Deur bekleding v70 2008

sailer
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Deur bekleding v70 2008

· 
Posted: 12.06.2021 - 16:48  ·  #1
Deurhandel van mijn v70 uit 2008 gaat stroef ondanks het inspuiten van olie.
Ik wil de deur bekleding verwijderen zodat ik misschien andere oorzaken kan vinden.
Wat zijn tips en handigheidjes voor deze klus en waar loop ik waarschijnlijk tegen aan.
Mvg Hans
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Deur bekleding v70 2008

· 
Posted: 12.06.2021 - 17:03  ·  #2
Hoewel dit filmpje gaat over het monteren van verlichting in de deurgrepen laten ze ook mooi zien hoe je de deurpanelen kan verwijderen.

Ik ga er tenminste van uit dat je een P3 hebt...?
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 17:12  ·  #3
Maar ook nog even over die deurgreep; gaat het dan over de buitenste greep?
Die blijft bij mij soms even hangen als je er aan getrokken hebt om het portier te openen. Als dat bij jou ook zo is dan ben ik wel benieuwd naar de oplossing.
sailer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 18:00  ·  #4
Ja zeker het gaat over de buitengreep.
Ik ga het filmpje zeker bekijken.
Bedankt.
sailer
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 18:07  ·  #5
Filmpje is precies waar ik om vroeg.
Als ik het euvel verholpen krijg meld ik het.
Bedankt
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 18:12  ·  #6
Succes!
Blondegod
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 19:00  ·  #7
Frappant, ik heb hier ook last van. Niet erg, maar af en toe wel merkbaar.
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 19:27  ·  #8
Quote door Kuip

Hoewel dit filmpje gaat over het monteren van verlichting in de deurgrepen laten ze ook mooi zien hoe je de deurpanelen kan verwijderen.

Hoewel het filmpje inderdaad laat zien hoe je het deurpaneel eraf kan halen, zie je ook dat de betreffende persoon van die “scotch lock” klemmen gebruikt om een kabel af te takken.
Dit zijn wel potentiële klemmen om een auto brand te veroorzaken!
Ik wil in elk geval onder geen enkel beding die dingen in de kabelboom hebben.!
Gewoon even een kabel eraan vast solderen en goed afisoleren is de beste oplossing! Kost iets meer tijd, maar 100% goed.
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 19:29  ·  #9
Quote door Blondegod

Frappant, ik heb hier ook last van. Niet erg, maar af en toe wel merkbaar.

Bij mij net zo; niet erg, maar af en toe blijft hij een keer heel even hangen voordat hij terug schiet. Net of de greep ergens even op klem loopt.
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 19:41  ·  #10
Quote door BBS

Quote door Kuip

Hoewel het filmpje inderdaad laat zien hoe je het deurpaneel eraf kan halen, zie je ook dat de betreffende persoon van die “scotch lock” klemmen gebruikt om een kabel af te takken.
Gewoon even een kabel eraan vast solderen en goed afisoleren is de beste oplossing! Kost iets meer tijd, maar 100% goed.

Ik heb dat setje van Vparts ook ingebouwd.

Aanvankelijk was ik toch van plan die blokjes te gebruiken. Het maakt namelijk wel veel uit hoeveel stroom (ampere) je met zo'n blokje af wil tappen. Als je er een dikke radio of zware verlichting achter wil hangen dan ben ik het helemaal met je eens; door de hoge overgangsweerstand is het best mogelijk dat de temperatuur in die aftakking zo hoog wordt dat er risico op brand ontstaat. In dit geval wordt er echter één LED-je aan gehangen, en dan praten we over mili-amperes. En dan werken die blokjes natuurlijk wel snel en gemakkelijk, en zijnze eventueel ook weer snel te verwijderen.

Echter...het bleek dat de bedrading in de auto te dun was voor de meegeleverde blokjes, waardoor die blokjes geeneens door de isolatie sneden en er dus geen verbinding tot stand kwam. Uiteindelijk heb ik ze er dus ook maar aan gesoldeerd.
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 12.06.2021 - 19:51  ·  #11
Quote door Kuip

Quote door BBS

Quote door Kuip

Ik heb dat setje van Vparts ook ingebouwd.

Aanvankelijk was ik toch van plan die blokjes te gebruiken. Het maakt namelijk wel veel uit hoeveel stroom (ampere) je met zo'n blokje af wil tappen. Als je er een dikke radio of zware verlichting achter wil hangen dan ben ik het helemaal met je eens; door de hoge overgangsweerstand is het best mogelijk dat de temperatuur in die aftakking zo hoog wordt dat er risico op brand ontstaat. In dit geval wordt er echter één LED-je aan gehangen, en dan praten we over mili-amperes. En dan werken die blokjes natuurlijk wel snel en gemakkelijk, en zijnze eventueel ook weer snel te verwijderen.

Echter...het bleek dat de bedrading in de auto te dun was voor de meegeleverde blokjes, waardoor die blokjes geeneens door de isolatie sneden en er dus geen verbinding tot stand kwam. Uiteindelijk heb ik ze er dus ook maar aan gesoldeerd.

Ik heb die dingen er ook (bleek achteraf) in de AWD gehad. Daar kwamen we achter met het wisselen van de eerste kabelboom van handbak naar automaat. En ik had soms al eens wat last van vage storingen, dan weer wel en dan weer niet. Of half werkende verlichting op halve spanning en zo. Later bleek dat wereld van die klemmen achter het dashboard zaten. Die zijn er allemaal door Dirk eruit gehaald en vervangen voor goede verbindingen.
Het probleem is dat die blokje door de isolatie snijden wat je ook al aangeeft en na verloop van tijd gaat er wat ruimte zitten tussen het draadje en het stalen "snijdertje" in het blokje. Dat is wat de storingen gaat geven. En juist daarom wil ik die rotdingen niet meer in de wagen hebben. Een kroonsteentje -mits goed gemonteerd!- is betrouwbaarder dan die scotch lock rommel......

Selected quotes for multi-quoting:   0