dealer onderhoud of niet

 
 
 
 
 
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 11.06.2019 - 22:22  ·  #16
Ofwel zijn het tegenwoordig batterijen volgens Ford-specs. Ik heb vorig jaar nog een batterij uit het Volvo tijdperk vervangen, 228000km en 16 winters buiten gestaan.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 11.06.2019 - 23:15  ·  #17
Net wat Blade zegt, wat heeft de dealer hier mee van doen? Richt je klacht tot Volvo, niet de dealer.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 1701
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 11.06.2019 - 23:39  ·  #18
Quote door [-Tom-]

Net wat Blade zegt, wat heeft de dealer hier mee van doen? Richt je klacht tot Volvo, niet de dealer.


Garantie wordt niet door Volvo geleverd aan de klant, maar de party die levert aan de klant, de dealer.
Zo zit de Nederlandse wet in elkaar.

Even voor de duidelijkheid, hij had het er over dat zei, vorig jaar de accu al hadden vervangen.
En dat wordt natuurlijk ondersteunt door het feit dat Volvo niet heeft gezegd dat het geen originele accu was. Want als de accu niet origineel was geweest, was dat het eerste wat genoemd zal worden door de Volvo dealer.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 12.06.2019 - 01:18  ·  #19
Start/stop is natuurlijk een forse belasting voor én de accu én de startmotor. Dat is nogal wiedes. Dat staat (denk ik) los van de dealer of iemand anders.

Verder ben ik blij dat ik iets meer van auto's snap dan de gemiddelde automobilist (m/v). Daardoor de dealer alleen nodig voor onderdelen. Waarbij ik overigens altijd zeer vriendelijk/deskundig/welwillend geholpen wordt. Ofwel: ik klaag niet over de dealer, maar aan arbeid verdienen ze aan mij niet veel :)
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 12.06.2019 - 07:57  ·  #20
Als het start stop systeem zo'n belasting is voor de accu neem ik aan dat volvo en al die andere merken wel een ander type start accu zouden gebruiken, eentje die wat beter tegen herhaaldelijke piek belasting kan.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 12.06.2019 - 08:24  ·  #21
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 104
Berichten: 563
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 12.06.2019 - 09:55  ·  #22
Dealer? Wat is dat? Zonder gein, afgelopen december de accu van mn volvo preventief vervangen voor de wintersport, je weet het nooit... de accu die er uit kwam was een fabrieksaccu; 12 jaar oud en destijds 220.xxx zn werk gedaan. In Zweden. Als ie de helft had gehaald dan had je me niet horen klagen.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 12.06.2019 - 13:56  ·  #23
Quote door bartk

Quote door [-Tom-]

Net wat Blade zegt, wat heeft de dealer hier mee van doen? Richt je klacht tot Volvo, niet de dealer.


Garantie wordt niet door Volvo geleverd aan de klant, maar de party die levert aan de klant, de dealer.
Zo zit de Nederlandse wet in elkaar.

En zo werkt het ook als je in Zweden een auto koopt die door de dealer is onderhouden, maar een ondeugdelijk Volvo-onderdeel heeft gemonteerd. Dan mag je terug naar de dealer in Zweden, want Volvo geeft niet thuis en de dealer in NL kan ook niets voor je doen. Dus ik kon gewoon weer 800 euro betalen voor de brandstofpomp die het binnen een jaar begaf.

Quote door Jasper79

Als het start stop systeem zo'n belasting is voor de accu neem ik aan dat volvo en al die andere merken wel een ander type start accu zouden gebruiken, eentje die wat beter tegen herhaaldelijke piek belasting kan.

Voor auto's met een start-stopsysteem wordt sowieso een andere (veel duurdere!) accu geleverd dan de auto's die dat niet hebben. Dus daar wordt al rekening mee gehouden.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1513
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 13.06.2019 - 00:01  ·  #24
Wat betreft die accu-discussie: volgens mij is het een kwestie van het juiste gereedschap gebruiken.

