Quote door BBS
Quote door Kuip
Hoewel
dit filmpje gaat over het monteren van verlichting in de deurgrepen laten ze ook mooi zien hoe je de deurpanelen kan verwijderen.
Ik ga er tenminste van uit dat je een P3 hebt...?
Hoewel het filmpje inderdaad laat zien hoe je het deurpaneel eraf kan halen, zie je ook dat de betreffende persoon van die “scotch lock” klemmen gebruikt om een kabel af te takken.
Dit zijn wel potentiële klemmen om een auto brand te veroorzaken!
Ik wil in elk geval onder geen enkel beding die dingen in de kabelboom hebben.!
Gewoon even een kabel eraan vast solderen en goed afisoleren is de beste oplossing! Kost iets meer tijd, maar 100% goed.
Ik heb dat setje van Vparts ook ingebouwd.
Aanvankelijk was ik toch van plan die blokjes te gebruiken. Het maakt namelijk wel veel uit hoeveel stroom (ampere) je met zo'n blokje af wil tappen. Als je er een dikke radio of zware verlichting achter wil hangen dan ben ik het helemaal met je eens; door de hoge overgangsweerstand is het best mogelijk dat de temperatuur in die aftakking zo hoog wordt dat er risico op brand ontstaat. In dit geval wordt er echter één LED-je aan gehangen, en dan praten we over mili-amperes. En dan werken die blokjes natuurlijk wel snel en gemakkelijk, en zijnze eventueel ook weer snel te verwijderen.
Echter...het bleek dat de bedrading in de auto te dun was voor de meegeleverde blokjes, waardoor die blokjes geeneens door de isolatie sneden en er dus geen verbinding tot stand kwam. Uiteindelijk heb ik ze er dus ook maar aan gesoldeerd.