Deurstrips upgraden

blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Deurstrips upgraden

· 
Posted: 12.06.2014 - 13:37  ·  #16
Plastidip dacht ik ook al aan. Eens zien of die ook in glans zwart verkrijgbaar is.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.06.2014 - 21:12  ·  #17
Het is inderdaad zo dat ik in eerste instantie overwoog om de strips op de bumpers en deuren in de lak kleur te maken.

Maar, omdat dit relatief veel werk zou gaan worden, heb ik wat anders bedacht om de aanblik wat te moderniseren; en dat is dus de b en c stijl zwart maken. Dat is uiteraard veel minder werk en zorgt toch voor een frissere aanblik.

Een how-to over het beplakken van de deurstijlen is niet zo nodig. Gewoon opplakken en zorgen dat de boven en onderkant goed in lijn liggen, en dan de rand afknippen en tussen de deur en het rubber drukken zodat het glad en vast zit.
Soort toegepaste kleuterschool technieken :D
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 14.06.2014 - 12:57  ·  #18
Quote door blastaway

Plastidip dacht ik ook al aan. Eens zien of die ook in glans zwart verkrijgbaar is.

In principe is alle plastidip glanzend te krijgen, aangezien ze daar ook een zogenaamde blanke lak voor verkopen :)

Ik heb er nog geen ervaring mee maar vind het het echt een heel gaaf product!

Edit: Zie hier!

https://www.youtube.com/watch?v=6K3mH0w9kR8
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 14.06.2014 - 13:34  ·  #19
Heb zelf eens een setje velgen met plastidip gespoten en later nog een setje spiegels.
Spul werkt erg gemakkelijk. In eerste instantie moet je het met matzwart spuiten en dan later de glossifier er overheen en dan wordt het glanzend zwart.

Bedenk je wel dat het een soort "rubber" is dat je spuit, dit voel je als je eroverheen gaat met je hand en zo glad als verf krijg je het ook niet

Selected quotes for multi-quoting:   0