Dashcam

Klikbaar??

JOv70BI

Subject:

Re: Dashcam

· 
Posted: 27.11.2017 - 21:37  ·  #16
...
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 27.11.2017 - 21:48  ·  #17
...
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2017 - 11:31  ·  #18
Quote door vankol

Quote door vankol

ach anders even sd verwijderen en de cam uitzetten, zo vaak ben toch niet in Duitsland
Dan kan je hem weer lekker inschakelen als je weer in NL bent

Overigens heb ik ook artikelen gelezen van Duitsers die wel beelden hebben gebruikt, het is dus weer rechter afhankelijk blijkbaar.

Dat klopt. Duitsland bestaat uit verschillende Bundesländer en elke hoge (regionale) rechter heeft daar zijn eigen kijk. De recente uitspraak (maandje terug?) zag op iemand die zijn dashcam in een stilstaande auto 24/7 had draaien om te zien welke buurman zijn auto sloopte. Dat werd niet toegestaan want privacy schending. Het is niet verboden om opnamen te maken met een dashcam maar bij een ongeluk is het de vraag of de rechter het toelaat. Mijn idee: dan kun je de beelden maar beter hebben.

Er is een uitspraak van Rechtbank München waarin wordt aangegeven dat de privacy niet wordt geschonden als de beelden na een beperkte tijd weer worden gewist. En dat doet een dashcam met een niet al te groot SD kaartje :-)

https://www.adac.de/der-adac/r…d/dashcam/

Daaronder aan staat dat ze van plan zijn goed hysterisch te gaan doen behalve als het opnamen voor privé of familie doeleinden betreft. Ik hang hem gewoon achter de spiegel als ik naar Duitsland ga, mijn doel is mijn vakantietrip filmen :-)
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 29.11.2017 - 15:31  ·  #19
...

Selected quotes for multi-quoting:   0