Quote door Klaas76
Mooie kleur ook.
Cruise controll zit alleen op het stuur?
Bij deze advertentie is te zien dat de twee lipjes boven achterop het stuur iets omhoog staan. Dat was ook zo bij die zwarte.
Is de cruise control niet achteraf te plaatsen en alleen inleren?
Ja, inderdaad. Cruise control zit alleen op het stuur. Het aan/uit knopje ook. Voordeel van de Accord cruise control vind ik ook dat deze altijd aan blijft staan. Ook als je de auto uitzet en weer start blijft deze altijd aan staan zolang het knopje ingedrukt is.
Dat vind ik wel een nadeel van de S60. Bij de S60 moet je de cruise control na iedere nieuwe start weer opnieuw inschakelen. Het nut daarvan ontgaat me ook een beetje.
Beleving in een Accord is er zeker wel. Alleen al de enorm rustig draaiende motor die qua klank veel weg heeft van de BMW 6 cilinders. In het bijzonder voor een 4 cilinder draaien deze Honda motoren enorm trillingsvrij. Als je gas geeft draaien ze onderin tot in het middentoerengebied als een turbine. Kom je boven de 4000tpm dan hoort je hoog klinkend vol motor geluid. Moeilijk te omschrijven, daarom moet je het ook zelf ervaren.
Dat een Japanse auto geen beleving biedt ben ik het niet mee eens. De huidige Mazda 6 bijvoorbeeld vind ik net als de Accord ook veel beleving bieden. Die stuurt als een scheermes zo scherp. De motor van de 6 loopt enorm soepel en rustig en biedt een zeer lineaire krachtopbouw. De Subaru Legacy is ook een Japanner die veel beleving biedt. Zo'n boxermotor maakt ook een heel erg apart geluid en draait erg mooi.
Een Japanner biedt juist veel meer beleving dan menig Europeaan. Vergelijk ze bijvoorbeeld maar eens met een Ford Mondeo, Opel Insignia of Renault Laguna. Ik heb deze alle 3 gereden. Nou, èh, als je over emotieloze auto's praat, dan moet je deze maar eens proberen.
Met mijn Accord heb ik tot net over de 3 ton gereden vanaf nieuw. Nooit iets aan stuk geweest en zeker geen electrische storingen. Als je die zoekt moet je in Frankrijk zijn. Het enige probleem dat ik ooit met mijn Accord heb gehad is dat de lichtmetalen velgen begonnen te corroderen. De randen van de velg bleken te "scherp" te zijn afgewerkt met als gevolg dat de lak op de randen begint los te raken onder invloed van remstof. Mijn Accord was 4 1/2 jaar oud toen dit gebeurde en auto was al 1 1/2 jaar uit de garantie. Ik heb dit gemeld bij de dealer in Almelo (Auto Scholing). Was geen probleem zei de monteur. Ik moest even een paar foto's van de velgen mailen waarop het probleem zichtbaar was en zij zouden zorgen dat de velgen nog onder garantie werden gepoedercoat. Een week later kon ik langskomen, mijn velgen werden van de auto afgehaald en ik kreeg zolang leenvelgen. Paar dagen later waren de velgen klaar en waren weer in absolute nieuwstaat. Daarna nooit geen last meer gehad van dit corrosie probleem.
Kijk, dat is nu ook Honda. Zonder teveel reclame te willen maken, ze hebben service hoog in hun vaandel staan en de klant is bij hun koning. Zo zou dat eigenlijk bij ieder automerk moeten zijn.