Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

stotter?

 
 
 
 
 
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 22.11.2013 - 17:21  ·  #31
als jij ergens in de buurt van enschede woont dan kun jij langs komen voor een vida diagnose gratis!
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 27.11.2013 - 08:31  ·  #32
update:
ik ben terug gegaan naar de dealer en de hoofdmonteur zegt dat die b4 vervangen een verkeerd klus is en bij de auto's dat hij het heeft gedaan heeft het niks geholpen. dus dat laten we dan maar even. verder het stoten in de hoge toeren. mn pa had de originele luchtfilter in de auto zitten, ik had een keer zn k&n filter gekocht. die erin gelegt (tevens lucht huis helemaal schoongemaakt, zat vol met bladeren :o) en hij lijkt nu helemaal perfect te lopen. aantal keer door kunnen trekken zonder problemen dus dat is mooi. en ik heb mn obd 2 adapter binnen dus kan nu ook de auto uitlezen.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 27.11.2013 - 14:14  ·  #33
Quote door reinberto

update:
ik ben terug gegaan naar de dealer en de hoofdmonteur zegt dat die b4 vervangen een verkeerd klus is en bij de auto's dat hij het heeft gedaan heeft het niks geholpen. dus dat laten we dan maar even.


ik heb het destijds zelf gedaan. Het is inderdaad gepruts in het kwadraat maar met het juiste gereedschap echt wel binnen 1 uurtje te doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook weinig effect van heb gemerkt van die nieuwe B4 servo cover.

Het grootste effect kreeg ik van:
- het flushen van de ATF
- het resetten van de ATF teller in de software
- en het opnieuw inleren van de bak software.
NB wel alle 3 de acties in een keer toepassen!
(dit moet je in 3 fases doen met bedrijfswarme(!) ATF. Dus eerst ATF flushen, dan bak/ATF warm rijden, dan ATF teller resetten, dan de Bak-leermodus aanzetten in VIDA en dan in 3 stappen het inleren doen:
* rijden met weinig gas onder de 2000tpm net zolang tot het lampje aangeeft dat die actie klaar is.
Dan een seconde of 30 stil staan in P met moter aan
* rijden met half gas tot ongeveer 3500tpm net zolang tot het lampje aangeeft dat die actie klaar is.
Dan een seconde of 30 stil staan in P met moter aan
* rijden met veel/volgas tot boven de 5000tpm net zolang tot het lampje aangeeft dat die actie klaar is.
Dan een seconde of 30 stil staan met moter uit, sleutel eruit, minuutje wachten ( zodat alle data in de modules wordt opgeslagen.)
Daarna moet je na weer starten normaal kunnen rijden. Hoe meer je vervolgens rijdt, hoe beter het schakelgedrag van de automaat zich zal gaan aanpassen aan je eigen rijstijl.

Over K&N filters:
deze filteren slechter dan de standaard filters (ze laten immers makkelijker en meer lucht door), ze moeten worden ingesprayd met olie, deze olie kan tijdens het rijden op de luchtmassa meter neerslaan en daardoor wordt de luchtmassa meting verstoord met als potentieel gevolg driveability problemen.
Lang niet al het after market spul is ook echt beter dan het standaard spul...
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 02.12.2013 - 11:42  ·  #34
dat is volgens k&n ook de bedoeling dat ze meer lucht door moeten laten en minder vuil. maar ik heb nu ook weer de originele filter erin liggen. het probleem blijft echter nog steeds bestaan, en ik ben er nu vrijwel zeker van dat het bij de turbo ligt, want wanneer die mee moet doen beginnen de probleme. echter, ik krijg geen foutmeldingen of misfires bij mn obd dingetje. maar ik denk dat ik weer eens terug moet gaan naar tunex en die ecu moet laten na lopen. omdat die getuned is met minder fucntionerede turbo. en nu doet ie het 100%. dus ik denk dat het misschien te veel druk probeert op te bouwen.
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 05.12.2013 - 21:54  ·  #35
bump.


iemand anders nog ideen waar het probleem kan liggen?

(met het huidige weer heb ik niet echt zien om buiten onder die kap te staan >_< )
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 15.12.2013 - 14:19  ·  #36
oke, ik gok dat ik de definitieve oplossing heb voor mijn probleem.
ik kwam dit filmpje van auto week tegen: http://www.youtube.com/watch?v=cg-8pN3lE18
daar in word een volvo s60 t5 getest. en na de test wat giesbert verteld is exact het zelfde probleem waar wij mee kampen. dus dat word binnenkort nieuwe bougies erin pluggen, en misschien ook bobines
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 25.12.2013 - 21:24  ·  #37
oké, we zijn waarschijnlijk op een totaal ander spoor beland. ik had nog eens goed gegraven in mn geheugen en herinnerinen. en kom ik eracht dat hij dit al eerder heeft gedaan(een keer in duitsland nog voor de zomervakantie, drukslang is vervangen rond herfst), nog voor de drukslang van de turbo. en dit deed hij ook op lpg en niet op benzine. dus ik denk dat we maar eens terug moeten gaan naar de speciallist en kijken wat hij kan doen, want volgens mij ligt het uiteindelijk bij de lpg toch wel.

