Is deze S60 iets?

Misschien bekende?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

· 
Posted: 25.01.2021 - 22:13  ·  #76
Tja, beleving is natuurlijk ook wat je zelf ervaart. Afgezien van de zeer prettige roffel en een bult koppel in de lage toeren regionen vind ik mijn S80 vooral zeer comfortabel :P bij beleving denk ik dan weer niet perse aan Volvo maar bv aan BMW. Of wellicht dan een scherp sturende Accord die nog een extra 'zetje' geeft in de hogere toeren.
De Avensis was idd wel saai, maar verder gewoon dikke prima. Comfortabel, stil, vlot een prima wegligging. Maar weinig spectaculairs (wel super betrouwbaar)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 26.01.2021 - 10:43  ·  #77
Tja, beleving. Wat is eigenlijk beleving in een auto. Dat is ongeveer hetzelfde als karakter.
De looks van een auto zijn voor mij van belang, maar de techniek en het gevoel die het me geeft ook.
Daarbij moet het natuurlijk wel betrouwbaar zijn want een paar keer stilstaan of een dure reparatie doet veel afbreuk aan de beleving.
Een S60 heeft hierin plus en minpunten en de Accord ook.
De Avensis had weer wat minder qua looks, maar scoorde punten op andere zaken.
De S60 heeft een lekkere roffel en zeker de turbo versies hebben heerlijk koppel onderin, iets wat de Accord niet heeft.
De Accord lijkt wat strakker te rijden en volgens de pech statistieken ook wat betrouwbaarder.
En de Accord is ook gewoon een mooie auto om te zien, net als de S60. Oogt ook wat moderner.
Ik hou nog even beide opties open en spaar lekker door.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 26.01.2021 - 22:11  ·  #78
Quote door Klaas76

Mooie kleur ook.
Cruise controll zit alleen op het stuur?
Bij deze advertentie is te zien dat de twee lipjes boven achterop het stuur iets omhoog staan. Dat was ook zo bij die zwarte.
Is de cruise control niet achteraf te plaatsen en alleen inleren?

