deuren ontgrendelen na uitnemen sleutel mogelijk?

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

deuren ontgrendelen na uitnemen sleutel mogelijk?

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:13  ·  #1
Hallo allemaal,

Wanneer ik met de auto weg rijd dan sluiten boven de 7 km/h automatisch de deuren. Bij mijn vorige twee auto was dat ook zo maar dan ontgrendelden de deuren ook weer op het moment dat je de sleutel uit het contact haalde. Bij de volvo werkt dat dus niet zo en ik erger me daar best een beetje aan. Telkens als ik uit stap op de plek van bestemming en nog iets van de achterbank of kofferruimte wil halen zitten die deuren nog op slot en moet ik de afstandsbediening pakken om de zaak te ontgrendelen.

Is het ook mogelijk om dat anders te programmeren?

Ik heb al wel iets gevonden dan je het automatisch locken kan uitschakelen maar dat werkt helaas niet bij mijn auto (of ik doe iets verkeerd)
Sniereffo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: deuren ontgrendelen na uitnemen sleutel mogelijk?

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:24  ·  #2
Het automatisch ontgrendelen van alle deuren kan volgens mij niet. Behalve dan met de knop in de deur van de bestuurder. Autolock uitzetten kan volgens de handleiding als volgt:

Automatische vergrendeling activeren/deactiveren
– De contactsleutel moet in stand I of II staan.
– Druk op de knop READ op de linker stuurhendel om eventuele meldingen op het informatiedisplay te bevestigen.
– Houd de knop voor centrale vergrendeling ingedrukt, totdat er een nieuwe melding
over de vergrendelingsstatus op het informatiedisplay verschijnt.
– De melding AUTOLOCK GEACTIVEERD (automatische vergrendeling tijdens het wegrijden) of AUTOLOCK GEDEACTIVEERD verschijnt op het informatiedisplay.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:26  ·  #3
Dat activeren en deactiveren had ik ook al gevonden maar werkt helaas niet in mijn auto. Wat trouwens wel vreemd is want het staat zelfs in het instructieboekje.
Sniereffo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:31  ·  #4
Werkt de autolock knop zelf wél?
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:32  ·  #5
Ja, de knop zelf werkt wel gewoon.

Edit: je bedoeld de knop in de bestuurdersdeur neem ik aan toch?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:40  ·  #6
Je kan een cfe aanschaffen
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:44  ·  #7
Met de CFE kan je dat wel instellen dat ze open gaan na het uitnemen van de sleutel? Opzich had die CFE al wel mijn aandacht maar dan voor andere zaken. Gezien de prijs wordt het echter niet eerder dan komende zomer dat ik er één zal gaan aanschaffen. Wil nog iets te veel, 18" velgen, verlagen, ramen tinten.... ach en zo nog wel wat dingetje :P
Sniereffo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:44  ·  #8
Ja ik bedoel die in de deur van de bestuurder.

Heb het net nog ff getest in mijn auto ook een MY07. Sleutel in stand I en op berichten knop gedrukt zodat meldingen display aan gaat. De autolock knop ongeveer 5 sec. ingedrukt. Slot hoor je dicht en weer open gaan en daarna verschijnt in het display Autolock Aan of Uit
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 22:02  ·  #9
Quote door Sniereffo

Ja ik bedoel die in de deur van de bestuurder.

Heb het net nog ff getest in mijn auto ook een MY07. Sleutel in stand I en op berichten knop gedrukt zodat meldingen display aan gaat. De autolock knop ongeveer 5 sec. ingedrukt. Slot hoor je dicht en weer open gaan en daarna verschijnt in het display Autolock Aan of Uit

interessant...
had deze optie ook wel zien staan in de handleiding, maar wist niet hoe te activeren.
Maar met de cfe (plus) kan je iig deze optie instellen. En bij het openen van de deur gaan alle deuren mee open
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 22:12  ·  #10
Kan ook zijn dat de vorige eigenaar deze door de dealer heeft laten progammeren.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.11.2017 - 09:19  ·  #11
Hi Jan,

Volgens mij had mijn vorige auto ook zoiets. Sleutel eruit dan centrale unlock (Peugeot).
Deze vraag is al een eerder gesteld, lijkt tot nu toe niet te kunnen buiten CFE?
topic.php?t=7557

Maar op de site van Volvotech staat niet direct dat ie vanzelf kan unlocken dacht ik, alleen via hendel van het bestuurders portier toch? <_<

Ik heb me simpel aangewend in mijn auto om bij aankomst op het knopje in het portier te drukken, is alles ook ontgrendeld. :D
Het is een relatief kleine moeite.. (Totdat het grote geld hier binnenstroomt en ik ook een CFE heb..)

Ik las wel in bovenstaande post dat bij een ongeluk de boel wel unlocked, denk aan water, sloot, etc.!
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 26.11.2017 - 21:56  ·  #12

Met de CFE kan je dat wel instellen dat ze open gaan na het uitnemen van de sleutel? Opzich had die CFE al wel mijn aandacht maar dan voor andere zaken.

Mijn ervaring met de CFE en de CFE Plus is dat de deuren ontgrendelen als één van de voordeuren van binnenuit wordt geopend. Stap je zelf uit en wil je inderdaad iets vanaf de achterbank pakken dan kan dat omdat je kunt instellen in de CFE dat alles dan ontgrendeld. Een nadeel van de auto lock functie is als je iemand ophaalt en die wil instappen dan zit alles nog lekker op slot
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.11.2017 - 00:02  ·  #13
Opzich is dat natuurlijk niet echt een probleem. Als ik de sleutel er uit haal dan stap ik ook uit, dus in feite komt het effectief op hetzelfde neer. Ik neem aan dat wanneer ik in de auto blijf wachten terwijl ik iemand ophaal, ik de deuren nog altijd gewoon kan open doen met de knop in de auto als deze persoon wil instappen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 27.11.2017 - 20:39  ·  #14
pcies.. als je iemand ophaalt: gewoon knopje of deurhendel en als je uitstapt knopje of de AB.

Ik ontzie de ab gewoon, ik heb het al een keer meegemaakt dat zo'n ding stuk ging en je dus voor veel geld bij de dealer een nieuwe kan kopen.. Wellicht is het een tik van mij, ben nu eenmaal zuinig op mijn karretje en de diverse onderdelen.. <_<

Vandaar mijn "methode" bij uitstappen even lenig op het knopje drukken en de boel is ontgrendeld..
Ik ga er wel vanuit dat ik komend jaar een CFE plus kan aanschaffen, maar wil niets haasten.. verwacht ook nog e.e.a. aan reparaties auto, nieuwe bestrating laten leggen achter het huis, rondom schilderen, etc. Ik heb een 13 maand nodig merk ik.. :-)
DJ
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.11.2017 - 20:56  ·  #15
Quote door flevodirk

Ik heb een 13 maand nodig merk ik.. :-)

Een probleem van ons allemaal denk ik O-)

Selected quotes for multi-quoting:   0