Is deze S60 iets?

Misschien bekende?

Malmö

Subject:

Re: Is deze S60 iets?

· 
Posted: 23.01.2021 - 23:11  ·  #61
Zo'n Accord mag je ook niet vergelijken met een Avensis. Nieuw was een Accord al een stuk duurder dan een Avensis. Een Accord staat qua afwerking en rijkwaliteiten op een veel hoger plan dan een Avensis.
Qua betrouwbaarheid trouwens ook. Made in Japan daar kan gewoon niets tegenop.
De rijkwaliteiten van de Avensis zoals jij die hebt ervaren kan ik alleen maar onderschrijven.
Heb goede contacten bij een groothandel in Soesterberg en daardoor in de gelegenheid om soms wat andere auto's te rijden. Afgelopen zomer eens een Avensis mee gehad. Een 2 liter met handbak maar viel mij ook zwaar tegen. Hoge zitpositie, vage stugge schakeling en besturing, plastic afwerking.
De Accord zoals wij die kennen is eigenlijk geen Accord. Onze Accord werd destijds in de VS verkocht als Acura TSX. Acura is het luxemerk van Honda te vergelijken met Lexus van Toyota. De echte Accord destijds was een veel grotere auto. Maar veel eenvoudiger afgewerkt als de TSX.
Onze Accord (Acura TSX in de VS) valt goed te vergelijken met de Lexus IS. Ook al zo'n geraffineerd en oerdegelijk product.
Ik zeg, ga ook eens rijden met een handgeschakelde Accord. Dan wil je gegarandeerd nooit geen automaat meer.
.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 10:02  ·  #62
Dat zou mooi zijn want de hand geschakelde versies zijn er meer en goedkoper.
Speakers vervangen is makkelijk te doen.
Ik dacht dat het misschien een verschil is tussen een base line en premium van een S60.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 10:53  ·  #63
Quote door Klaas76

Dat zou mooi zijn want de hand geschakelde versies zijn er meer en goedkoper.
Speakers vervangen is makkelijk te doen.
Ik dacht dat het misschien een verschil is tussen een base line en premium van een S60.

Waarom zou je de speakers willen vervangen?
A; ze gaan nooit stuk
B; er zit standaard al een schitterend geluid in
Het verschil in audio installaties tussen de verschillende uitvoeringen van de Accord zit hem puur in de hardware.
Dus aantal luidsprekers, wel of geen CD wisselaar of wel of geen navigatie. Die navigatie units zou ik persoonlijk niet op focussen. Daar kun je nu niets meer mee en zijn verouderd.
Als tip zou ik zeggen, neem ook eens een kijkje in Duitsland. Daar is het aanbod groter en de prijzen schappelijker. Vaak ook auto's met minder km's. Maar zou dan wel puur gaan kijken bij Honda dealers. Auto's die in Duitsland bij handelaren staan daarvan zijn vaak de tellerstanden terug gedraaid. Dat is echt schering en inslag daar. Ik ken een garagehouder hier vlak over de grens en die bevestigd dat 7 van de 10 keer de tellerstanden zijn teruggedraaid bij handelaren in Duitsland. Een tellerstanden registratiesysteem zoals bij ons in Nederland kennen ze daar niet en daar maakt men dankbaar gebruik van.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 11:02  ·  #64
Qua audio ben ik een beetje verwend, destijds heb ik de S60 ook voorzien van premium upgrade ipv de hp versie.
Tijdens de proefrit kon ik het niet goed beoordelen want het leek wel of er geen radio zender te vinden was zonder ruis.
En negen van de tien keer is er een goedkoop papieren membraan gebruikt met een foam randje die na 15 jaar echt wel in poeder is veranderd, samen met een iniemienie magneetje.
Heel vaak is er op audio juist bezuinigd, en daar komt bij dat ik nog diverse speakers en versterkers heb liggen.
Maar goed, ik heb het origineel nog niet goed kunnen beoordelen.