Ja, inderdaad. Cruise control zit alleen op het stuur. Het aan/uit knopje ook. Voordeel van de Accord cruise control vind ik ook dat deze altijd aan blijft staan. Ook als je de auto uitzet en weer start blijft deze altijd aan staan zolang het knopje ingedrukt is.
Dat vind ik wel een nadeel van de S60. Bij de S60 moet je de cruise control na iedere nieuwe start weer opnieuw inschakelen. Het nut daarvan ontgaat me ook een beetje.
Beleving in een Accord is er zeker wel. Alleen al de enorm rustig draaiende motor die qua klank veel weg heeft van de BMW 6 cilinders. In het bijzonder voor een 4 cilinder draaien deze Honda motoren enorm trillingsvrij. Als je gas geeft draaien ze onderin tot in het middentoerengebied als een turbine. Kom je boven de 4000tpm dan hoort je hoog klinkend vol motor geluid. Moeilijk te omschrijven, daarom moet je het ook zelf ervaren.
Dat een Japanse auto geen beleving biedt ben ik het niet mee eens. De huidige Mazda 6 bijvoorbeeld vind ik net als de Accord ook veel beleving bieden. Die stuurt als een scheermes zo scherp. De motor van de 6 loopt enorm soepel en rustig en biedt een zeer lineaire krachtopbouw. De Subaru Legacy is ook een Japanner die veel beleving biedt. Zo'n boxermotor maakt ook een heel erg apart geluid en draait erg mooi.
Een Japanner biedt juist veel meer beleving dan menig Europeaan. Vergelijk ze bijvoorbeeld maar eens met een Ford Mondeo, Opel Insignia of Renault Laguna. Ik heb deze alle 3 gereden. Nou, èh, als je over emotieloze auto's praat, dan moet je deze maar eens proberen.
Met mijn Accord heb ik tot net over de 3 ton gereden vanaf nieuw. Nooit iets aan stuk geweest en zeker geen electrische storingen. Als je die zoekt moet je in Frankrijk zijn. Het enige probleem dat ik ooit met mijn Accord heb gehad is dat de lichtmetalen velgen begonnen te corroderen. De randen van de velg bleken te "scherp" te zijn afgewerkt met als gevolg dat de lak op de randen begint los te raken onder invloed van remstof. Mijn Accord was 4 1/2 jaar oud toen dit gebeurde en auto was al 1 1/2 jaar uit de garantie. Ik heb dit gemeld bij de dealer in Almelo (Auto Scholing). Was geen probleem zei de monteur. Ik moest even een paar foto's van de velgen mailen waarop het probleem zichtbaar was en zij zouden zorgen dat de velgen nog onder garantie werden gepoedercoat. Een week later kon ik langskomen, mijn velgen werden van de auto afgehaald en ik kreeg zolang leenvelgen. Paar dagen later waren de velgen klaar en waren weer in absolute nieuwstaat. Daarna nooit geen last meer gehad van dit corrosie probleem.
Kijk, dat is nu ook Honda. Zonder teveel reclame te willen maken, ze hebben service hoog in hun vaandel staan en de klant is bij hun koning. Zo zou dat eigenlijk bij ieder automerk moeten zijn.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 07:47  ·  #79
Dat je je überhaupt stoort aan een cruise control knopje dat je steeds aan moet zetten. Alsof je 360x per dag je motor start.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 08:21  ·  #80
Dat vond ik van de S60 inderdaad ook erg onlogisch, ik ben het ook niet in een andere auto tegengekomen.
Nu zegt dat ook niet zo heel veel, maar toch zou ik ook niet weten waarom dat moet.
Lichten gaan automatisch aan en dan moet je nog een knopje indrukken voor die cc

Een Mazda 6 valt alleen al vanwege het roestprobleem af.
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 09:36  ·  #81
In iets van Engelse makelij waar ik ook in rijd (was destijds ook van Ford, net als Volvo) hoef ik de cc niet in te schakelen. Gewoon op + drukken en klaar.
Snap niet waarom dat inschakelen in een Volvo wel zou moeten. Kan me daar geen veiligheidsreden voor bedenken.
Als iemand anders in mijn auto rijdt, moet ik altijd uitleggen hoe dat zit met cc. Vindt iedereen maar een rare constructie.

Bij Italiaanse auto’s noemen we dat ‘karakter’ en bij Volvo’s noemen we dat raar. Raar :-)
sw2983

Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 10:53  ·  #82
Bij de S/V40 uit dezelfde tijd is het eenmalig aanzetten en dan gaat de cruise control pas uit als je 'm weer op off zet.

Mocht Volvo er een reden voor gehad hebben.. Ze waren dan niet erg consequent.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 13:15  ·  #83
Volgens mij moet je 'm bij de meeste auto's altijd weer 'aan' zetten als de auto van het contact is geweest.
sw2983

Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 13:55  ·  #84
Ik weet nog wel dat Saab wel een veiligheidje heeft ingebouwd.
De cruise control was dan altijd bij starten weer uit en je was verplicht de rem één keer in te trappen, zo kon de auto controleren of het remsysteem aangesproken werd en dan gaf hij de CC pas vrij.
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 18:08  ·  #85
Quote door [-Tom-]

Volgens mij moet je 'm bij de meeste auto's altijd weer 'aan' zetten als de auto van het contact is geweest.

Volgensmij "mis" je een tussenstap :)

Normaal (zoals bijvoorbeeld in mijn Peugeot) blijft na motor af aan de CC gewoon aan, dus eenmaal op snelheid druk je gewoon op "set"

Alleen Volvo zet bij motor af de CC echt uit uit, je moet eerst de CC aanzetten en daarna kan je pas "set" doen.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 20:21  ·  #86
Malmö

Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 22:00  ·  #87
Quote door Klaas76

https://link.marktplaats.nl/m1657502948
Kunnen ze ook een beetje tegen lpg?

