Quote door Dirk342
Dat we uiteindelijk allemaal naar electrisch gaan is op zeker, al zal ik dat niet meer meemaken volgens mij.
Er dreigen nu hele andere tekorten van grondstoffen, namelijk die om batterijen te maken, en ook de infrastructuur om de batterijen op te laden is een stevige uitdaging.
De werkelijke, op lange termijn houdbare oplossing, daar wil momenteel niemand van weten. Maar ik zie veranderingen in de maatschappij op gang komen, ook omdat de huidige jonge generatie de eerste is die het slechter heeft dan hun ouders.
Ik heb net even gekeken naar de prijzen van een tweedehands V60 D6 Hybrid.
De tering... die dingen kostten destijds, zelfs met 0 euro BPM, een godsvermogen. En nu koop je ze voor 15 tot 20k, 5 jaar oud, met weinig kilometers op de teller. Halftarief belasting tot 2020, dus nu ruim 1000 en daarna ruim 2000 euro per jaar (hangt van de provincie af hoeveel precies). Bagageruimte heb je naar Volvo-begrippen nauwelijks, maar je hebt wel 158 kW diesel plus 50 kW elektromotor onder je kont. Reëel verbruik rond de 1 op 23.
Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar de auto c.q. hoe duur de onderhoudsbeurten zijn, het lijkt me een technisch complexe auto. Edit: niet zo denderend...