sinds kort werkt mijn cruise control in mijn V70 24 (140pk/2001) alleen nog maar als de motor (goed) warm is.
wellicht een beetje mijn eigen schuld, maar toch.
wie kan me hierin helpen?
die eigen schuld zit 'm hierin:
vanwege storingsmelding lamdasonde ben ik het gasklephuis (Marelli) te lijf gegaan met remmenreiniger. (las ik op forum)
als volgt:
luchtslang los gehaald en rechtsom remmenreiniger gespoten op DENSO-sensor (bovenop luchtfilter)
linksom remmenreiniger gespoten in gasklephuis
methode: gasklep open houden en flink sprayen.
gevolg. gasklep huis niet meer goed gekregen en inmiddels vervangen door revisie-exemplaar.
maar sindsdien ook de cruisecontrol ernstig van slag.
aanzetten kan, uitschakelen gebeurt automatisch na enkele meters rijden. weer aanschakelen is niet mogelijk;
dit slaagt pas al motor helemaal is opgewarmd (20m km rijden minimaal).
en dan eerst contact uit/aan zetten.
word ik gek van!
vraag±
wat heb ik 'nat' gespoten (o.i.d ) met die remmenreiniger? en wat kan ik doen om de situatie weer te krijgen op oorspronkelijke toestand?
maak me blij....
groet
wouter
wellicht een beetje mijn eigen schuld, maar toch.
wie kan me hierin helpen?
die eigen schuld zit 'm hierin:
vanwege storingsmelding lamdasonde ben ik het gasklephuis (Marelli) te lijf gegaan met remmenreiniger. (las ik op forum)
als volgt:
luchtslang los gehaald en rechtsom remmenreiniger gespoten op DENSO-sensor (bovenop luchtfilter)
linksom remmenreiniger gespoten in gasklephuis
methode: gasklep open houden en flink sprayen.
gevolg. gasklep huis niet meer goed gekregen en inmiddels vervangen door revisie-exemplaar.
maar sindsdien ook de cruisecontrol ernstig van slag.
aanzetten kan, uitschakelen gebeurt automatisch na enkele meters rijden. weer aanschakelen is niet mogelijk;
dit slaagt pas al motor helemaal is opgewarmd (20m km rijden minimaal).
en dan eerst contact uit/aan zetten.
word ik gek van!
vraag±
wat heb ik 'nat' gespoten (o.i.d ) met die remmenreiniger? en wat kan ik doen om de situatie weer te krijgen op oorspronkelijke toestand?
maak me blij....
groet
wouter