Is deze S60 iets?

Misschien bekende?

gentry
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 72
Subject:

gentry

· 
Posted: 29.01.2021 - 10:26  ·  #106
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Is deze S60 iets?

· 
Posted: 29.01.2021 - 10:41  ·  #107
Quote door gentry

Ik zou voor deze gaan https://api.gaspedaal.nl/redir…21-4-4-1-4

Lastig vinden want de link werkt niet?

Of bedoel je deze https://api.gaspedaal.nl/redir…21-4-4-1-4
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.02.2021 - 08:22  ·  #108
Quote door Malmö

Vaak zie bij de Groot ook prachtige youngtimers staan in een verbazingwekkend goede staat. Laatst nog een in werkelijk prachtige staat verkerende Alfa 166 zien staan daar. Met de befaamde V6 Busso motor. Ding had pas geleden nog een nieuwe distributie gekregen (en dat is best duur bij de Busso!) en verder alle boekjes ingevuld en top onderhouden. Het interieur was niet van nieuw te onderscheiden. Maar ja, wie koopt zo'n ding nog? In de lagere prijsklasse zijn toch vaak vooral de mensen actief met een wat lager inkomen of jongeren die net hun rijbewijs hebben behaald. Die zoeken iets kleins en zuinigs met lage maandelijkse lasten. Tja, dan moet je dus niet een dikke D-segmenter gaan kopen met een V6 motor. Opvallend hoeveel mooie youngtimers trouwens de laatste tijd weer worden aangeboden op internet. Dat was tijdens de eerste corona golf ook het geval. Bewijs dat het dus slecht gaat met de economie en veel zzp'ers hun auto die ze in de youngtimer regeling reden moeten verkopen wegens ophef van de BV. Daar kun je dus als youngtimer liefhebber mooi je voordeel mee doen nu. De Groot is gewoon een groothandel. Ze kopen in en verkopen weer zonder veel aan de auto's te doen. Vandaar ook die lage prijzen.

Die Alfa 166 V6 Busso heeft een heel ander probleem: onderdelen zijn nagenoeg niet meer te krijgen. Voor de meest gekke dingen moet je half Europa voor afstruinen, een kennis van mij heeft er eentje en is blij dat hij er een Volvo naast heeft, zodat er in ieder geval een auto is die het doet.

De Groot heette vroeger Stoutjesdijk, het is geen Jetcars maar evengoed garantie tot de deur. Volgens mij mikken ze vooral op jonge gasten die met een dikke bak de blits willen maken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2021 - 19:54  ·  #109
Een vriend van me heeft daar een auto gekocht en ving toevallig het volgende op: het eindcijfer van de prijs is niet toevallig, hiermee weten de verkopers wat voor soort auto het is, import die niet helemaal klopt, schadeverleden, technische probleembak, totalloss geweest, km stand dubieus, of een eerlijke auto. Dus mocht iemand daar gaan kijken, wees erg alert.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2021 - 21:11  ·  #110
Als ik zoiets lees, zegt iedere vezel van mijn lichaam dat ik daar nooit of te nimmer iets moet kopen....
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2021 - 21:13  ·  #111
Heb even “alle advertenties” op Marktplaats geselecteerd.
Jet Cars hier in 010 is inderdaad nog een paar graadjes erger maar deze aanbieder kan er ook wat van.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 12:05  ·  #112
Quote door PvL

Als ik zoiets lees, zegt iedere vezel van mijn lichaam dat ik daar nooit of te nimmer iets moet kopen....

