Een hulpvraag hoe ik een klacht het beste kan aanpakken. Het betreft mijn Volvo S60 2.0T gechipt door Obbetuning. na het chippen heeft de auto 225 pk (wastegate is afgesteld en de turbodruk sensor Bosch is vervangen).
hierna trekt de auto bijzonder goed en is vlot, verder loopt de auto mooi rustig stationair en ook het verbruik is met 8,1lL gemiddeld erg goed. De klacht is als volgt, eigenlijk vanaf de 3e versnelling tussen het toerengebied 2500 - 3000 is er met deellast een soort hapering in het vermogen. alsof de auto even aarzelt bij 2500 toeren (een tiende van seconde) en dit nogmaals bij 3000. met vollast of boven deze toerentallen is het eigenlijk zo goed als niet.
hoe kan ik deze nu het beste gaan onderzoeken met Vida qua parameters? De auto heeft al wel een hoop standaard onderhoud gehad laatste 12 maanden.
- nieuwe bougies(origineel), luchtfilter (pipercross), benzinefilter, olie etc.
- nieuw gasklephuis omdat het oude huis regelmatig in storing sprong
- nieuwe LMM Bosch dezelfde als de originele
- nieuwe turbodruk sensor en wastegate afstelling na het tunen door Obbe
natuurlijk ook met Obbe contact gehad en we kunnen de software wat matigen in vermogen maar ik vind het ook een mooie uitdaging om te achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten? waar zouden jullie beginnen (welke parameters in Vida?)
dank je wel
hierna trekt de auto bijzonder goed en is vlot, verder loopt de auto mooi rustig stationair en ook het verbruik is met 8,1lL gemiddeld erg goed. De klacht is als volgt, eigenlijk vanaf de 3e versnelling tussen het toerengebied 2500 - 3000 is er met deellast een soort hapering in het vermogen. alsof de auto even aarzelt bij 2500 toeren (een tiende van seconde) en dit nogmaals bij 3000. met vollast of boven deze toerentallen is het eigenlijk zo goed als niet.
hoe kan ik deze nu het beste gaan onderzoeken met Vida qua parameters? De auto heeft al wel een hoop standaard onderhoud gehad laatste 12 maanden.
- nieuwe bougies(origineel), luchtfilter (pipercross), benzinefilter, olie etc.
- nieuw gasklephuis omdat het oude huis regelmatig in storing sprong
- nieuwe LMM Bosch dezelfde als de originele
- nieuwe turbodruk sensor en wastegate afstelling na het tunen door Obbe
natuurlijk ook met Obbe contact gehad en we kunnen de software wat matigen in vermogen maar ik vind het ook een mooie uitdaging om te achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten? waar zouden jullie beginnen (welke parameters in Vida?)
dank je wel