Deurslot ontgrendeld moeilijk

Deurslot passagierszijde V70 2009.

Rossi
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Deurslot ontgrendeld moeilijk

· 
Posted: 24.02.2018 - 20:22  ·  #1
Hoi,

De passagierszijde deur ontgrendeld met koud weer vaak pas bij de tweede of derde keer ontgrendelen vanaf de afstandsbediening. Hierbij gaat het vergrendel pinnetje in eerste instantie wel iets omhoog maar niet hoog genoeg waarschijnlijk, tweede of derde keer gaat de pin iets hoger en kan de deur open, echter is de pin veel lager bij ontgrendelde deur dan bij de andere deuren.

Heb al WD40 in het slot gespoten en langs het bovengenoemde pinnetje zonder soelaas. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen of weet iemand wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Betreft overigens een V70 uit 2009.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Deurslot ontgrendeld moeilijk

· 
Posted: 25.02.2018 - 06:32  ·  #2
Heb het juist andersom. Na sluiten dan schiet de passagierskant weer omhoog (gaat dus wel eerst naar beneden, maar een fractie later weer omhoog. Niet altijd, maar toch regelmatig.
Bij de classic jouw probleem ook gehad. Heb toen deurpaneel verwijderd en alles goed gesmeerd. Daarna was t weg.
Inderdaad alleen bij koud weer.
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 25.02.2018 - 09:27  ·  #3
Met mijn V40 heb ik dit ook gehad. Het metalen staafje waar het plastic pinnetje op zat was krom.
Wellicht is dit bij jou ook zo?
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Deurslot ontgrendelt moeilijk

· 
Posted: 28.03.2018 - 23:44  ·  #4
Ik heb hetzelfde probleem met mijn V70 van 2010, aan de bestuurderskant in dit geval. Zie het volgende filmpje:

Ik dacht dat met het vervangen van de accu (daags na het opnemen van dit filmpje) dit probleem wel was opgelost, maar bij kou gaat 'ie nog steeds moeilijk open aan de bestuurderskant (zowel voor- als achterportier), terwijl de passagierskant wel goed opent, ook bij strenge vorst en een slechte accu. Echter, nu begint ook het achterklepslot regelmatig dienst te weigeren en dat gaat wel irritant te worden.

Dit zijn de foutmeldingen uit VIDA:
CEM-B110877 Driver door central locking motor - Mechanical Failures - Commanded position not reachable
DTC is found not active.
DDM-B110815 Driver door central locking motor - General Electrical Failures - Circuit short to battery or open
DTC is found not active.

Geen foutmeldingen van de achterdeur en achterklep. Zijn deze motortjes met elkaar verbonden, m.a.w. kan een probleem in de vergrendelmotor van het bestuurdersportier problemen in andere motortjes opleveren?
Rossi
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.04.2018 - 22:24  ·  #5
Hier geen moeilijkheden meer nadat ik de deurbekleding heb gedemonteerd en het slot en stangetje met wd40 heb behandeld. Kan natuurlijk ook aan het warmere weer liggen.... We zullen het volgende winter zien ;-).

Selected quotes for multi-quoting:   0