Quote door reinberto
update:
ik ben terug gegaan naar de dealer en de hoofdmonteur zegt dat die b4 vervangen een verkeerd klus is en bij de auto's dat hij het heeft gedaan heeft het niks geholpen. dus dat laten we dan maar even.
ik heb het destijds zelf gedaan. Het is inderdaad gepruts in het kwadraat maar met het juiste gereedschap echt wel binnen 1 uurtje te doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook weinig effect van heb gemerkt van die nieuwe B4 servo cover.
Het grootste effect kreeg ik van:
- het flushen van de ATF
- het resetten van de ATF teller in de software
- en het opnieuw inleren van de bak software.
NB wel alle 3 de acties in een keer toepassen!
(dit moet je in 3 fases doen met bedrijfswarme(!) ATF. Dus eerst ATF flushen, dan bak/ATF warm rijden, dan ATF teller resetten, dan de Bak-leermodus aanzetten in VIDA en dan in 3 stappen het inleren doen:
* rijden met weinig gas onder de 2000tpm net zolang tot het lampje aangeeft dat die actie klaar is.
Dan een seconde of 30 stil staan in P met moter aan
* rijden met half gas tot ongeveer 3500tpm net zolang tot het lampje aangeeft dat die actie klaar is.
Dan een seconde of 30 stil staan in P met moter aan
* rijden met veel/volgas tot boven de 5000tpm net zolang tot het lampje aangeeft dat die actie klaar is.
Dan een seconde of 30 stil staan met moter uit, sleutel eruit, minuutje wachten ( zodat alle data in de modules wordt opgeslagen.)
Daarna moet je na weer starten normaal kunnen rijden. Hoe meer je vervolgens rijdt, hoe beter het schakelgedrag van de automaat zich zal gaan aanpassen aan je eigen rijstijl.
Over K&N filters:
deze filteren slechter dan de standaard filters (ze laten immers makkelijker en meer lucht door), ze moeten worden ingesprayd met olie, deze olie kan tijdens het rijden op de luchtmassa meter neerslaan en daardoor wordt de luchtmassa meting verstoord met als potentieel gevolg driveability problemen.
Lang niet al het after market spul is ook echt beter dan het standaard spul...