Laat ik beginnen met, dit is mijn eerste post dus mocht ik hem verkeerd geplaatst hebben alvast mijn excuses.
Het is even uit mijn comfort zone stappen maar ga toch even hulp vragen
Onlangs goedkoop een XC70 D5 2002 kunnen aanschaffen. Uiteraard was er het een en ander mee en vandaar de prijs.
Inmiddels het nodige gemaakt en hij rijdt fantastisch! Zeker in de verse sneeuw
Het probleem:
Sterke vacuum in het koelwater reservoir. Wanneer ik de dop losdraai komt hij weer op het oorspronkelijke niveau.
Inmiddels de dop vervangen van het reservoir, en de waterpomp maar helaas na enige tijd toch weer hetzelfde probleem. Nou moet ik wel zeggen, dat dit sinds vervangen van de waterpomp de eerste keer was en de eerste echte lange rit. Wanneer er nog lucht was zou ik het andersom verwachten en een daling van het pijl. Of zie ik dit verkeerd?
Het koelwater blijft fris en zo ook de dop van de olie. De pijlstok geprobeerd in de brand te steken maar ook niks. En na 100x het schema bekijken, eigenlijk geen nieuwe ideen. Uiteraard zou je denken aan een lekke koppakking maar alle indicaties zijn wat mij betreft tegen. Er is nog één ding in de planning en dat is een CO2 echter moet ik daarvoor een stukje rijden, dus deze wou ik als allerlaatste optie bewaren.
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr Mark
Het is even uit mijn comfort zone stappen maar ga toch even hulp vragen
Onlangs goedkoop een XC70 D5 2002 kunnen aanschaffen. Uiteraard was er het een en ander mee en vandaar de prijs.
Inmiddels het nodige gemaakt en hij rijdt fantastisch! Zeker in de verse sneeuw
Het probleem:
Sterke vacuum in het koelwater reservoir. Wanneer ik de dop losdraai komt hij weer op het oorspronkelijke niveau.
Inmiddels de dop vervangen van het reservoir, en de waterpomp maar helaas na enige tijd toch weer hetzelfde probleem. Nou moet ik wel zeggen, dat dit sinds vervangen van de waterpomp de eerste keer was en de eerste echte lange rit. Wanneer er nog lucht was zou ik het andersom verwachten en een daling van het pijl. Of zie ik dit verkeerd?
Het koelwater blijft fris en zo ook de dop van de olie. De pijlstok geprobeerd in de brand te steken maar ook niks. En na 100x het schema bekijken, eigenlijk geen nieuwe ideen. Uiteraard zou je denken aan een lekke koppakking maar alle indicaties zijn wat mij betreft tegen. Er is nog één ding in de planning en dat is een CO2 echter moet ik daarvoor een stukje rijden, dus deze wou ik als allerlaatste optie bewaren.
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr Mark