dak c70 foutmelding in hall sensor.

tackle
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

dak c70 foutmelding in hall sensor.

· 
Posted: 10.02.2016 - 22:13  ·  #1
Mn c70 geeft af en toe een melding die wordt opgeslagen in de auto. Soms giert het dak, sluit dan langzaam. Met name de zwarte klep die op de kofferbak zit, gaat erg lanzaam.
Dan verschijnt heel soms de melding storing dak. Na resetten werkt ie weer normaal. Uit laten lezen bij de dealer en de auto zegt dat er een foute waarde wordt gelezen/ afwijkende spanning in een hall sensor. Die trouwens 150 euro kost, (bij conrad .30 cent.) Er zitten er 5 in. Dealer waarschuwde dat het een kostbare grap kan worden. Eventueel ergens een kabelbreuk. Of een kapotte aanstuurmodule voor het dak. Nou ben ik niet zo thuis in electronica, maar meestal is electronica toch of kapot, of werkend? Kan toch niet zo zijn dat ie de ene keer een beetje werkt en de andere keer niet of normaal? Iemand ervaring met het meten van de bedrading? Of ervaring met deze klacht?
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: dak c70 foutmelding in hall sensor.

· 
Posted: 11.02.2016 - 08:51  ·  #2
ik heb het met onze Saab Cabrio gehad. Bleek ook een sensor (ijzeren plaatje) vol te zitten met zwarte smurrie waardoor er slecht contact was en registreerde dat er een fout was, even op en neer met het dak en het werkte weer. Later plaatje even verwijderd en opgeschuurd en probleemloos verder. Ik weet dat bij de Saab 5 electromotoren het dak doen en als deze stuk gaan is dat heel duur. Ik weet niet hoe dat zit bij de C70?
tackle
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 11:12  ·  #3
ik ga zo eens met wat ontvetter kijken, want t is inderdaad een grote zooi
tackle
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 11:31  ·  #4
Opgelost, alles schoon gemaakt, blijkt dat systeem behoorlijk gesmeerd te moeten worden. Zit aan de buitenkant bomvol dik siliconenvet, heb er nu pfte ingespoten, na drie keer heen en weer loopt t weer als een zonnetje.
tackle
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.03.2016 - 15:24  ·  #5
Was toch niet helemaal opgelost. Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en de pomp in de kofferbak tevoorschijn gesleuteld. Bleek de vuldop van het oliereservoir los te zitten, en de pomp was op zijn kop gemonteerd. Gevolg, nagenoeg alle olie eruit gelopen. Olie afgetopt, revisiesetje op ebay gekocht voor 40 euro, (nieuwe impeller, olie en o-ringen).
Dak gaat als nieuw. Verder geen lekkages. Geen meldingen meer in het systeem.
Volgens de volvodealer kon je geen olie bijvullen, nou, dat kan dus wel.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.03.2016 - 19:55  ·  #6
Gelukkig ben je volhardend en heb je het probleem opgelost.
Mooi dat je het nog even post. :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0