Haha....grappig dat je nu over de Lexus IS200 begint. Ik was vanmiddag toevallig wat aan het neuzen bij een handelaar en kwam toen een Lexus IS250 tegen. De opvolger van de IS200. Wat een gave auto's zijn dat! En wat loopt zo'n V6 fraai en trillingsvrij.
Denk dat een Lexus IS200 zeker net zo goed rijdt en nog beter stuurt van een Accord. Het is en blijft immers een achterwielaandrijver dus geen aandrijfkrachten in het stuur. Qua techniek is zo'n IS200 gewoon bullitproof. Inderdaad, ik zou ook voor een handbak gaan. Die Lexus bakken schakelen ook zeer soepel en met de kortere verzetten haal je meer fun uit deze motor. Wel is deze eerste generatie wel een wat ouderwetsere auto dan de Accord van de generatie CL7/CL9 (2003-2008).
Quote
En die de groot in soesterberg, moet je heel goed opletten als je daar wat koopt.
Ik denk dat dit geldt voor alle grote autohandelaren en dan vooral degenen, die zoals De Groot, in de lagere prijsklasse opereren.
Soms kan je daar echte pareltjes vinden. Er komen daar natuurlijk auto's terecht, nou, die zijn nog te slecht voor de schroothoop. Dat zijn vooral de gewilde Polo'tjes, Golfje's en Clio'tjes met vaak torenhoge km.standen en zeer slecht onderhouden. Maar er komen daar ook auto's terecht die gewoon voor een gewone dealer niet meer interessant zijn om te verkopen en deze dan doorstoten naar de handel. De wat minder gewilde auto's zeg maar. Vaak grote auto's met grote motoren die wel een slokje lusten. Zoals deze Legacy bijvoorbeeld. Vaak zie bij de Groot ook prachtige youngtimers staan in een verbazingwekkend goede staat. Laatst nog een in werkelijk prachtige staat verkerende Alfa 166 zien staan daar. Met de befaamde V6 Busso motor. Ding had pas geleden nog een nieuwe distributie gekregen (en dat is best duur bij de Busso!) en verder alle boekjes ingevuld en top onderhouden. Het interieur was niet van nieuw te onderscheiden. Maar ja, wie koopt zo'n ding nog? In de lagere prijsklasse zijn toch vaak vooral de mensen actief met een wat lager inkomen of jongeren die net hun rijbewijs hebben behaald. Die zoeken iets kleins en zuinigs met lage maandelijkse lasten. Tja, dan moet je dus niet een dikke D-segmenter gaan kopen met een V6 motor. Opvallend hoeveel mooie youngtimers trouwens de laatste tijd weer worden aangeboden op internet. Dat was tijdens de eerste corona golf ook het geval. Bewijs dat het dus slecht gaat met de economie en veel zzp'ers hun auto die ze in de youngtimer regeling reden moeten verkopen wegens ophef van de BV. Daar kun je dus als youngtimer liefhebber mooi je voordeel mee doen nu. De Groot is gewoon een groothandel. Ze kopen in en verkopen weer zonder veel aan de auto's te doen. Vandaar ook die lage prijzen.