Is deze S60 iets?

Misschien bekende?

ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

· 
Posted: 28.01.2021 - 11:30  ·  #91
Quote door trabbit

Malmö, misschien heb ik eroverheen gelezen maar na alle lovende berichten van jouw kant vraag ik mij af, waarom heb jij niet wederom een Honda gekocht?

Vroeg ik me ook al af omdat hij zo lovend is over Honda en hiervan alles tot in detail weet.
Maar inmiddels hier uitgelegd.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 13:12  ·  #92
https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr

Zoiets kan trouwens een goed alternatief zijn voor een Accord.
Rijdt ook prima, super betrouwbaar en niet al te prijzig.
Nadeel van een Subaru boxer is wel dat ze behoorlijk meer verbruiken dan een vergelijkbare Accord.
Een K20a motor kan je echt erg zuinig rijden. Een I-VTEC kan je namelijk ook makkelijk laag in toeren rijden. Heeft bij lage toeren al veel trekkracht.
Probeer maar eens tijdens een proefrit de snelheid in de 4 te laten zakken tot 40km/h en geef dan maar eens gas. Dat doet zo'n K20a motor zonder morren.
Ik deed met mijn Accord destijds gemiddeld 1 op 13,5. En dan reed ik er regelmatig hoge snelheden mee op de Duitse autobahn.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 13:39  ·  #93
Zou alleen bij die handelaar wegblijven, de reviews daarvan zijn niet zo heel best.

Zo'n Subaru is ook wel mooi, maar zuipt wel behoorlijk :P
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 15:09  ·  #94
Een subaru met 1 op 8 is even te gek.

Kwam ook nog deze tegen:
Volvo C70 Coupé 2.3 T-5 Prestige-Line Automaat LPG G3 NAP LO
€ 2.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1…ialbuttons

Juiste motor, bak, kleur, audio, interieur
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 15:52  ·  #95
Normaal brengt een C70 in Saffron Pearl met zo'n (relatief) lage km-stand wel meer op. Hou wat geld achter de hand...
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 16:53  ·  #96
Ja er staat weer niets bij over het onderhoud.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 17:19  ·  #97
Hij is ook al verkocht...
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 17:29  ·  #98
Quote door [-Tom-]

Normaal brengt een C70 in Saffron Pearl met zo'n (relatief) lage km-stand wel meer op. Hou wat geld achter de hand...

Dat Saffron zou mij juist tegenhouden om hem te kopen :-)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 17:52  ·  #99
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 18:44  ·  #100
Lexus is200 is zeker ook wel wat! 6 cylinders, achterwielaandrijver. Helaas voor mij te klein....

En die de groot in soesterberg, moet je heel goed opletten als je daar wat koopt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 20:17  ·  #101
Quote door Klaas76

Ik vind het wel een mooie kleur, samen met die donkerpaarse kleur.

Lexus IS 200 Prachtige Auto
€ 2.999,00
https://link.marktplaats.nl/m1…ialbuttons

Is200 is vergelijkbaar met de Accord?

Kleinerr maar kwalitatief mss nog wel bete (en een leukere aandrijflijn).
Ik zou een IS200 (dus met de 2 liter motor) wel echt alleen als handbak kopen. Ik heb in het verleden rondgekeken voor een IS200, en ook proefgereden in eentje. Ik wilde toen perse een automaat. Alleen een vrij hoogtoerige 6-cilinder met niet extreem veel vermogen achter een 4-bak automaat met lange verzetten, dat rijdt niet zo lekker ;) De handbak is een 6-bak, en met een handbak gaat zo'n ding goed vooruit.
De IS200 moet je eigenlijk vergelijken met de E46 van BMW, maar dan een stuk beter.

Quote door Klaas76

Ja er staat weer niets bij over het onderhoud.

Ik denk dat je in deze prijsklasse ook niet alles kan verwachten eerlijk gezegd... Blijft toch altijd wel een gokje. En ik denk dat je dan beter op Japans kunt gokken dan op Zweeds.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 20:32  ·  #102
Ik heb inmiddels al weer wat youtube gekeken en inderdaad de 4 traps automaat is echt aanzienlijk trager dan de 6 bak. En de handbak is er ook eentje van het type close ratio.
Klokje rond eentje met 4 ton en geen krimp, rollenbank filmpje met standaard 160 pk ipv 155 pk.
Bij deze advertentie staat dit mbt het onderhoud:
"Het interieur is zo goed als nieuw, je ziet dat de enige en vorige eigenaar er zuinig op geweest is.
Het lakwerk verkeerd ook in een prachtige staat (op het achter scherm een krasje niet schokkend)
De motor ligt er kurk droog in en de distributieriem is vervangen in 2020.
Ook zijn de remmen vernieuwd in 2018.
Hij staat op vier keurige banden van het merk Hankook."

