Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

stotter?

reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

· 
Posted: 17.11.2013 - 23:26  ·  #16
Nog een update. Heb weer even gereden en heb hem geprobeerd door te trekken maar dat weigerd hij gewoon zodra je boven 3k toeren komt en wat me opviel want ik had raam open, het lijkt net alsof de turbo druk opbouwde en meteen weg blaasd want ik gaf constant gas en toen begon hij te stoten, haperen als het waren en hoorde ik die turbo steeds opnieuw druk opbouwen. Nou herinner ik me dat dit probleem speelt sinds dat die drukslang vervangen is
Dus nou leid mijn spoor een beetje naar de turbo. Zou dit mogelijk zijn? Voor het stoten van 2-3 is denk ik de b4 die faalt. Dinsdag ga ik naar dealer en ga ik dit allemaal aan de hoofd monteur voorleggen kijken of hij de oplossing weet.
...

Subject:

· 
Posted: 17.11.2013 - 23:29  ·  #17
Dan toch maar even kijken of de hogedruk slang nog deugdelijk bevestigd zit. Hier kan je zo maar je probleem bij de horens hebben! ;) De B4 wil inderdaad vaker kapot. Ik ben benieuwd en volg je op de voet! ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.11.2013 - 23:30  ·  #18
De vraag is, komt het van de B4, of is er een sensor niet goed.
Ook bij de laatste krijgt de bak verkeerde commando's en gaat vervolgens vreemd schakelen.
...

Subject:

· 
Posted: 17.11.2013 - 23:32  ·  #19
En aan welke sensor zou je dan denken Hans?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2013 - 23:36  ·  #20
Lambda en LMM om maar een voorbeeld te noemen.
...

Subject:

· 
Posted: 17.11.2013 - 23:45  ·  #21
Hmm dat is inderdaad nog niet gek beredeneerd... Ik weet niet of Reinberto Vida en Dice heeft... Anders zou er iets duidelijk kunnen worden aan de hand van rijdend uitlezen en live data bekijken....
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 07:29  ·  #22
Nee ik heb geen vida of dice. Maar met het schakelen heb nergens een Probleem, dat gaat allemaal boterzacht. Maar 2 naar 3 blijf je nog een hikje voelen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 17:53  ·  #23
Iets voel je altijd wel met het schakelen, maar hoe moeten we het "hikje" interpreteren ?
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2013 - 22:16  ·  #24
ehm, hij heeft de powerflush gehad, en alles schakeld boterzacht, je merkt wel dat hij schakelt natuurlijk maar het is geen gestoot, en van 2 naar 3 is het nog wel een licht stootje/duwtje, in ieder geval wel minder dan voor de powerflush
...

Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 17:17  ·  #25
Zit er wel de voorgeschreven minerale olie in de bak? Niet zoals sommigen dit doen synthetische? Die olie verbrand op den duur je frictieplaten. Ook is het niet heel fijn voor je kleppenblok. In het geval dat je een syntheet erin hebt laten duwen.... Zo snel mogelijk eraf met die rommel! ;)
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 22:14  ·  #26
we hebben de powerflush gedaan door onze locale dealer(waar we al meer dan 10 jaar bij zitten) en uitgevoerd door de hoofdmonteur die deze auto daar ook alle onderhouds beurten heeft gegeven. dus ik ga er vanuit dat ze wel goede olie etc. gebruiken ;)
en verder schakelt hij super, behalve dus die 2 naar 3.
ik was trouwens vandaag ook langs dealer gegaan hier voor en ook voor dat gestoot, maar de hoofdmonteur was op cursus, dus ik moet wachten tot donderdag. dan is hij er weer.
...

Subject:

· 
Posted: 19.11.2013 - 22:20  ·  #27
Powerflush gebeurd meermaals met een chemische substantie. Tevens word de olie (die mineraal hoort te zijn) aangevuld met een synthetische olie. Geen idee waarom maar dit kost je op termijn echt je bak en aanverwandte delen. Ik zou deze keuze niet nemen en er lekker een minerale olie op gooien. Dit kan bijvoorbeeld bij een bedrijf als Varioclean. Zeker uitkijken met het powerflushen!
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.11.2013 - 17:02  ·  #28
oke, vandaag weer naar dealer geweest, hoofdmonteur wist niet wat een b4 servo cover was, en vroeg of ik hem een uitdraai kon geven van waar ik dat gelezen had. verder over het inhouden en stoten, hij zegt van ja, dat kan ik me voorstellen dat dat gebeurde voordat die slang vervangen is, maar dat dat nu nog gebeurt lijkt me stug. dus zei hij van ja zouden we volgende week ff afspraak moeten maken en samen uur rond rijden hij heeft ook de auto uitgelezen en er zijn 0 fouten te vinden. nou wij weer naar huis, mn pa blijven zeggen maar hij loopt toch prima, hij loopt perfect schakelt perfect. we zijn de bocht net om en ik trek hem rustig door en krijg meteen gestoot, dus...
ik heb thuis zelf eens al die slangen van de turbo nagelopen en alles zit muurvast en goed erop, dus ik weet het probleem zo gauw niet meer.
dus weet iemand nog raad?
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.11.2013 - 22:19  ·  #29
trouwens, ik krijg ook een beetje het idee dat het niet aan de turbo ligt, want vanavond reed ik nog stukje, en deed heeeel geleidelijk gas verder intrappen, echt heel rustig, en toen pakte turbo hem wel goed(?) maar uiteindelijk gaf auto toch nog een stoot.

EDIT:

heb net even op internet ge googled en ook op engelse forums. ik zie bij dit probleem dat het vaak bij de bougies of de bobines ligt, in vida zou hij dan moeten aan geven iets met missfires.
zou dit wat kunnen zijn?

EDIT 2:
is het mogelijk een apparaat of zoiets te krijgen waardoor ik de auto kan verbinen met een laptop. dan bedoel ik alleen een simpele kabel ofzo, de software kan ik wel ergens anders vandaan halen.
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.11.2013 - 16:43  ·  #30
kleine kleine update:
ik heb een ODB 2 bluetooth dingetje besteld, hiermee kan ik de auto mee uitlezen dmv een pc of smartphone.
dus eens kijken of er wat uit komt.

Selected quotes for multi-quoting:   0