Dat gevoel...

Je kent het wel denk ik

PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Dat gevoel...

· 
Posted: 30.03.2015 - 20:41  ·  #1
Even uit de losse pols wat pennen...

Wij hebben onze S60 nu alweer een paar maandjes, zeg maar ongeveer 10 en na mijn vorige liefhebberij, de BMW E30 320i uit 1989, was dit de eerste auto die ik kocht omdat ik de auto mooi vond en niet vanuit het oogpunt van kosten of gebruiksgemak.
Hiertussen heeft overigens ruim meer dan 10 jaar gezeten...

De eerste Volvo, de S60 is de 2e, was een V40. Ideale wagen qua ruimte en gebruiksgemak, maar kan verder toch niet bepaald tippen aan de S60...
Desondanks veel plezier mee gehad en veel gebruiksgemak (was dan ook onze 1e station).

Mijn schoonvader heeft na jaren auto's rijden uit het goedkopere segment (bijv. Renault, meerdere Hyundais, KIA) z'n droom verwezenlijkt met de aanschaf van een S60 2.4i uit 2005 (uitvoering met chromen spiegels en chromen deurgrepen).
Dit mede op aanraden van z'n dochters en schoonzonen "(schoon-)Pa, geniet er nou gewoon lekker van! Om ons hoef je je geen zorgen meer te maken...".
Hij zegt zelfs na enkele jaren rijden in die wagen nog regelmatig hoe blij hij er mee is, hoe mooi de wagen is en hoe lekker het rijdt. Hij heeft al meer dan 100.000 op de klok erbij gereden maar is er zeker nog niet op uitgekeken/ermee uitgereden.

Het grappige is dat ik dit gevoel alleen maar en volledig (!) kan beamen met onze S60.
Ik heb niet vaak met een auto zo lang dit gevoel gehad.
Damn, dat ding rijdt lekker, het is een prachtig model.
Heeft een bepaalde gelaten uiterlijk, maar dwingt op een correcte manier, zonder agressief te zijn, respect af. Geeft een veilig en degelijk gevoel, maar kan beestachtig snel zijn zonder nerveus te zijn als het rustiger aan gaat.

Als ik naar buiten kijk, kijk ik recht in de oogjes van onze S60 en dat geeft toch wel regelmatig een lekker gevoel.

Just my €0,02 about our Volvo :yes:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Re: Dat gevoel...

· 
Posted: 30.03.2015 - 20:51  ·  #2
Leuk verhaal om te lezen hoor Pepijn ! :D
Pa wisselde altijd vrij snel van auto (langer dan 2 jaar hadden we ze niet).

De eerste Volvo, de Classic, hebben we toch wel 3,5 jaar gehad en daarna is er een S80 gekomen. Een verkeerd uitstapje, een sedan is niets voor ons. Terug naar deze V70, en ook dat lijkt goed te zijn. Echter is en blijft wel e.e.a. afhankelijk van mijn moeder, er heerst nogal onzekerheid over haar baan aan het einde van dit jaar (de zorg).

De tijd zal het uitwijzen. Nu genieten we er nog elke dag van !
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 20:51  ·  #3
Valt me op dat de meesten niet uitgekeken raken op het model S60 /V70N.
Zegt wel iets over het model....
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 20:55  ·  #4
Quote door Bigdog

Valt me op dat de meesten niet uitgekeken raken op het model S60 /V70N.
Zegt wel iets over het model....

Niet omdat wij er zelf één hebben, maar met name de V70N vind ik mooier dan de meeste V70NN'tjes. :shame: Tenzij laatstgenoemde dik is uitgevoerd in R-design etc.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 20:58  ·  #5
Och, een NN kan ook heel mooi zijn, maar goed, dat is een kwestie van smaak.
En hetzelfde geldt ook voor de classic....
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 21:04  ·  #6
Herkenbaar gevoel.

We hebben onze v70 nu pas 3 maanden, maar als ik naar buiten kijk denk ik nog steeds wat een mooie wagen is het toch.

Toen er een andere auto moest komen verschillende wagens proefgereden, maar geen een kon aan een volvo tippen. De combinatie van rijgedrag, comfort, power en opties maakt het voor ons de perfecte auto. Als we de station niet nodig hadden voor de ruimte was het een s60 of s80 geworden, beide ook erg mooi.

Onze vorige volvo v70xc hebben we 4 jaar gehad. Het was dat er teveel onkosten aan kwamen want we waren er zeker nog niet op uit gekeken. Inderdaad tijdloze modellen.

Leuk stukje tekst ook Pepijn.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 21:06  ·  #7
Zijn gewoon tijdloze modellen.
Ondanks dat het alweer 15 jaar mee gaat is het alles behalve gedateerd in het huidige straatbeeld en zo rijd het ook zeer zeker niet.

Mijn vorige auto's deed ik gemiddeld 2,5 jaar mee en dan was ik ze zat. De S60 begint nu hard richting de 2 jaar te gaan en weet 100% zeker dat die ook langer gaat blijven dan het gemiddelde.
Niet voor niets voor een 2e keer voor een S60 gekozen :) (eerste was total loss gereden)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 22:02  ·  #8
Herkenbaar verhaal :thumb:
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 30.03.2015 - 22:16  ·  #9
Ik heb sinds mijn 1e rijbewijs in 1966 ruim 40 auto´s gehad, dus tel maar uit hoelang de gemiddelde auto bleef, maar de S60 doet al 2 jaar mee en mag nog wel even blijven. Hoewel ik wel soms naar te koop staande S80´s kijk, denk ik dat ik moeite zal hebben, "moeder de vrouw" te overtuigen, dat het noodzakelijk is.

Selected quotes for multi-quoting:   0