ik had op een ander forum ook een topicje geopent met het probleem. toen kreeg ik een tip: koppel de accu los voor minstens 15min en daarna accu weer aankoppelen en dan rustig ong.20min gaan rijden en steeds wat toeren opbouwen.dat los koppelen zorgt ervoor dat alles helemaal gereset wordt. zo gezegt zo gedaan, en ik moet zeggen dat heeft merkbaar geholpen. hij lijk nog beter te lopen op benzine. ik heb rustig gasgegeven en steeds iets meer en dan uiteindelijk 170 aangetikt. na die 20 min heb ik hem eens rustig op kickdown gedaan. nouw, het is echt letterlijk een tank op de weg. zonder problemen of wat dan ook zat ik echt zo op de 200 :D . wat een snelheid heeft dit beesie. maar dit was op benzine, toen overgeschakeld naar lpg. normaal gaf hij bij ong 3200 toeren dat gestoot. eerste wat me opviel, dat deed hij dus helemaal niet, dus ik dacht hé verek, das mooi. maar dat was dus ook met rustig gas geven, daarna heb ik het eens een keer gedaan en dan gewoon rustig gasgeven, en de automaat laten terugschakelen(geen kickdown) en toen gaf hij wel weer een flinke klap op 4200 toeren. dus ik dacht oké, hij doet het niet meer bij 3k toeren maar wel bij 4k. dus ik zou kunnen zeggen dat het heeft geholpen.
mij werd ook aangeraden om te kijken naar de turbo druk met de obd. en ik heb daar geen gekke waardes gevonden, allemaal mooi de originele waardes.

dus uiteindelijk denk ik dat het probleem bij de lpg ligt.
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 41
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 27.12.2013 - 23:50  ·  #38
hallo reinberto

je gaat nu zoeken in de lpg installatie, maar je zei eerst toch dat hij het ook op benzine deed, maar dan minder erg?

zoja, dan kan dit niet aan het lpg systeem liggen, tenzij deze door een fout af en toe de benzine injectoren afsluit terwijl hij toch op benzinestand staat

of, je moet lekkende lpg injectoren hebben




nu, ik heb sinds januari een s60 2.Ot vialle, 180000km gekocht, nu 195000km
al vanaf het begin heeft hij heel sporadisch gehad dat hij enorm slecht loopt en start.
ik spreek dus van een keer of 8 in een heel jaar
voor de rest loopt hij super mooi, niets aan de hand
vooral na een nacht stilstaan en wanneer het buiten kouder was
zowel op benzine (want start op benzine), maar ook wel af en toe terwijl hij op lpi liep

1x bijna niet te starten, en wanneer aan de gang, steeds weer na 10sec of zo uitvallen (motor)
wel goed starten, maar steeds uitvallen

dit wees er dus op dat het niets met de gas op zich te maken had (injectoren waren trouwens op lekken getest)

luchtmassa meter vervangen (foutje van de garage, maar liep nu bij koud iets soepeler, dus zo gelaten), geen foutcodes, etc

woensdags bij marans compressie laten testen voor de zekerheid, alles toppie

zondags weer kuren, precies op 4 poten draaien.
had via polarparts een bobine gekocht en de bobines uitgeschakeld, verwisseld, etc
leek erop dat de middelste en rechtse cilinder het minst reageerden
nieuwe bobine maakte niet uit.
bougies eruit: bleek de rechtse nat SLECHT TEKEN

maandag naar rutten in houthalen getrokken: cilinder 5 NUL compressie

waarschijnlijk toch al langer een probleem met een uitlaatklep of zitting, die slechts sporadisch zich uitte, en nu definitief


ik hoop dat dit niet bij jou het geval is, maar ik vind het er toch redelijk veel op trekken

heb je je klepspeling laten controleren?
heb spijt van dat ik dit niet meteen heb laten doen na de aankoop (maar het kost ook zo veel he)




greetz
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

 · 
Posted: 12.01.2014 - 14:05  ·  #39
ik heb even gekeken en zou zo niet weten wat klepspeling inhoud, is dat alleen voor lpg? of ook benzine, want op benzine loopt hij perfect nu.
wanneer je een lekkende lpg injector heb merk je dat ook in verbruik? want zo zuinig is hij niet, vandaag aan de pomp nog 1 op 7 gerekend.
nog iets wat me opvalt. wanneer de automaat in D staat en ik geef gas zodat hij zelf terug schakelt, en ik ga door tot 4k toeren dan gaat hij dus stoten. wanneer ik dit zelf doe, handmatig, dan doet hij dat niet.(alleen was dit op een lagere snelheid).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0