Diesel met/zonder roetfilter kopen

Keuze diesel

JOv70BI

Subject:

Re: Diesel met/zonder roetfilter kopen

· 
Posted: 25.10.2017 - 12:07  ·  #16
...
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 15:13  ·  #17
De wegenbelasting gaat per 01-01-2019 veranderen, 15% erop voor diesels zonder fabriek-af roetfilter. Een Retro-fit -roetfilter heeft volgens mij geen zin bij de huidige bureau-willekeur zoals in de grote steden wordt getoond.
Mrb diesel vanaf 2019 omhoog: Voor dieselauto’s zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 omhoog met 15%. Dit is inclusief het deel van de mrb dat naar de provincies gaat (provinciale opcenten). Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van € 225 per jaar.
Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/o…017---2020
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 20:26  ·  #18
Ik heb een groene sticker met mijn Euro 3 dus ik mag alle steden in..
Of is er iets veranderd?

Maar krijg je straks ook de vereiste blauwe sticker, zoals als gevolg van een rechtszaak straks waarschijnlijk verplicht wordt in de binnensteden?
https://fd.nl/economie-politie…-de-oorlog
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 20:37  ·  #19
En in Arnhem zijn ze ook al begonnen:

'In Arnhem zijn ze aan het autootje pesten met de milieuzone' - http://nos.nl/l/2199760
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 22:15  ·  #20
Ik vraag me af waar dit nog over gaat.
Er wordt niet eens meer naar de waardes gekeken, maar naar het bouwjaar, of hij nu wel of niet voldoet aan de gestelde eisen.
En als je een sjoemel diesel hebt, dan maakt het niet uit, wetende dat deze ook niet aan de eis voldoet.
Begint inmiddels aardig op een hetze te lijken.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 22:26  ·  #21
De term "milieu" is anders niks dan een marketing naam die alles rechtvaardigt waar onnodig veel geld aan wordt verdiend dan wel aan wordt uitgegeven. Ik geloof er zo langzamerhand helemaal geen ene drol meer van... Je komt onderzoeken tegen om vervolgens weer een ander onderzoek te vinden die het vorige onderzoek weer ontkracht. Sommige zeggen dat het onze schuld is dat de wereld opwarmt en anderen zeggen dat we nog steeds op de retour zijn van de laatste ijstijd.... Ik weet het allemaal niet meer zo langzamerhand, het enige wat ik wel weet is dat 9 van de 10 regels helemaal nergens op slaan en vaak hun beoogde doel volledig voorbij schieten... Maar goed, het maakt niet uit WAT er bedacht wordt, ALS er maar wat bedacht wordt, dan kan tenminste iemand zich weer op zijn/haar borst kloppen en laten zien hoe goed hij/zij wel niet is...
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 22:33  ·  #22
Quote door folke3

In Frankrijk bestaat sinds afgelopen zomer ook een criterium voor wat betreft milieu met bijbehorende stickers. Ik mag Parijs niet meer in als ik niet deze sticker op m'n voorruit heb. En er zullen steeds meer steden in Frankrijk volgen. Er zijn verschillende categorieën, maar het gaat niet synchroon met Duitsland!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 23:04  ·  #23
Quote door Vogel

Ik heb een groene sticker met mijn Euro 3 dus ik mag alle steden in..
Of is er iets veranderd?

Maar krijg je straks ook de vereiste blauwe sticker, zoals als gevolg van een rechtszaak straks waarschijnlijk verplicht wordt in de binnensteden?
https://fd.nl/economie-politie…-de-oorlog

Ik was vrijdag bij de TÜV in dld, en nog even gevraagd wanneer de blauwe sticker komt, en ze hadden geen idee, maar iig niet op heel korte termijn.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 23:11  ·  #24
Quote door Janvis

De term "milieu" is anders niks dan een marketing naam die alles rechtvaardigt waar onnodig veel geld aan wordt verdiend dan wel aan wordt uitgegeven. Ik geloof er zo langzamerhand helemaal geen ene drol meer van... Je komt onderzoeken tegen om vervolgens weer een ander onderzoek te vinden die het vorige onderzoek weer ontkracht. Sommige zeggen dat het onze schuld is dat de wereld opwarmt en anderen zeggen dat we nog steeds op de retour zijn van de laatste ijstijd.... Ik weet het allemaal niet meer zo langzamerhand, het enige wat ik wel weet is dat 9 van de 10 regels helemaal nergens op slaan en vaak hun beoogde doel volledig voorbij schieten... Maar goed, het maakt niet uit WAT er bedacht wordt, ALS er maar wat bedacht wordt, dan kan tenminste iemand zich weer op zijn/haar borst kloppen en laten zien hoe goed hij/zij wel niet is...

Helemaal mee eens! Het is big business! De zure regen is niet hip meer, en nu hebben ze iets anders nodig.
Zo las ik van een hoge geleerde die een bijdrage had gedaan aan een wereldwijd milieu rapport, alleen zijn uitspraken ontkrachtten de tendens, dus zijn hele relaas werd uit het rapport geschrapt, gevolg, hij is uit de commissie gestapt.
Uiteraard moeten we slim met grondstoffen omgaan, maar ze slaan compleet en volledig door! Ga een kijken hoeveel zooi er op bv de beverwijkse bazaar ligt wat misschien ooit verkocht wordt, dat soort zinloze Nondeju wordt massaal geproduceerd en wereldwijd verscheept; stop daar eens mee, dat scheelt al heel veel energie en grondstof verspilling!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 23:27  ·  #25
Quote door Walterj

wereldwijd verscheept;

En die varen weer op smerige stookolie, dat is goedkoper.
De “schone” nemen ze pas als ze weer in de buurt van de territoriale wateren komen, want ook zij moeten aan de eisen voldoen.
En over de industrie zullen we het maar even niet hebben.....
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 23:38  ·  #26
De vervuiling door auto's is slechts een druppel op een gloeiende plaat en de besparing op uitstoot die ze daar besparen met alle maatregelingen die ze de autofabrikanten opleggen zijn nihil op het geheel. Maar omdat daar richting de buitenwereld makkelijk mee is te scoren wordt daar het mes het hardst op de keel gezet. Doen ze dat namelijk bij de grote industriële jongens, die naar verhouding veeeeel meer vervuilen dan wij met onze diesels, dan zijn ze als de dood dat ze massaal richting het verre oosten zullen trekken en dat kost ze veel teveel geld. Al met al is het een dikke schijnheilige bende zo langzamerhand waar wij als burger een hele dikke vette rekening voor moeten betalen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 09:41  ·  #27
Ik kocht geen diesel omdat ik geen gezeur wilde met overheden omdat steden verboden worden voor oudere diesels.
Arnhem gaat ik meen vanaf 2004 bouwjaar ook verbieden en het gaat alleen maar erger worden.

Ik zou geen diesel kopen.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 12:16  ·  #28
...
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 16:56  ·  #29
Toch knap dat ze auto's op bouwjaar gaan weren.... Een euro 3 D5 uit 2003 is net zo schadelijk als een euro 3 D5 uit 2004... :sleep:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 18:25  ·  #30
Precies Casper, zo is het helaas wel.

Selected quotes for multi-quoting:   0