Dashboard verlichting ombouwen naar blauwe leds

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Dashboard verlichting ombouwen naar blauwe leds

· 
Posted: 29.11.2016 - 19:41  ·  #1
Ik vind blauwe verlichting erg mooi in de cockpit en op de middenconsole.

Volgens mij kan je de lampjes vrij simpel vervangen achterop de tellerunit en achterop de ecc. Radio is bij mij al dubbeldin, Dus ik zit niet met de verlichting van de radio.

Is er iemand die dit al eens heeft gedaan? En kan vertellen welke leds daarvoor gebruikt zijn? Waar moet rekening mee gehouden worden?
Kan je bijvoorbeeld nog dimmen?
Foto`s?
c7rl
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Dashboard verlichting ombouwen naar blauwe leds

· 
Posted: 29.11.2016 - 20:05  ·  #2
Volgens mij kun je gewoon van die led strips kopen op een rol die werken standaard op 12 volt. Die zijn knipbaar en sommige zelfs plakbaar. Ook kun je gekleurde leds nemen en je interieur ombouwen naar de red light district :D .
c7rl
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 29.11.2016 - 20:07  ·  #3
btw de 12 volt aansluiting kun je aan de stripjes solderen (gemakkelijk om zelf de lengte te bepalen) of standaard koppelstukjes met snoertjes gebruiken (duurder en onhandiger denk ik)
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2016 - 20:26  ·  #4
ik hoopte meer op een wat meer pasklare oplossing, dus plug and play.

En ja je kan er grappig om doen. Maar VW heeft het ook en ik vind dat een mooie kleur.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2016 - 09:07  ·  #5
Turbodesk, even zoeken in het Engels op de (w)interwebs, ik heb ooit eens een soort webdagboek gelezen van een kerel uit Oost Europa die dit gedaan heeft, en als ik mij niet vergis hebben de tellers op de achterzijde een coating van een bepaalde kleur (blauw als ik het me goed herinner, om de standaard groen-gelige interieurkleur te krijgen met geel licht erachter), dus mogelijk als je daar wit licht achter zet kom je toch blauwig uit. Maar ik kan het zo gauw niet vinden en herinner me de details ook niet precies...
yes996
Subject:

· 
Posted: 30.11.2016 - 13:48  ·  #6
Quote door Turbodesk

Ik vind blauwe verlichting erg mooi in de cockpit en op de middenconsole.

Volgens mij kan je de lampjes vrij simpel vervangen achterop de tellerunit en achterop de ecc. Radio is bij mij al dubbeldin, Dus ik zit niet met de verlichting van de radio.

Is er iemand die dit al eens heeft gedaan? En kan vertellen welke leds daarvoor gebruikt zijn? Waar moet rekening mee gehouden worden?
Kan je bijvoorbeeld nog dimmen?
Foto`s?

Lampjes zijn wellicht te vinden, met name de Japanners zijn er gek op. Op Ebay of Amazon zal je ze wel vinden.
Maar, ik ben bang dat ze niet te dimmen zijn. Altijd een probleem met led. Misschien dat er na plaatsing ook rare meldingen uit de comp komen...
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2016 - 15:15  ·  #7
Wat voor een rare melding zou er dan uit de boordcomputer moeten komen? tatuu,tatuu,blauw,blauw? :police: :lol:

Waarom voor led gaan?,er zijn zat blauwe steeklampjes te vinden.

Selected quotes for multi-quoting:   0