Deurverlichting / micro switch

Classic

jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Deurverlichting / micro switch

· 
Posted: 05.09.2018 - 07:25  ·  #1
Omdat de accu steeds leeg was aan het zoeken gegaan waar dat vandaan zou kunnen komen en toen bleek dat de rode lampjes in de deuren continu bleven branden.

Voor nu het probleem opgelost door de stekkertjes daarvan los te trekken, maar ik wil het toch opgelost hebben dus op zoek naar de oplossing.
Via dit en het 850 forum diverse topics gevonden waar wordt verwezen naar de micro switchs in de sloten en op welke manieren die gerepareerd kunnen worden.

Dat lijkt een mooie winterklus te gaan worden, echter viel het me zojuist op dat de instapverlichting (onderin bij de voeten)!wel gewoon aan/uit gaat bij het in/uit stappen.
Zijn die op een andere manier geschakeld of zit het probleem misschien toch niet in de micro switch?
henry classic v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Deurverlichting / micro switch

· 
Posted: 05.09.2018 - 07:50  ·  #2
Gaat je interieurverlichting wel gewoon uit na een kleine 10 seconde? (als je geen sleutel in het contact hebt zitten)
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.09.2018 - 08:07  ·  #3
De binnenverlichting bovenin bedoel je?
Die doet het volgens mij ook niet, stond op uit toen ik de auto kocht en heb dat zo gelaten omdat de verlichting aan gaat als ik die op stand "deur" zet. Ik heb alleen niet geprobeerd of de verlichting na 10 sec uit zou gaan, maar durf dat te betwijfelen.
Verlichting die het wel doet en op de deur reageert zijn dus de lampjes onderin, bij de voeten. Verbaasde me er zojuist over (het begint weer donker te zijn bij weggaan..) dat die het dus wel deed.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.09.2018 - 08:29  ·  #4
Als de interieur verlichting aangaat wanneer je de schakelaar bovenin op standje "deur" zet dan werkt er één of meerdere micro-switches niet goed.
Je kunt proberen uit te vinden welke dat eventueel is door de deuren wat harder dicht te gooien, meestal gaat de binnenverlichting dan uit en weet je welke deur het probleem geeft. Als het bijvoorbeeld 2 deuren zijn is het even puzzelen...

Wanneer je weet welke micro-switch het is dan kun je dit tackelen door op dat contactje 2 kleine stukjes uit een plastic koffiebekertje te lijmen met bijv. seconde lijm.
...maar je slot moet er wel eerst uit
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.09.2018 - 10:18  ·  #5
Ja, dat had ik gevonden, maar mijn vraag is, omdat de onderste interieur verlichting wel aan gaat, of het de micro switch wel is. Ik weet niet of dat op de zelfde manier geschakeld is.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.09.2018 - 11:21  ·  #6
Zijn 2 aparte switches in de voorportieren.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.09.2018 - 11:49  ·  #7
Ah, thanks.

Beide in het slot of zit die andere elders?
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.09.2018 - 06:05  ·  #8
Beide zitten in het slot Joris, maar zou beginnen met degene waarbij de lampjes blijven branden als je de deur dicht hebt.

Selected quotes for multi-quoting:   0