Vandaag samen met Plein69/Richard in Amsterdam de carterventilatie aangepakt. HIj die van zijn XC90 en ik van mijn v70 onder zijn supervisie..
Was even spannend met de bout naast het thermostaat huis. Die was eigenlijk maar net te lossen maar vast zetten naderhand lukte niet. Wellicht dat het nieuwe, originele thermostaat huis dat al geplaatst was toch net een dopje 10 verhinderd.
Aangezien er een reserve pakking voor dat thermostaat huis aanwezig was, hebben we die eraf gehaald, boel vast gezet en alles er weer op.
Vervolgens kvs, die we geheel hadden afgetapt, weer ververst ( met ready made van volvo.) Paar rondjes over het terrein om warmte te krijgen zodat de luchtbellen eruit gingen. Dat lukte. Vlak voor weg rijden was het heel klein beetje gezakt. Dat is op max peil gezet en hup naar huis....
Althans...
5 minuten op de snelweg, melding laag KVS. Gestopt en toen bleek het reservoir onder min niv. , hmmmm Grote luchtbel ??
Gevuld en verder.
nar 4-5 minuten WEEEER de melding laag kvs en wederom reservoir onder min. niveau. ., Toen is de V70 afgesleept naar het anwb terrein ( wat een mazzeltje was omdat daar ook een garage is)
Daar is een monteur gaan kijken. Weer gevuld, alles gecheckt, warm laten worden, nergens kvs, plug in de radiator was ok, bij Thermostaat huis niks te zien, maar buiten regende het dus maar naar binnen in de garage.
Op de brug en toen opeens was te zien dat het aan de distributiezijde er gewoon uit zeek....
Anwb heeft de Distributie kap aan de bovenzijde los gewoon en met wat duwen naar beneden gekeken. volgens hun was het er nat...
conclusie. waterpomp lek.... , word op kosten van de ANWB afgevoerd naar de dealer.
Het is de originele pomp met 220k op de klok, dus het ZOU kunnen... wat ik mijn op weg naar huis in de Ford Fiesta zat af te vragen.....
Stel dat het NIET die pomp is maar dat de KVS er gewoon word uitgewerkt via het overloop tappunt ?
Hoe reel is dat ? Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn... Voor die Carterventilatie waren er geen klachten over KVS .
Iemand obv ervaring een onderbouwde theorie ? Of is het gewoon STOM toeval.
Was even spannend met de bout naast het thermostaat huis. Die was eigenlijk maar net te lossen maar vast zetten naderhand lukte niet. Wellicht dat het nieuwe, originele thermostaat huis dat al geplaatst was toch net een dopje 10 verhinderd.
Aangezien er een reserve pakking voor dat thermostaat huis aanwezig was, hebben we die eraf gehaald, boel vast gezet en alles er weer op.
Vervolgens kvs, die we geheel hadden afgetapt, weer ververst ( met ready made van volvo.) Paar rondjes over het terrein om warmte te krijgen zodat de luchtbellen eruit gingen. Dat lukte. Vlak voor weg rijden was het heel klein beetje gezakt. Dat is op max peil gezet en hup naar huis....
Althans...
5 minuten op de snelweg, melding laag KVS. Gestopt en toen bleek het reservoir onder min niv. , hmmmm Grote luchtbel ??
Gevuld en verder.
nar 4-5 minuten WEEEER de melding laag kvs en wederom reservoir onder min. niveau. ., Toen is de V70 afgesleept naar het anwb terrein ( wat een mazzeltje was omdat daar ook een garage is)
Daar is een monteur gaan kijken. Weer gevuld, alles gecheckt, warm laten worden, nergens kvs, plug in de radiator was ok, bij Thermostaat huis niks te zien, maar buiten regende het dus maar naar binnen in de garage.
Op de brug en toen opeens was te zien dat het aan de distributiezijde er gewoon uit zeek....
Anwb heeft de Distributie kap aan de bovenzijde los gewoon en met wat duwen naar beneden gekeken. volgens hun was het er nat...
conclusie. waterpomp lek.... , word op kosten van de ANWB afgevoerd naar de dealer.
Het is de originele pomp met 220k op de klok, dus het ZOU kunnen... wat ik mijn op weg naar huis in de Ford Fiesta zat af te vragen.....
Stel dat het NIET die pomp is maar dat de KVS er gewoon word uitgewerkt via het overloop tappunt ?
Hoe reel is dat ? Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn... Voor die Carterventilatie waren er geen klachten over KVS .
Iemand obv ervaring een onderbouwde theorie ? Of is het gewoon STOM toeval.