Mwah, weet ik niet.
Je moet ook de vraagprijzen in ogenschouw nemen. En die liggen daar erg laag.
We hebben er vorig nog voor een vriendin van mij een hele leuke Ford Focus gekocht.
Niet de meest gangbare kleur en hier en daar wat beschadigingen. Maar daar was de prijs ook naar.
Inmiddels heeft ze er bijna 20.000km probleemloos mee gereden en het ding floepte afgelopen november probleemloos door de apk.
Zelf heb ik in 2014 mijn Citroën C5 bij een officiële Citroën dealer gekocht hier in Twente. Ding was 1 1/2 jaar oud en slechts 38000km gereden. Zag er uit om door een ringetje te halen en behoorlijk wat geld bij de dealer achtergelaten.
Nou, het ding heeft al die jaren niets dan ellende opgeleverd. De ene na de andere verstuiver vloog eruit en telkens weer enorme onkosten voor repatriëring en reparatie. De eerste keer dat ik problemen met de verstuivers kreeg was al een paar maanden na aankoop. Toen is de boel op garantie opnieuw ingeleerd en ging het zo goed en kwaad als het ging weer.
Paar maanden later kwamen de problemen gewoon weer keihard terug. Auto was net een maand uit de garantie. Toen ik de auto liet uitlezen bij de officiële dealer was ik alleen al €100,- kwijt voor het uitlezen van de storingscodes. Al met al nog geen 10 minuten werk. Verder moest ik daarna nog €400,- betalen voor het opnieuw laten inleren van de injectoren. Garantie dat het probleem daarmee verholpen zou zijn konden ze me echter niet geven. Amper een half jaar later stond ik langs de kant van de weg met weer een kapotte verstuiver. En dan praat ik nog niet over de talloze andere problemen die ik met dat vehikel heb gehad.
O ja, toen ik de auto afgelopen september wilde verkopen kwam er een handelaar bij mij aan de deur met zijn lakdiktemeter. Doodleuk vertelde hij mij dat de hele auto al eens was overgespoten. Nou, niet bij mij in ieder geval en om eerlijk te zijn geloofde ik het verhaal ook niet.
Dus zelf maar een lakdiktemeter aangeschaft. En verdomd, de beste kerel had gewoon gelijk. Overal onregelmatige lakdiktes en veel te dikke laklagen. Heb de lakdikte van mijn C5 vergeleken met die van een andere C5. Klopte geen barst van.
Nou, lekkere jongens dus die peperdure dealers met hun gladde verkooppraatjes. Bij zulk volk ga ik geen auto terug kopen.
Trouwens, mijn Volvo S60 is ook gewoon maar afkomstig van een autohandelaar. Ding bleek achteraf in perfecte staat te zijn en loopt tot nu toe volledig probleemloos.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 13:18  ·  #113
Ja, N=1. Bij Jetcars kan je vast ook wel een leuke auto kopen... Maar ik zou er zelf nooit wat kopen of aanbevelen aan iemand..
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 13:29  ·  #114
Quote door Malmö

Mwah, weet ik niet.
Je moet ook de vraagprijzen in ogenschouw nemen. En die liggen daar erg laag.
We hebben er vorig nog voor een vriendin van mij een hele leuke Ford Focus gekocht.
Niet de meest gangbare kleur en hier en daar wat beschadigingen. Maar daar was de prijs ook naar.
Inmiddels heeft ze er bijna 20.000km probleemloos mee gereden en het ding floepte afgelopen november probleemloos door de apk.
Zelf heb ik in 2014 mijn Citroën C5 bij een officiële Citroën dealer gekocht hier in Twente. Ding was 1 1/2 jaar oud en slechts 38000km gereden. Zag er uit om door een ringetje te halen en behoorlijk wat geld bij de dealer achtergelaten.
Nou, het ding heeft al die jaren niets dan ellende opgeleverd. De ene na de andere verstuiver vloog eruit en telkens weer enorme onkosten voor repatriëring en reparatie. De eerste keer dat ik problemen met de verstuivers kreeg was al een paar maanden na aankoop. Toen is de boel op garantie opnieuw ingeleerd en ging het zo goed en kwaad als het ging weer.
Paar maanden later kwamen de problemen gewoon weer keihard terug. Auto was net een maand uit de garantie. Toen ik de auto liet uitlezen bij de officiële dealer was ik alleen al €100,- kwijt voor het uitlezen van de storingscodes. Al met al nog geen 10 minuten werk. Verder moest ik daarna nog €400,- betalen voor het opnieuw laten inleren van de injectoren. Garantie dat het probleem daarmee verholpen zou zijn konden ze me echter niet geven. Amper een half jaar later stond ik langs de kant van de weg met weer een kapotte verstuiver. En dan praat ik nog niet over de talloze andere problemen die ik met dat vehikel heb gehad.
O ja, toen ik de auto afgelopen september wilde verkopen kwam er een handelaar bij mij aan de deur met zijn lakdiktemeter. Doodleuk vertelde hij mij dat de hele auto al eens was overgespoten. Nou, niet bij mij in ieder geval en om eerlijk te zijn geloofde ik het verhaal ook niet.
Dus zelf maar een lakdiktemeter aangeschaft. En verdomd, de beste kerel had gewoon gelijk. Overal onregelmatige lakdiktes en veel te dikke laklagen. Heb de lakdikte van mijn C5 vergeleken met die van een andere C5. Klopte geen barst van.
Nou, lekkere jongens dus die peperdure dealers met hun gladde verkooppraatjes. Bij zulk volk ga ik geen auto terug kopen.
Trouwens, mijn Volvo S60 is ook gewoon maar afkomstig van een autohandelaar. Ding bleek achteraf in perfecte staat te zijn en loopt tot nu toe volledig probleemloos.

