Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

stotter?

reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

· 
Posted: 07.11.2013 - 21:22  ·  #1
hi,
ik zit met een probleem.
zo nu en dan wanneer ik de auto start en ga rijden en wanneer ik snelheden rij boven de 80 en ik ga gas geven(en dan lekker door willen trekken) dan lijkt het net alsof hij stottert. net als wanneer je de tuin aan het sproeien bent er er zit wat lucht in de tuinslang. daar lijkt het op. maar wat ook apart is, soms dan is het er totaal niet en loopt hij als een zonnetje. wat zou hier kunnen spelen?

gr. Reinberto

p.s. Afspraak voor powerflush staat. dit gaat gebeuren bij onze eigen volvo dealer
...

Subject:

Re: Dan loopt hij perfect, en dan weer totaal niet

· 
Posted: 08.11.2013 - 20:16  ·  #2
...
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 20:48  ·  #3
Hallo Reinberto,

Om je optimale hulp te bieden, graag iets meer details. (Het gaat trouwens om een XC70 2.5T op LPG?
Aangezien de auto dit vooral doet als je een beetje door wil trekken zou het misschien de luchtmassameter kunnen zijn? Die meet de hoeveelheid lucht die in de cilinders gaat, de druk ervan & spuit aan de hand van die gegevens de juiste hoeveelheid brandstof in.

Hebben we zelf ook gehad bij de vorige V70 vooral te merken bij flink doortrekken & op de vakantie in Frankrijk, vooral op hoogtes. Gelukkig is dit onderdeel ook goed te vervangen door een 2de handse van de sloop.

Succes!
...

Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 21:42  ·  #4
...
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 21:45  ·  #5
BIj ons brandde er ook geen lampje, maar dat was ook een Classic. Dus dat zou een verschil kunnen zijn ;)
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 21:46  ·  #6
er branden verder geen lampjes. wij dachten eerst ook dat het aan de lpg lag. maar dit gedrag doet hij zo nu en dan ook op benzine, maar dan veel minder.
extra details:
het gaat om een volvo xc70 2.5t 245pk(ge chip tuned, en k&n luchtfilter)
de auto heeft 311dkm gelopen en heeft een lpg vialle installatie die bij 250dkm erin gezet is.
nog wat vooraf gaande. de auto heeft toen we hem kochten altijd een wat minder werkende turbo gehad doordat de drukslang versleten was. en dat was toen nog niet opgevallen. deze is sinds kort vervangen en je merkt hij heeft veel meer vermogen(turbo voel je nu gewoon) maar sinds dien is dit probleem ook voor gekomen. ik denk zelf eerlijk gezegt dat je chip tuning afgesteld is op de motor zoals hij was met minder werkende turbo. die nu wel goed werkt.
...

Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 21:49  ·  #7
...
...

Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 21:53  ·  #8
...
...

Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 21:57  ·  #9
Lampjes gaan pas branden wanneer het ding echt stuk is. Ook in de V70 en S60 duurt het lang voordat de auto echt vind dat het genoeg geweest is.
Welk LPG systeem heb je? Ik heb zelf een Prins VSI systeem met een zelfde soort klacht op dit moment. Ik ga binnenkort het LPG-filter vervangen. Ik denk dat deze halfgaar is. Maar dit is even afhankelijk van welk systeem jij hebt.
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 22:30  ·  #10
@laguna, bougies zijn bij laatste beurt (3ton beurt) nog vervangen. zijn originele volvo bougies
@trissy wij hebben een vialle lpg installatie
...

Subject:

· 
Posted: 08.11.2013 - 23:16  ·  #11
Stuur EnnoE34 anders eens een PM. Hij is de gasdokter bij uitstek! ;)
Starling
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 09.11.2013 - 08:59  ·  #12
Hallo Reinberto,

Ik heb met mijn vorige auto hetzelfde gehad, een V40 T-4. Als je gewoon reed was er niets aan de hand, maar bij het vragen van veel vermogen stotterde hij. Het lag toen aan 1 van de bobines. Als een bobine niet goed geleidt, gaat hij stroom lekken direct naar de cilinderkop en verlies je vermogen. Ik heb 2x hetzelfde probleem gehad waarbij 1x het gat waar de bobine in zit vol stond met water. De bobine was toen gescheurd. De bobines zitten onder de kunststof kap bovenop het blok. Ik ken jouw motor niet goed, omdat ik voorheen een 2.5 TDI reed van de Classic. Ik weet wel dat het bij de V40 een kwaal is.

Groet,
Sander
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.11.2013 - 12:21  ·  #13
Kan zomaar een bobine probleem zijn. Maar bij uitlezen zou je dan een missfire foutmelding moeten krijgen
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2013 - 18:13  ·  #14
ik heb nog niet naar de bobines kunnen kijken. ( had geen gereedschap bij me) maar ik was ff op internet gaan zoeken en las dat de lmm ook probleem kon zijn. ik heb die toen los gekoppeld. en het probleem leek verholpen. heb net 100 km lang dik 120/130 kunnen cruisen zonder problemen. ook doortrekken gaf geen probleem. maar uiteindelijk kwam het "stotter"probleem toch weer terug. ik ga morgen of overmorgen kijken naar die bobines.
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.11.2013 - 22:35  ·  #15
Kleine update, we hebben de powerflush gedaan en dat is een wereld van verschil. Boterzacht schakelt hij nu. Maar ondanks dat doet hij nog steeds stoten van 2 naar 3. En het stotteren etc. Waarmee ik dit topic opende is er ook nog steeds.

Selected quotes for multi-quoting:   0