Gisteren de auto laten tunen. Wagen uit 2001 en dus motor met wat ervaring. Daarom eerst bij de mannen van Volvoservice laten nakijken. Motorisch prima, dingetje met de wastegate en wat vacuumslangetjes. Nu we toch bezig waren ook maar even gekeken waar dat gebonk bij drempels vandaan kwam. Beide draagarmen voor nodig aan vervanging toe. En aangezien we toch bezig waren ook de bak maar laten flushen. Vervolgens naar Obbe en daar de tuning uitgevoerd. Even proef gereden en ja de auto rijdt anders. Niet zo anders als verwacht maar dat komt volgens Obbe doordat en de bak gespoeld is en de motor getuned en dan zijn ook de draagarmen nog vervangen. De eerste 500 km moet de auto nog leren. De bak is wel meteen voelbaar soepeler. Gisteravond nog even stukje gereden. Moest invoegen op de snelweg en toen begreep ik wat Obbe bedoelde. Wat een power, wat een reactie. En dat gaat dus nog beter worden. Dat wordt leuk!
Wat vooral opvalt aan beide bedrijven is het enthousiasme waarmee de heren werken. No nonsense en klantvriendelijk. De meesten van ons zullen het hebben meegemaakt als je met een wat oudere auto komt, de meewarige blik van de monteur waarbij de moed je meteen al in de schoenen zakt. Nou niet gisteren. Gewoon "to the point"reparatie advies en de te verwachten reparaties. Mensen die net zo blij zijn van jouw auto als jijzelf. Ook de praatjes met de andere klanten zijn leuk. Even elkaars auto bewonderen onder het genot van een bakje koffie. Ik weet in ieder geval waar ik mijn auto heenbreng voortaan. Obbe bedankt!
Wat vooral opvalt aan beide bedrijven is het enthousiasme waarmee de heren werken. No nonsense en klantvriendelijk. De meesten van ons zullen het hebben meegemaakt als je met een wat oudere auto komt, de meewarige blik van de monteur waarbij de moed je meteen al in de schoenen zakt. Nou niet gisteren. Gewoon "to the point"reparatie advies en de te verwachten reparaties. Mensen die net zo blij zijn van jouw auto als jijzelf. Ook de praatjes met de andere klanten zijn leuk. Even elkaars auto bewonderen onder het genot van een bakje koffie. Ik weet in ieder geval waar ik mijn auto heenbreng voortaan. Obbe bedankt!