Ik heb het specifiek over dit fragment uit de quote van Walterj :

het eindcijfer van de prijs is niet toevallig, hiermee weten de verkopers wat voor soort auto het is, import die niet helemaal klopt, schadeverleden, technische probleembak, totalloss geweest, km stand dubieus, of een eerlijke auto.

Het kan goed zijn dat jij toevallig die eerlijke auto uit bovenstaande quote hebt gekocht in de vorm van die Focus. Gaat er mij om dat dit bedrijf dus willens en wetens auto's verkoopt waar wat mee is... En dat ze dat ook weten, maar dit niet melden. Dit zou mij beletten daar ook maar één cent uit te geven. Dit soort malafide bedrijven moeten gewoon niet mogen.
En vergeet niet dat je je geld maar één keer kunt uitgeven. Als iemand met een kleine beurs van zijn vakantiegeld (bij wijze van spreken) een auto koopt, die hem als "goed" wordt verkocht, maar waaraan uiteindelijk van alles aan mankeert, hem dat waarschijnlijk nog veel meer pijn doet dan jou bij je aankoop van de dure C5 met mankementen. Want hij/zij heeft dan niet meer het budget om er nog iets aan te kunnen doen. En van garantie is dan helemaal geen sprake.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 14:06  ·  #115
Quote door [-Tom-]

Ja, N=1. Bij Jetcars kan je vast ook wel een leuke auto kopen... Maar ik zou er zelf nooit wat kopen of aanbevelen aan iemand..

N=1, ik proestte mijn slok drinken net zowat uit van het lachen want je hebt helemaal gelijk. De reviews op Google zijn ook erg vermakelijk.
MB1983
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 14:45  ·  #116
Quote door Walterj

Een vriend van me heeft daar een auto gekocht en ving toevallig het volgende op: het eindcijfer van de prijs is niet toevallig, hiermee weten de verkopers wat voor soort auto het is, import die niet helemaal klopt, schadeverleden, technische probleembak, totalloss geweest, km stand dubieus, of een eerlijke auto. Dus mocht iemand daar gaan kijken, wees erg alert.

Ik was benieuwd en ben is op hun site gaan kijken. Bizar toeval inderdaad dat het gros van de auto's op -44 is afgerond.
Weet je hier wat meer van ??
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 14:53  ·  #117
Quote door brinkie

Quote door [-Tom-]

N=1, ik proestte mijn slok drinken net zowat uit van het lachen want je hebt helemaal gelijk. De reviews op Google zijn ook erg vermakelijk.

Op zondag middag de reviews terug lezen is zeker een goed tijdsverdrijf. De dingen die je soms leest 😲
Gimle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 15:03  ·  #118
Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door brinkie

Quote door [-Tom-]

Op zondag middag de reviews terug lezen is zeker een goed tijdsverdrijf. De dingen die je soms leest 😲

En ik maar denken dat ik de enige was die dat doet :lol:
Malmö

Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 15:49  ·  #119

Als iemand met een kleine beurs van zijn vakantiegeld (bij wijze van spreken) een auto koopt, die hem als "goed" wordt verkocht, maar waaraan uiteindelijk van alles aan mankeert, hem dat waarschijnlijk nog veel meer pijn doet dan jou bij je aankoop van de dure C5 met mankementen. Want hij/zij heeft dan niet meer het budget om er nog iets aan te kunnen doen. En van garantie is dan helemaal geen sprake.

