Hallo mede forumers,
Sinds een paar weken ben ik er achter gekomen dat mijn rechter achterdeur van mijn V70 uit 2010 niet goed op slot gaat.
Het knopje dat uit de deurstijl steekt gaat wel iets naarbeneden maar niet voldoende, en lijkt iets terug omhoog te veren.
Hierdoor gaat de deur niet op slot bij het automatisch vergrendelen.
Als ik nog een paar keer de vergrendel knop op de sleutel in druk dan gaat hij naar 3 of 4 keer net diep genoeg om toch op slot te gaan.
Nou zag ik in een video dat dit te maken kan hebben met een klein rond veertje dat helpt de slotbeweging te "stabiliseren" .
Ook kan het motortje versleten zijn.(die heb ik al thuis via Aliexpres)
Maar het veerje niet, en het is niet los te bestellen bij Volvo.
Dan moet je het hele slot vernieuwen á €200 +
Te ziek voor woorden gewoon
Dus is mijn vraag , weet iemand waar ik zo'n ringveertje kan bemachtigen?
Volgens mij zitten ze op veel volvo sloten, maar ik weet niet precies welke.
Ik zou graag eerst het veertje in bezit hebben alvorens het slot uit de deur te halen...
Gr.
Andre.
Sinds een paar weken ben ik er achter gekomen dat mijn rechter achterdeur van mijn V70 uit 2010 niet goed op slot gaat.
Het knopje dat uit de deurstijl steekt gaat wel iets naarbeneden maar niet voldoende, en lijkt iets terug omhoog te veren.
Hierdoor gaat de deur niet op slot bij het automatisch vergrendelen.
Als ik nog een paar keer de vergrendel knop op de sleutel in druk dan gaat hij naar 3 of 4 keer net diep genoeg om toch op slot te gaan.
Nou zag ik in een video dat dit te maken kan hebben met een klein rond veertje dat helpt de slotbeweging te "stabiliseren" .
Ook kan het motortje versleten zijn.(die heb ik al thuis via Aliexpres)
Maar het veerje niet, en het is niet los te bestellen bij Volvo.
Dan moet je het hele slot vernieuwen á €200 +
Te ziek voor woorden gewoon
Dus is mijn vraag , weet iemand waar ik zo'n ringveertje kan bemachtigen?
Volgens mij zitten ze op veel volvo sloten, maar ik weet niet precies welke.
Ik zou graag eerst het veertje in bezit hebben alvorens het slot uit de deur te halen...
Gr.
Andre.