demonteren achterbank c70

henk418
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

demonteren achterbank c70

· 
Posted: 29.01.2016 - 18:23  ·  #1
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de hoofdsteunen en de rugleuning van de achterbank kan demonteren?

Het gaat om een C70 uit 1998

Ik wil de speakers achter vervangen, maar dan moet eerst de achterbank er uit als ik het goed heb. Ik krijg de hoofdsteunen er niet eens uit...

Nu ik hier toch ben.. Tips over het demonteren van de stoel bekleding (links voor) van de rugleuning zijn ook welkom. (stelmotor v/d leuning werkt niet, klikt wel)

Groeten,
JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: demonteren achterbank c70

· 
Posted: 08.02.2016 - 10:15  ·  #2
Hi Henk,

Bij een cabrio moet je de hoofdsteunen met je hand achter de rugleuning ter hoogte van de metalen pennen waarmee de steunen in de rugleuning zitten een klip/klem induwen en dan trek je de hoofdsteunen er zo uit. Je kunt bij die clips door de leuning aan de onderkant naar voren te trekken zodat je er met je hand tussen kan. Volgens mij gaat de rugleuning aan de onderkant los met 2 bouten (zie je wel zitten). De zitting is kwestie van hard omhoog trekken/duwen, zit met klemmen op de bodem vast.
Ik denk dat coupe ook ongeveer zo werkt, met cabrio was t met dak open wel makkelijk en alles goed te zijn (welke bouten waar en ook de clips).

Succes.

Selected quotes for multi-quoting:   0