Nou, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Ook bij mij stroomt het geld niet met bakken binnen en moet voor iedere cent hard werken.
Voor die C5 heb ook ik lang moeten sparen. Verder bespaar ik op heel wat dingen uit om een leuke auto te kunnen rijden.
Wat veel mensen doen, vaak uit eten gaan, bioscoopje/theater pakken, grote verjaardagsfeesten organiseren, 3 keer per jaar op vakantie gaan, toen dat allemaal nog kon tenminste, dat doe ik dus allemaal niet. Ik leef verder vrij sober en kan daardoor wat sparen voor een leuke auto.
Dat iemand wordt opgelicht bij de koop van een auto van €20.000,- vind ik nog altijd veel erger dan iemand die bij De Groot een autootje van €600,- uit het plantsoen trekt. Een auto bovendien waaraan een ieder met een beetje gezond verstand kan zien dat deze zo goed als op is.
Als je zo weinig budget hebt dat je niet meer kan besteden dan €600,- aan een auto en dan ook nog eens geen budget hebt voor onderhoud en voor de vaste lasten dan hoor je niet in een auto te rijden. Hoe erg dat ook mag klinken voor de persoon in kwestie. Beter is om dan het OV te pakken en verder te sparen zodat je wel iets fatsoenlijks kan kopen.
Ik lach me ook soms dood om mensen die zich na de aankoop van een autootje van €600,- verbazen dat deze 2 maanden later niet meer door de APK komt. Tja, wat had je dan gedacht? Dat je voor dat geld een auto koopt waar je nog 5 jaar probleemloos mee kan rijden? Mijn god, voor €600,- koop je nog geeneens een fatsoenlijke tweedehands fiets!
Koop je zoals ik toen een auto van €20.000,- van 1 1/2 jaar oud en amper 38000km op de teller bij een officiële Citroën dealer dan mag je gewoon een goed en betrouwbaar product verwachten. Geen schade auto en eentje met enorme technische gebreken waarvan de verkoper maar al te goed op de hoogte is.
Om een voorbeeld te geven, deze 1.6hdi 8 klepper was toen al 2 jaar op de markt en in Frankrijk was men al lang en breed op de hoogte van de giga problemen rondom de injectoren van deze motor. Niet voor niets werden in die tijd in Frankrijk op coulance al talloze injectoren van deze motoren vervangen door een verbeterde versie. Dat laatste staat gewoon te lezen in de Franse autopers en op veel Franse fora. Maar de Citroën dealer liet mij gewoon willens en wetens aanmodderen met dit vehicle en probeerde mij ondertussen duizenden euro's lichter te maken door telkens er eentje te vervangen (door weer een fout exemplaar). De verkoper moet ook donders goed op de hoogte zijn geweest van het schadeverleden van de auto. De auto was door hem ingekocht via een andere Citroën dealer uit Hilversum die de auto had verkregen via inruil van de eerste eigenaar. De auto was door de dealer uit Hilversum 1 1/2 jaar daarvoor nieuw geleverd en was daar altijd in onderhoud geweest te zien aan de stempels in het onderhoudsboekje. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar ook al veel problemen gehad met deze auto want anders ruil je een diesel van 1 1/2 jaar oud niet in met een km.stand van amper 38.000. Daar kwam ik trouwens pas allemaal later achter. De gladde verkoper in Hengelo heeft mij namelijk wijsgemaakt dat de auto afkomstig was van iemand uit Markelo die voorheen in Hilversum had gewoond.
Bleek gewoon helemaal niets van waar. De Hengelose Citroën dealer had de auto gewoon via een veiling ingekocht zo kreeg ik later te horen via Citroën Nederland.
Tja, zo wordt je dus bedonderd waar je bij staat en pas heel veel later kom je er als toetje ook nog achter dat de auto in zijn beginjaren compleet moet zijn overgespoten. Iets dat de Hengelose verkoper donders goed wist want ook hij controleert de auto's die hij inkoopt met een lakdiktemeter.
De S60 die ik nu heb kocht ik even ter nood omdat ik plotseling mijn C5 voor een goede prijs kon verkopen aan een handelaar uit de Oekraïne.
Deze S60 kocht ik voor €1500,-. Ik wist dat deze koop 2 kanten kon uitgaan. Of ik kan er met een beetje geluk nog een tijdje meer rijden, of de boel knapt na 2 weken stuk. Tja, dan heb je gewoon pech gehad en lever je het ding af bij de slopert. Maar ga dan niet lopen klagen bij een arm handelaartje die in deze rottijd ook met pijn en moeite wat geld probeert te verdienen aan de reparatie en verkoop van tweedehandsjes. Het enige dat stuk is gegaan tot nu toe aan mijn S60 was de accu. Deze begaf het 3 dagen na aankoop. Ik weet zeker dat er dan hordes mensen zijn die boos worden en gaan lopen klagen bij die handelaar. Tot gaan lopen dreigen met advocaten aan toe als ze hun zin niet krijgen.
Maar, wat wil je nou voor dit geld? Ik kocht een grote Volvo voor €1500,-, daarvoor koop je nog geeneens een fatsoenlijke E-bike. Ik heb gewoon zelf een mooie nieuwe Varta gekocht en tot nu toe altijd probleemloos starten.
Tja, als je in die prijsklasse gaat shoppen, laat dan tenminste gewoon je boerenverstand werken. Zoek een auto van een goed merk met tekenen van goed onderhoud. Mijn S60 was recent nog voorzien van 4 nieuwe Michelin banden, dat doet niet iemand die iedere stuiver moet omdraaien.