Dat wekt al wat meer vertrouwen, en op de foto's zie ik dat zowel de velgen als het interieur er nog piekfijn uitzien voor zijn 3 ton gedraaid.

Hier trouwens wat meer info:
https://www.autocentrumasten.n…o=gallerij

Via kentekencheck ook geen rare dingen, en volgens rdw eerste eigenaar.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 22:09  ·  #103
Haha....grappig dat je nu over de Lexus IS200 begint. Ik was vanmiddag toevallig wat aan het neuzen bij een handelaar en kwam toen een Lexus IS250 tegen. De opvolger van de IS200. Wat een gave auto's zijn dat! En wat loopt zo'n V6 fraai en trillingsvrij.
Denk dat een Lexus IS200 zeker net zo goed rijdt en nog beter stuurt van een Accord. Het is en blijft immers een achterwielaandrijver dus geen aandrijfkrachten in het stuur. Qua techniek is zo'n IS200 gewoon bullitproof. Inderdaad, ik zou ook voor een handbak gaan. Die Lexus bakken schakelen ook zeer soepel en met de kortere verzetten haal je meer fun uit deze motor. Wel is deze eerste generatie wel een wat ouderwetsere auto dan de Accord van de generatie CL7/CL9 (2003-2008).

En die de groot in soesterberg, moet je heel goed opletten als je daar wat koopt.

Ik denk dat dit geldt voor alle grote autohandelaren en dan vooral degenen, die zoals De Groot, in de lagere prijsklasse opereren.
Soms kan je daar echte pareltjes vinden. Er komen daar natuurlijk auto's terecht, nou, die zijn nog te slecht voor de schroothoop. Dat zijn vooral de gewilde Polo'tjes, Golfje's en Clio'tjes met vaak torenhoge km.standen en zeer slecht onderhouden. Maar er komen daar ook auto's terecht die gewoon voor een gewone dealer niet meer interessant zijn om te verkopen en deze dan doorstoten naar de handel. De wat minder gewilde auto's zeg maar. Vaak grote auto's met grote motoren die wel een slokje lusten. Zoals deze Legacy bijvoorbeeld. Vaak zie bij de Groot ook prachtige youngtimers staan in een verbazingwekkend goede staat. Laatst nog een in werkelijk prachtige staat verkerende Alfa 166 zien staan daar. Met de befaamde V6 Busso motor. Ding had pas geleden nog een nieuwe distributie gekregen (en dat is best duur bij de Busso!) en verder alle boekjes ingevuld en top onderhouden. Het interieur was niet van nieuw te onderscheiden. Maar ja, wie koopt zo'n ding nog? In de lagere prijsklasse zijn toch vaak vooral de mensen actief met een wat lager inkomen of jongeren die net hun rijbewijs hebben behaald. Die zoeken iets kleins en zuinigs met lage maandelijkse lasten. Tja, dan moet je dus niet een dikke D-segmenter gaan kopen met een V6 motor. Opvallend hoeveel mooie youngtimers trouwens de laatste tijd weer worden aangeboden op internet. Dat was tijdens de eerste corona golf ook het geval. Bewijs dat het dus slecht gaat met de economie en veel zzp'ers hun auto die ze in de youngtimer regeling reden moeten verkopen wegens ophef van de BV. Daar kun je dus als youngtimer liefhebber mooi je voordeel mee doen nu. De Groot is gewoon een groothandel. Ze kopen in en verkopen weer zonder veel aan de auto's te doen. Vandaar ook die lage prijzen.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 28.01.2021 - 22:40  ·  #104
https://www.marktplaats.nl/a/a…usPage=VIP

Zag deze Accord net op Markplaats verschijnen. Dat is ook best wel een bijzondere. 2.4 motor in combinatie met handbak en Executive uitrusting voor een tamelijk gunstige prijs.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2021 - 08:40  ·  #105
Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/redir…21-4-4-1-4

In die prijsklasse komt zoiets ook naar voren.

Zat ik eerst 1000 a 2000 te kijken rekt dat al aardig op.
Maar 5 duizend betekend nog een half jaar zonder auto.
😁

Selected quotes for multi-quoting:   0