Hoe kan die elk jaar weer goedgekeurd worden met een defect airbag/gordelsysteem defect?

https://link.marktplaats.nl/m1654792384

Deze is een stuk netter en beide zijn met cruise control.

Ze kunnen prima tegen LPG, mits goed onderhouden natuurlijk.
Ik heb er afgelopen zomer in een Accord tourer gereden met 2.4 motor en LPG.
Deze stond bij een handelaar in Teuge en was afkomstig en altijd in onderhoud geweest bij Honda Wesselink Apeldoorn.
Het was een 2.4 Executive tourer automaat met, jawel of je het nu gelooft of niet, 5 1/2 ton op de teller!!
Nou, ding reed nog gewoon perfect. Had ook wel perfect onderhoud altijd gehad bij de dealer en dat scheelt een hoop natuurlijk. Zo kun je heel erg ver komen met zo'n auto. Enigste dat in die 5 1/2 ton en 15 jaar tijd was stuk gegaan was de dynamo. En dat ook pas bij 4 1/2 ton wat maar weer bewijst hoe goed de kwaliteit is van deze Honda's.
Toen ik een keer bij Honda Wesselink was en het met de verkoper had over deze Accord vertelde hij dat de eigenaar deze Accord alleen maar had ingeruild vanwege het feit dat hij een hogere auto zocht. Zijn keus was toen gevallen op een Honda CRV.

Wat vind je dan van deze: https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr
Lijkt mij nog een auto in een originele en goede staat en betrouwbare aanbieder.
Dat een merkdealer een auto van die leeftijd en km.stand nog gewoon zelf gaat verkopen en dan ook nog voor dat geld, dat zegt wel iets over de kwaliteit van deze Honda's.

ps. dat airbagsysteem defect stelt niets voor. Dat is een terugroepactie vanwege de Takata airbags die in die jaren door vele autofabrikanten zijn toegepast. Die Takata airbags dienen door de Honda dealer gecontroleerd te worden op fouten. Daar staat zoals gezegd een terugroepactie voor die helemaal kosteloos is.
Waarom de vorige eigenaar die terugroepactie niet heeft laten doorvoeren is mij een vraag.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 22:02  ·  #88
Ik vind de achterkant van de tourer echt pijn aan de ogen doen zo lelijk.

Eventueel zou een civic 8e generatie ook nog kunnen, 1.8 of 2.2 diesel.
Deze is echter wel in Engeland gemaakt en niet in Japan, misschien niet zo verfijnd als een Accord.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 22:48  ·  #89
Malmö, misschien heb ik eroverheen gelezen maar na alle lovende berichten van jouw kant vraag ik mij af, waarom heb jij niet wederom een Honda gekocht?
Malmö

Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 10:50  ·  #90
Quote door trabbit

Malmö, misschien heb ik eroverheen gelezen maar na alle lovende berichten van jouw kant vraag ik mij af, waarom heb jij niet wederom een Honda gekocht?

Daar zijn 3 redenen voor:
1. Ik heb mijn C5 onverwacht tegen een goede prijs kunnen verkopen en had plotseling dus geen auto meer.
Ik zocht een "overgangs" auto tegen een zacht prijsje en zag bij mij in de buurt een S60 staan die goed reed en netjes was onderhouden. Een S60 wilde ik bovendien altijd al een keer hebben gereden.
2. Op dat moment stond er nergens in de buurt bij mij een Accord vanaf bj. 2003 te koop.
3. Een Accord vanaf bj.2003 krijg je nooit van je leven voor het geld waarvoor S60's van die leeftijd worden aangeboden.

Maar de S60 bevalt ook prima hoor!

Selected quotes for multi-quoting:   0