Hallo,
Ik heb bij het vervangen van mijn kleppendeksel pakking mijn inlaat goed schoongemaakt en toen ook gelijk mijn injectoren willen testen. dit is niet helemaal volgens plan gegaan en heb 1 van de spoeltjes van verstuiver 1 doorgebrand. deze heb ik vervangen voor spoeltje van een andere injector (euro 3 model) maar dit werkt niet goed, en was achteraf gezien ook een klein beetje halve maatregelen.
maar, na opwarmen van de motor rijd de auto wel goed. nu ben ik aan de slag gegaan met lektesten en injector testen via vida, en nu lijkt het wel of er hellemaal nergens iets van klopt.
voor cilinder 1 heb ik een andere verstuiver nodig, zover ben ik. maar als ik naar de waardes van de andere verstuivers kijk dan lijkt dit ook niet helemaal in orden te zijn. ik wilde eventueel de verstuivers allemaal laten reviseren/controleren maar ik twijfel er nu een klein beetje aan of ik wel in de juiste hoek zit te zoeken.
de lektest van de injectors was als volgt bij 2 min stationair draaien bij 700rpm :
cli 1: 16ml
cil 2: 28ml
cil 3: 27ml
cil 4: 21ml
cil 5: 29ml
allemaal ver binnen de waardes die volvo als aceptabel ziet, dat was volgens mij 40ml per minuut. in dit geval zou de het maximum dus 80ml zijn. Cilinder 4 heeft een met kroonsteentje aan elkaar verbonden verbinding ipv stekker. dit is zo gedaan door de vorige eigenaar, graag zou ik zelf nog een keer het stuk bedrading van injector stekkers naar (waar het ook heen gaat) zelf nieuwe maken en aansluiten. maar met een verbouwing van ons huis is daar momenteel geen tijd voor.
ik zal hieronder nog wat foto's plaatsen van de test resultaten, is wat makelijker te bekijken dan op video.
mijn vraag is, naast een andere injector voor cilinder 1. waar zou ik nog meer naar moeten kijken/doen. naast het feit dat het gewoon betrouwbaar moet zijn en lekker moet rijden vind ik het gewoon erg leuk de techniek te leren kennen en alles zo goed mogelijk draaiend te krijgen.
ik heb trouwens een volvo dice en vida 2014D op mijn laptopje draaien.
Ik heb bij het vervangen van mijn kleppendeksel pakking mijn inlaat goed schoongemaakt en toen ook gelijk mijn injectoren willen testen. dit is niet helemaal volgens plan gegaan en heb 1 van de spoeltjes van verstuiver 1 doorgebrand. deze heb ik vervangen voor spoeltje van een andere injector (euro 3 model) maar dit werkt niet goed, en was achteraf gezien ook een klein beetje halve maatregelen.
maar, na opwarmen van de motor rijd de auto wel goed. nu ben ik aan de slag gegaan met lektesten en injector testen via vida, en nu lijkt het wel of er hellemaal nergens iets van klopt.
voor cilinder 1 heb ik een andere verstuiver nodig, zover ben ik. maar als ik naar de waardes van de andere verstuivers kijk dan lijkt dit ook niet helemaal in orden te zijn. ik wilde eventueel de verstuivers allemaal laten reviseren/controleren maar ik twijfel er nu een klein beetje aan of ik wel in de juiste hoek zit te zoeken.
de lektest van de injectors was als volgt bij 2 min stationair draaien bij 700rpm :
cli 1: 16ml
cil 2: 28ml
cil 3: 27ml
cil 4: 21ml
cil 5: 29ml
allemaal ver binnen de waardes die volvo als aceptabel ziet, dat was volgens mij 40ml per minuut. in dit geval zou de het maximum dus 80ml zijn. Cilinder 4 heeft een met kroonsteentje aan elkaar verbonden verbinding ipv stekker. dit is zo gedaan door de vorige eigenaar, graag zou ik zelf nog een keer het stuk bedrading van injector stekkers naar (waar het ook heen gaat) zelf nieuwe maken en aansluiten. maar met een verbouwing van ons huis is daar momenteel geen tijd voor.
ik zal hieronder nog wat foto's plaatsen van de test resultaten, is wat makelijker te bekijken dan op video.
mijn vraag is, naast een andere injector voor cilinder 1. waar zou ik nog meer naar moeten kijken/doen. naast het feit dat het gewoon betrouwbaar moet zijn en lekker moet rijden vind ik het gewoon erg leuk de techniek te leren kennen en alles zo goed mogelijk draaiend te krijgen.
ik heb trouwens een volvo dice en vida 2014D op mijn laptopje draaien.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).