Sterker nog: drukopbouw is wenselijk, en nodig omdat het het kookpunt verhoogt. Is bij elke auto met verbrandingsmotor zo. Maar niet té hoog, dan kunnen verbindingen gaan lekken, knappen er zaken etc. dus daarom heeft de dop een drukmaximum (idd 1,2 of 1,5 bar, in die buurt).
Ik had dit met mijn vorige V70 ook, toen had ik het expansievaatje lek op de rand tussen de onder- en bovenhelft. Ik heb toen mijn systeem gespoeld met een speciale cleaner, daarna gespoeld met tuinslang, daarna demi-water en toen nieuwe kvs, met nieuw vaatje en dop, en toen geen last meer, maar de wetenschappelijke verklaring voor dat dalende en terugkomende peil heb ik niet.
Toevoeging: aub alleen Quote gebruiken om te antwoorden op iets specifieks van een eerder bericht, anders gewoon Reply. Teveel quotes maakt het bericht onleesbaar.
Ik had dit met mijn vorige V70 ook, toen had ik het expansievaatje lek op de rand tussen de onder- en bovenhelft. Ik heb toen mijn systeem gespoeld met een speciale cleaner, daarna gespoeld met tuinslang, daarna demi-water en toen nieuwe kvs, met nieuw vaatje en dop, en toen geen last meer, maar de wetenschappelijke verklaring voor dat dalende en terugkomende peil heb ik niet.
Toevoeging: aub alleen Quote gebruiken om te antwoorden op iets specifieks van een eerder bericht, anders gewoon Reply. Teveel quotes maakt het bericht onleesbaar.