Tja, trek je bij de Groot een 15 jaar oude Fiat Punto uit het plantsoen met de dikke schimmel op de stoelen en voorzien van leeggelopen Highfly bandjes, dat is gewoon vragen om ellende. De prijs van €600,- is er dan ook naar. Dit zijn leuke autootjes die ze bij ons in het dorp gebruiken voor de jaarlijkse autocross. En voor €600,- kun je er dan nog heel veel plezier aan beleven! Maar ga er niet vanuit dat je met zo'n barrel ff 1500km probleemloos naar Nice kan rijden en als dat niet lukt dan ook nog gaan dreigen met advocaten of de handelaar in kwestie in google recensies gaan zitten uitmaken voor "een stelletje criminele oplichters".
Dan ben je gewoon zelf schuld en al helemaal als je verder geen stuiver te makken hebt om zo'n barrel te laten repareren.

Hier trouwens een mooi voorbeeldje van zo'n boven beschreven geval:
https://kro-ncrv.nl/ik-ben-opgelicht-0

ps:
Mijn S60 bevalt overigens tot nu toe meer dan uitstekend en heb er al bijna 10.000km probleemloos mee gereden.
Doel was om deze na maximaal een half jaar weer in te ruilen voor een nieuwere auto.
Maar weet het zo net nog niet. Waarom deze goede S60 inruilen tegen weer een auto van €20.000,- waarvan je niet weet wat je koopt?
Waarom weer zo'n glad verkopertje in zijn strakke pakkie gelukkig gaan maken met de verkoop van een dure tweedehands?
Hij pronkt ermee bij de verkoopmanager van het bedrijf en ik kan mijn spaarcentjes inleveren voor een dure tweedehands waarvan je niet weet wat ermee is gebeurd?
Dacht het niet en zeker niet in deze onzekere tijden. Beter geld lekker oppotten en de S60 rijdt ondertussen ook super lekker.
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 03.02.2021 - 20:30  ·  #120
[quote="Malmö"]

Lap tekst :)

Je mag van een auto van 20.000 inderdaad een hoop meer verwachten dan van een 600 euro geval, maar dat betekend niet dat de verkoper geheel vrijuit gaat. Er is ook nog zoiets als non conformiteit. Blijkt je nieuwe wagen een doodskist op wielen en de verkoper had dit redelijkerwijs kunnen weten dan kan je stellen dat het product niet voldoet aan de verwachting die redelijkerwijs eraan gesteld mag worden.

Geloof wel dat het sleutelwoordje "veiligheid" is, want serieus alle punten waarvan de verkoper van mijn V70 destijds op papier doodleuk aangaf dat het gerepareerd of naar behorend functionerend was viel binnen twee weken uit elkaar of bleek allang defect. Maar "helaas" niks wat direct mij of de omgeving in gevaar bracht dus werk ervan maken woog niet echt op tegen de kosten. Ik vermoed dat er daarom ook zoveel wazige autohandelaren zijn die willens en wetens opgepoetste slopers verkopen. Er zijn maar heel weinig mensen die voor 400 of 600 euro echt een zaak maken, en die paar die terug komen bied je eens 100 euro terug en zoek maar een andere op het terrein en dan ben je er ook weer vanaf.

Selected quotes for multi-quoting:   0