Overigens heeft (volgens autoweek) ook de sport geen cruise control.
Overigens ook volgens autoweek draait de handbak 3450 toeren bij 120 en de automaat 2600 toeren.
Dat is wel een nadeel lijkt me, en de automaat heeft ook geen koppeling die eens vervangen moet worden.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 13:38  ·  #65
Quote door Klaas76

Qua audio ben ik een beetje verwend, destijds heb ik de S60 ook voorzien van premium upgrade ipv de hp versie.
Tijdens de proefrit kon ik het niet goed beoordelen want het leek wel of er geen radio zender te vinden was zonder ruis.
En negen van de tien keer is er een goedkoop papieren membraan gebruikt met een foam randje die na 15 jaar echt wel in poeder is veranderd, samen met een iniemienie magneetje.
Heel vaak is er op audio juist bezuinigd, en daar komt bij dat ik nog diverse speakers en versterkers heb liggen.
Maar goed, ik heb het origineel nog niet goed kunnen beoordelen.

Overigens heeft (volgens autoweek) ook de sport geen cruise control.
Overigens ook volgens autoweek draait de handbak 3450 toeren bij 120 en de automaat 2600 toeren.
Dat is wel een nadeel lijkt me, en de automaat heeft ook geen koppeling die eens vervangen moet worden.

Die carbase van Autoweek daar zou ik me niet al te veel op baseren. Wat ze daar qua uitrusting en technische gegevens aangeven klopt heel vaak gewoon niet.
Wat wel klopt is dat de 2.0 Sport aanvankelijk geen cruise control had. Echter, vanaf bouwjaar 2005 (geleverd vanaf najaar 2004) kreeg de 2.0 Sport wel standaard een cruise control. Bekijk maar eens een paar advertenties. De mijne had ook een cruise control.
Dat de handbak iets meer toeren draait bij 120km/h is ook geen probleem. Die motor loopt echt super trlllingsvrij en fluisterstil Voordeel van wat hogere toeren is dat je op het moment dat je wilt versnellen ook meer trekkracht tot je beschikking hebt.
Tip: ga echt eens rijden met een handbak. Dan ga je de automaat snel vergeten. Ik heb wel eens een Accord 2.0 automaat mee gehad. Ik vond deze nerveus schakelen en veel lomer aanvoelen dan de 2.0 met handbak. Die laatste is echt veel pittiger. Als je een Accord met automaat wilt, ga dan voor de 2.4. Die schakelt rustiger en heeft meer reserve.
Vooral in Duitsland op de autobahn heb ik echt veel plezier gehad van mijn Accord. Komt echt moeiteloos mee op de linker baan. Hoe hoger in de toeren des te meer kracht er vrijkomt. Als er een vrachtwagen inhaalde remde ik af terwijl ik de cruise had ingesteld op 150km/h. Daarna de weg weer vrij en op de reset knop drukken weet je niet wat je overkomt. Een Passat 2.0 TDI of een BMW 320d heeft dan echt het nakijken. Die cruise control van de Accord is trouwens de fijnste cruise control die er is. Nooit meer zo'n fijne cruise gehad. Bij andere auto's voel je altijd een schokje als je de auto op de cruise zet, of, als je op de reset knop drukt geeft de auto plotseling vol gas. Dat doet die van de Accord niet. Die houdt rekening ermee dat je op dat moment op een lager toerental zit. Begint eerst geleidelijk gas te geven en naarmate de motor hoger in de toeren komt begint de auto harder te accelereren. Het voelt allemaal super verfijnd en degelijk aan zo'n Accord. Overal is erg goed over nagedacht en dat maakt deze auto's dus zo bijzonder en echt premium, natuurlijk ook in combinatie met een onfeilbare betrouwbaarheid. Daarom ook denk ik dat ze nooit zo populair waren. Mensen bleven gewoon bij datgene wat ze gewend waren (het Duitse materiaal) en bovendien was de nieuwprijs behoorlijk stevig. Net als met mijn toenmalige collega en zijn BMW 320i. Toen ik de Accord nieuw kocht lachte hij mij uit. Je bent gek dat je zoveel geld uitgeeft voor een Japanner. Maar toen ik hem een keer in mijn Accord liet rijden viel zijn mond open van verbazing. Zoals gezegd, niet veel later had hij er zelf ook één dus dat zegt genoeg!
Kortom, deze auto's moet je gewoon zelf ervaren. Het kost wat, maar daar krijg je zeker ook wat voor terug!
Tja, wat je met je audio doet moet jezelf weten. Het zou mij het niet waard zijn om de luidsprekers te vervangen. Ik betwijfel ook of je een echte verbetering gaat krijgen. De standaard audio in een Accord is gewoon al beter dan wat je tegenwoordig in een auto als een BMW 3 serie of Mercedes C klasse met Harman Kardon hebt zitten. De standaard audio in wat je tegenwoordig hebt zitten in een nieuwe BMW 3 serie bijvoorbeeld klinkt gewoon als een mono radiootje tov. de audio in een Honda Accord uit 2005. Ook dat geeft wel weer aan wat voor een topklasse product die Accord toen al was!
Malmö

Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 13:43  ·  #66
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 13:48  ·  #67
Mooie kleur ook.
Cruise controll zit alleen op het stuur?
Bij deze advertentie is te zien dat de twee lipjes boven achterop het stuur iets omhoog staan. Dat was ook zo bij die zwarte.
Is de cruise control niet achteraf te plaatsen en alleen inleren?
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 16:04  ·  #68
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 16:30  ·  #69
Dat was effe schrikken!
Dacht even dat ik op t Honda forum terecht was gekomen :P :sorry:
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 16:45  ·  #70
Ja, bij gebrek aan een Honda forum gaan we hier maar verder hahaha
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 24.01.2021 - 16:50  ·  #71
Quote door ProVolvo

Dat was effe schrikken!
Dacht even dat ik op t Honda forum terecht was gekomen :P :sorry:

Het is ook wel uniek om tegelijk enorm ontopic en offtopic zijn met deze Honda praat
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.01.2021 - 13:57  ·  #72
Oef, kijk dit voorbeeld:
https://www.honda-wesselink.nl…sport-pakk
Een S60 of S80 zie je niet zo snel met die kilometerstand voor die prijs bij een dealer te koop staan. Dat zegt denk ik wel wat over de kwaliteit en het vertrouwen wat een dealer in een model heeft
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.01.2021 - 14:25  ·  #73
Quote door [-Tom-]

Oef, kijk dit voorbeeld:
https://www.honda-wesselink.nl…sport-pakk
Een S60 of S80 zie je niet zo snel met die kilometerstand voor die prijs bij een dealer te koop staan. Dat zegt denk ik wel wat over de kwaliteit en het vertrouwen wat een dealer in een model heeft

Mooi ding zeg!
Zag paar dagen geleden ook een mooie Accord Tourer te koop staan, best pittig geprijsd dacht ik voor een 2.0I

https://www.autotrader.nl/auto…ationwagen
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 25.01.2021 - 14:46  ·  #74
Beste leuke auto's die honda's.
Zoek nog een auto erbij, voor de boodschappen zeg maar. Alleen daar is deze net wat te ruim voor haha.
Ga ik weer verder zoeken in de categorie fiat panda, aigo, alto etc.
Zal daar eens een nieuw topic over openen, er zijn er vast meer die naast de volvo een kleintje erbij rijden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.01.2021 - 18:54  ·  #75
Nog even een duit in het zakje over de japanners. Ik heb een jaar geleden ook uitgebreid proefgereden in van alles en nog wat, ook twee accords, een civic en drie mazda 6-en. Zit allemaal prima in elkaar, en de honda’s hebben een goede reputatie. Maar, de beide accords hadden toch wel wat storingen die bij de proefrit naar boven kwamen, voornamelijk ramen en sloten die niet goed werkten, dus perfect is het ook niet.
En wat ook een ding is, de japanners hebben het tot de perfectie fijngeslepen, met als gevolg dat de beleving nul is.
En dat is precies wat europese auto’s wel hebben! Mijn V70 was elke rit een feestje, ondanks dat die de wegligging van tanker had. Alle bmw s tot nu toe, ook elke rit weer een dikke smile, inclusief de huidige.
Mijn vader kocht een Auris, en bevestigde het ook weer; hij zei, het is een prima vervoermiddel maar ik word er niet warm of koud van.
Dus wil je een perfecte saaie auto, of eentje waarbij je elke keer weer blij wordt van een rit.....

Selected quotes for multi-quoting:   0