Een Volvo is geen stadsauto. Gebruik je de auto wel als stadsauto dan gaat die stuk.
Je kunt met een dop 19 ook maar heel beperkt moeren van 17mm los draaien voordat ie stuk gaat. Dat zegt niets over de kwaliteit van de moer, niets over de kwaliteit van de dop en al helemaal niets over de verkoper van de dop.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 13.06.2019 - 05:08  ·  #25
Quote door Vogel

Wat betreft die accu-discussie: volgens mij is het een kwestie van het juiste gereedschap gebruiken.

Een Volvo is geen stadsauto. Gebruik je de auto wel als stadsauto dan gaat die stuk.
Je kunt met een dop 19 ook maar heel beperkt moeren van 17mm los draaien voordat ie stuk gaat. Dat zegt niets over de kwaliteit van de moer, niets over de kwaliteit van de dop en al helemaal niets over de verkoper van de dop.


Juiste gereedschap wel, maar dat geldt voor volvo niet dat iedere P+R straks vol volvo staat.

Als volvo start stop maakt dan moeten ze zorgen dat de accu het aankan en eventueel bij een minimale spanning "accuspanning laag start/stop tijdelijk uitgeschakeld"
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 53
Berichten: 1445
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 15.06.2019 - 14:57  ·  #26
Quote door Jasper79

Quote door Vogel

Wat betreft die accu-discussie: volgens mij is het een kwestie van het juiste gereedschap gebruiken.

Een Volvo is geen stadsauto. Gebruik je de auto wel als stadsauto dan gaat die stuk.
Je kunt met een dop 19 ook maar heel beperkt moeren van 17mm los draaien voordat ie stuk gaat. Dat zegt niets over de kwaliteit van de moer, niets over de kwaliteit van de dop en al helemaal niets over de verkoper van de dop.


Juiste gereedschap wel, maar dat geldt voor volvo niet dat iedere P+R straks vol volvo staat.

Als volvo start stop maakt dan moeten ze zorgen dat de accu het aankan en eventueel bij een minimale spanning "accuspanning laag start/stop tijdelijk uitgeschakeld"

Dan kun je bij diezelfde dealer de acculaadspanning in de auto 0,1 of 0,2V hoger laten zetten. Daarmee geef je in het systeem aan dat het start/stop pas later in werking gesteld wordt zodat er van het start/stop systeem veel minder gebruik van gemaakt wordt.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 15.06.2019 - 16:38  ·  #27
Quote door BBS

Quote door Jasper79

Quote door Vogel

Wat betreft die accu-discussie: volgens mij is het een kwestie van het juiste gereedschap gebruiken.

Een Volvo is geen stadsauto. Gebruik je de auto wel als stadsauto dan gaat die stuk.
Je kunt met een dop 19 ook maar heel beperkt moeren van 17mm los draaien voordat ie stuk gaat. Dat zegt niets over de kwaliteit van de moer, niets over de kwaliteit van de dop en al helemaal niets over de verkoper van de dop.


Juiste gereedschap wel, maar dat geldt voor volvo niet dat iedere P+R straks vol volvo staat.

Als volvo start stop maakt dan moeten ze zorgen dat de accu het aankan en eventueel bij een minimale spanning "accuspanning laag start/stop tijdelijk uitgeschakeld"

Dan kun je bij diezelfde dealer de acculaadspanning in de auto 0,1 of 0,2V hoger laten zetten. Daarmee geef je in het systeem aan dat het start/stop pas later in werking gesteld wordt zodat er van het start/stop systeem veel minder gebruik van gemaakt wordt.


Kijk, de oplossing was er dus al.
Gelukkig heb ik handmatige start stop dus geen probleem ook.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 736
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: dealer onderhoud of niet

 · 
Posted: 15.06.2019 - 20:39  ·  #28
Ik ben ook meer van de handmatige start/stop systeem, werkt perfect! :lol:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0