ik weet niet hoe vaak jij sites van autoradio fabrikanten dan wel winkels binnenkomt. In de meeste gevallen kom je 20 FM toestellen tegen en 1 DAB toestel. Ik geloof niet dat dat de komende tijd rigoureus gaat veranderen....kan het mis hebben.
Ga eens bijvoorbeeld naar
www.conrad.nl en kom ik op 12 DAB+radio's in allerlei prijs/kwaliteitcategoriën.....
Als fabrikant kun je het niet maken dat je autoradio, je auto niet meer bruikbaar is voor het ontvangen van radiosignalen. Ik vind het bijvoorbeeld al bijzonder dat er autofabrikanten zijn die 6 jaar na levering van de auto stoppen met ondersteuning van Navigatie updates....en als dit gebeurt bij support voor radio ontvangst dan ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren.
....die ook allemaal FM ondersteunen...verhouding FM en DAB+, kwestie van tijd, over een jaartje hebben we het alleen nog maar over DAB+(+)
2017 is genoemd als einde verlengingsdatum zend licenties(erkenningen), wil niet zeggen dat het dan ten dode opgeschreven is, wet/regelgeving vernieuwt zichzelf pas na 20/30 jaar nadat een wetsonderwerp ter sprake komt, schat dus dat FM nog tot 2030 beschikbaar is, als we behoudende regeringen houden. Ik weet dat men ook 2023 in het vizier heeft, maar denk dat het net te vroeg komt.
Ik zou, als je BT echt niet wil(weet nog steeds geen goede reden waarom niet), en echt een after market radio wil, ieder geval één nemen met BT en Dab+. Mijn iphone 6 krijgt ieder geval alle radio apps en luister gewoon digitale radio via mijn BT(A2DP protocol), zonde van het geld om dat aan een autoradio te besteden omdat je DAB+ wil, zeker als je een HU650 of HU850 of nog beter in je Volvo hebt zitten