zjoerd
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

cruise control probleem

· 
Posted: 29.07.2017 - 13:10  ·  #1
hallo,

vorige week kreeg ik de melding "motor management service vereist" in de boord computer.
vermoeden was al snel dat het probleem in het koppeling pendaal sensor zat omdat de auto verder geen problemen gaf afgezien van dat de cruise control het niet meer deed.

voor de zekerheid toch maar even uit laten lezen bij de garage waar dezelfde diagnose uitkwam, garage heeft keurig ter plekke de sensor vervangen en de melding kwam niet meer terug.

op de terug weg merkte ik echter dat ik de snelheid niet "vast" kon zetten op de cruise control, de cruise controle kan wel worden ingeschakeld (staat ook in de boordcomputer) maar het knopje werkt blijkbaar niet.

vanmorgen maar weer terug geweest naar de garage om hem weer uit te lezen maar daar waren geen storingen te zien.

het knopje op het stuur heb ik al los gehad om evt stof en vuil te verwijderen maar dat mocht ook niet helpen.

ik zit nu te twijfelen om de hele cruise controle unit op het stuur te vervangen, of heeft iemand anders nog een briljant idee wat het kan zijn?????

alvast bedankt voor het mee denken!
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

Re: cruise control probleem

· 
Posted: 29.07.2017 - 16:20  ·  #2
Wild guess:

Je rempedaalsensor misschien?
Want als je cruise control ingeschakeld hebt schakelt die uit als je op het rempedaal trapt
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 29.07.2017 - 16:47  ·  #3
...
zjoerd
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.07.2017 - 18:05  ·  #4
Quote door Steve

Wild guess:

Je rempedaalsensor misschien?
Want als je cruise control ingeschakeld hebt schakelt die uit als je op het rempedaal trapt

rempedaalsensor heb ik idd ook aangedacht maar volgens mij branden je remlichten dan constant en kun je de cruise control niet inschakelen.
uit de diagnose kwam ook geen storing van de rempendaal sensor.
zjoerd
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.07.2017 - 18:07  ·  #5
Quote door JOv70BI

Zou er dan geen foutmelding moeten zijn en/of remlicht probleem?

Indien in de buurt en onderdelen hetzelfde kan je mogelijk e.a. testen met topic.php?t=17257&page=1&fup=254044#real254044

bedankt voor de tip! ik zal eens contact opnemen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 29.07.2017 - 21:48  ·  #6
Als je iemand opzoekt met Vida en dice of garage .. daarmee kun je uitlezen of de schakelaars het doen.. tijdens gebruik kun je ze dan aan en uit zien schakelen.
zjoerd
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.08.2017 - 13:04  ·  #7
probleem opgelost!
via medeforum gebruiker een ander bedienings unit in het stuur overgenomen, die er in gezet en cruise control doet het weer.

Selected quotes for multi-quoting:   0