Dashboardverlichting V70 2001

Werkt maar deels..

Duisters
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Dashboardverlichting V70 2001

· 
Posted: 02.05.2020 - 19:00  ·  #1
Hi allemaal.

Inmiddels in het bezit van een V70 uit 2001 waarbij mijn dashboard niet (volledig) werkt.

Wat werkt wel:
- Snelheidsmeter
- Toerenteller
- Thermometer
- Benzinemeter
- Knipperlichtlampjes en grootlicht lampje.

Verder werkt van de verlichting achter de 2 grote meters enkel de buitenzijde.

Wat werkt er dan niet?
De rest..

Als ik de auto start gaan er géén controlelampjes branden..
Ik kan ook de KM-stand en dagteller niet aflezen. (tenzij ik met zaklamp erop schijn, dan wel. Deze lopen ook nog gewoon netjes op nadat ik een stuk gereden heb).

Wat kan dit zijn? Ik heb hier al veel topics over gelezen, van zekeringen, dashboardlampjes tot verlichtingsschakelaars en het DIM probleem. Iemand die me kan helpen?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Dashboardverlichting V70 2001

· 
Posted: 02.05.2020 - 23:57  ·  #2
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 03.05.2020 - 13:20  ·  #3
Het feit dat je de kilometerstand en dagteller niet kan aflezen behalve als je er met een lampje in schijnt betekent dat de lampjes achter de tellers defect zijn. Ik heb hetzelfde gehad en dacht ook meteen aan een ernstig defect. Bleek niet zo te zijn.
Naar de dealer dus voor lampjes, daarna de tellers eruit en de lampjes vervangen. Daarna maar eens verder kijken lijkt mij.
Duisters
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.05.2020 - 11:52  ·  #4
Quote door Musicus

Het feit dat je de kilometerstand en dagteller niet kan aflezen behalve als je er met een lampje in schijnt betekent dat de lampjes achter de tellers defect zijn. Ik heb hetzelfde gehad en dacht ook meteen aan een ernstig defect. Bleek niet zo te zijn.
Naar de dealer dus voor lampjes, daarna de tellers eruit en de lampjes vervangen. Daarna maar eens verder kijken lijkt mij.

Ja dat dacht ik dus ook meteen. Alleen is het dan zo vreemd dat al mijn controlelampjes bij start ook niet gaan branden..

Selected quotes for multi-quoting:   0