Quote door Klaas76
@jeroen en headlight.
Na scheiding, gedwongen verkoop koopwoning, flinke restschuld, vkb verhaal, begrijp je het misschien wel.
Als je 35 euro leefgeld hebt dan kun je geen auto houden waar 60 a 70 euro benzine in de week ingaat.
Laat staan een lpg installatie a 2600 euro in laten bouwen.
Als die situatie er niet was dan had ik natuurlijk die auto wel gehouden.
Gelukkig is die situatie nu achter de rug en kunnen we weer vooruit kijken.
Een "had nu maar, zoals ik je zei" verhaal hebben we nu niets aan.
Precies daarom zal ik nooit gaan trouwen of anderzins samenlevingscontracten of dergelijke afsluiten.
Alle respect voor die mensen die gelukkig getrouwd zijn/samen leven, maar ik persoonlijk heb teveel ellende in mijn omgeving zien voorbij komen. Situatie die Klaas76 beschrijft is exact dezelfde die mijn voormalig collega heeft moeten meemaken.
Eerst 3 jaar schuldsanering en nu, 9 jaar na de scheiding is hij nog steeds niet helemaal uit de financiële ellende.
Quote
En nogmaals het is persoonlijk; maar als je wilt sparen voor een "dikke" Volvo dan zou ik dat niet doen in een 7e kans S60 euroknaller van autohandelaar Beun de Haas bv die al een keer de wereld rond geweest is. Dan gaat geheid het geld harder stromen dan je bij kan sparen. (en geloof me, ik spreek helaas uit ervaring
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. En natuurlijk het nodige geduld opbrengen.
Toen ik mijn Citroën C5 had verkocht en ik dus plotseling zonder auto zat heb ik mijn huidige S60 2.4 gekocht bij een handelaar in Hengelo. Auto stond geadverteerd voor € 1500,- en heb er nog behoorlijk wat afgekregen ook nog. Voor dat bedrag koop je nog geeneens een fatsoenlijke tweedehands E-bike! Auto zag er qua uiterlijk vrij afgeleefd uit maar reed eigenlijk verrassend goed. Ik dacht, voor dat geld, daar kun je je nooit een buil aan vallen. Tijdens de proefrit zag ik al dat de distributieriem zeer recent was vervangen. Zat wel een wat vaag kaartje bij maar verder geen rekeningen. Wat mij ook opviel, 4 nieuwe Michelin banden eronder en remmerij pas vervangen. Dus ik heb de gok genomen en die heeft tot nu toe eigenlijk heel goed uitgepakt.
Later een beetje onderzoekswerk gedaan en bleek dat de vorige eigenaar de auto in de youngtimer regeling had gereden. Ook bleek te achterhalen dat er 3 jaar geleden nog flink onderhoud is gepleegd aan deze auto. En in die 3 jaar had de auto slechts 20.000km gereden. Martin van Powerflush Twente bevestigde mij dat de distributieriem een zeer jong exemplaar was en er nog niet lang op zat. Ook dat zit dus wel goed.
Nu ben ik zelf ook al een tijdje aan het zoeken naar een mooier en nieuwer exemplaar. Maar op de één of andere manier blijf ik toch steeds bij mijn eigen S60. Heb onlangs zelf nog de bak laten spoelen en de auto zelf een uitgebreide onderhoudsbeurt gegeven. Verder ben ik er goed op aan het poetsen geweest en de auto rijdt verder prima. Althans nu nog wel. Ik realiseer me natuurlijk ook wel dat dit zomaar kan veranderen met een auto van deze leeftijd (bijna 19 jaar) en 3,5 ton op de klok.
Ik ben momenteel aan het kijken naar deze:
https://www.marktplaats.nl/a/a…=mympBuyer
Ziet er erg mooi uit. Maar ja, distributieriem moet vervangen worden. En dan nog, de staat van de banden? Een koppeling die er ook meestal zit aan te komen tegen de 3 ton. Als je een beetje pech hebt moet de remmerij worden vervangen plus de gewoonlijke preventieve reparaties zoals vervangen van PCV systeem, de olieringetjes in de carterpan. Als je je auto echt perfect wil hebben, en dat wil ik, zeker bij mijn volgende S60 dan moet je er zo nog ff €2000,- bij optellen.
Kan ik dan niet beter op zoek gaan naar een S60 van een erkende Volvo garage/specialist waar je wat meer zekerheden hebt en een auto met degelijke onderhoudshistorie en garantie? Of dan toch maar een hele nieuwe S60 van een jaar of 2 (nieuwe model met de T4/T5 motor vind ik prachtig).