Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6046
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 19:12  ·  #31
hmmm ik wil natuurlijk niet grieplig doen maar, (dan gaan ze altijd grieplig doen :sick: ) ik hoor bij jouw filmpjes wel het boot geluid misschien iets minder duidelijk dan bij Renze maar wel degelijk aanwezig. hoop natuurlijk dat ik t verkeerd hoor...

meerder luisteraars?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 19:14  ·  #32
Tjonge jonge, ik drukte steeds op de knopjes video ipv youtube. :'(

Ik had ook nog een filmpje van mijn motor van drie jaar geleden. Toen was deze discussie er ook al. Toen hoorde men bij mij ook het boot geluid.

Wel scheller geluid. Met andere telefoon opgenomen.

GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6046
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 19:30  ·  #33
na alle filmpjes vergelijken zou ik zeggen dat zonder de kap je bij jouw huidige opname van het blok er een donkere brom aanwezig is (bootgeluid nl pulserend) dat was er bij jouw oudere opname nog niet. ook renze zn opname voor de vervanging heeft dat. Maar verder beluister ik dit voor t eerst dus is zeker nog geen betrouwbare diagnose.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 19:31  ·  #34
Erg lastig beoordelen op basis van het filmpje. Die van ons tikte duidelijk harder, afgaande op het filmpje. Voor het goede zou je eigenlijk met dezelfde camera van beide auto's filmpjes moeten hebben. Wat ik hier uit op denk te maken is dat je bij jou vooral de verstuivers hoort. Dat was het bij ons duidelijk niet.
En tóch meen ik wel iets van de klepstoters te horen, maar het blijft lastig beoordelen zo. Misschien dat een real-life kijk en vergelijk beter werkt ;-)

Wat je bij ons vooral hoorde was het tikken en een doffer onregelmatig geluid wat je op het filmpje wat minder goed kunt horen.

Toevoeging: Overigens kun je een en ander onder bepaalde hoeken ook beter horen op camera, bij ons is dat duidelijk wat meer vanaf de zijkant. De verstuivers van Marcel klinken wel aanzienlijk beschaafder dan de onze. Het stomme is dat een deel van het bootgeluid daar op lijkt. Het echte bootgeluid is echter doffer en kun je bij Marcel ook wat horen, maar bij ons voor de reparatie het duidelijkst. Na reparatie niet meer.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 19:44  ·  #35
En ja ze waren echt stuk, heb er zelfs plaatjes van gemaakt :bandit: :wwp: :foto: :whisper:
Overigens is dat wat lastig constateren als ze nog verstopt zitten in je motor :sleep:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1942
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 19:56  ·  #36
Als ik die plaatjes zo zie , denk ik te weinig smering gehad daar boven .
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 16.06.2016 - 22:57  ·  #37
Zou goed kunnen, zeker als te lange onderhoudsintervallen icm korte ritten en regeneratie er voor zorgt dat er diesel bij de olie komt :censored:
smitje52
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Roermond
Leeftijd: 71
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 09.07.2016 - 22:19  ·  #38
Afgelopen week is begonnen door garage met ander compleet motorblok (102.000km) te monteren. Volgende week is hij klaar en ben benieuwd hoe hij dan weer rijdt (heb er weken niet in kunnen rijden door afwegen wegdoen, reparatie/of ander motorblok met weinig km's). Zal een flinke rekening worden want veel uren werk, ander motorblok en nieuwe waterpomp, distriebutieriem, Spanrollen, multiriem, wervelklep en opnieuw uitlijnen want subframe is los geweest. Nieuwe motorolie en nieuwe automaatolie waren beide pas gebeurd maar nu helaas weer nodig door aflaten automaatolie. Automaat moest namelijk ook overgezet worden.
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2792
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 10.07.2016 - 00:04  ·  #39
Als hij straks weer klaar is kun je weer volop genieten.... Succes ermee...

Enjoy the ride
Hano1963
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 61
Berichten: 104
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 17.09.2016 - 16:21  ·  #40
Ik heb toch al 545000 gereden met dit zelfde blok zonder problemen. Alleen vorig jaar probleem met het vriesstopje gehad waardoor lelijke lekkage maar voor € 525,00 laten maken bij een Volvo specialist. Onderhoudsintervallen altijd die van Volvo aangehouden.
Vooralsnog zie ik niet echte problemen aankomen maar dat weet je nooit natuurlijk.
Ook nog een keer forse problemen gehad met de automaat maar na spoelen door Gery Slot 450.000 km zijn de problemen nooit meer teruggekomen.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 17.09.2016 - 16:43  ·  #41
Hier hetzelfde 475 op de klok, ook de bak laten flushen bij Dennis in Elst uitvoering Kuba, expres de EGR dicht, geen extra vervuiling door de motor heen, en om de 15 verse olie. en loopt als een zonnetje, en hoop er nog vele bij te draaien.
Gelukkig nog geen uitvoering met wervelklep, daar hoor ik wel erg veel ruis over.
Natuurlijk wel kleine dingetjes gehad maar niets groots gelukkig, normale dingen kosten bij deze auto al genoeg.
Kuupertie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 90
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Dieselblok D5 stuk door afgebroken tuimelaar.

 · 
Posted: 03.10.2016 - 19:10  ·  #42
Het bootgeluid is een echte zware dreun, welke je hoort in het luchtfilter. Bij het eerste filmpje van Renze een duidelijk zwaarder geluid dan het het vervangen van de stoters.
Ik heb het bij mijn my06 gehad en heb toch na twee jaar BMW te hebben gereden weer en Volvo gekocht. Ondanks de dure reparaties was de Volvo per km goedkoper in onderhoud.

V.w.b. olie.....het is niet alleen belangrijk vaker dan het interval te wisselen met 0w30 A5B5, maar het is ook belangrijk te weten of je motor op temperatuur komt. Mijn V70 heeft geen T-weergave, waardoor ik af en toe een log maak met Torque. Als je motor niet op T komt, kan het zijn dat de regeneratie niet begint of niet goed gaat.
Ik weet dat er voor de eerste generatie D5244T4 (de probleemmotoren) een regeneratie software update gekomen is.
V.a. my06 (2005) was de regeneratie lang en minder frequent. Hierdoor werd vaak het proces afgebroken en kwam er brandstof in je olie, welke hierdoor plakkerig werd. Na de update was de regeneratie korter en frequenter.

Ik vind het raar dat de Volvo's vaker tuimelaar problemen hebben en de BMWs vaker roetfilterproblemen.
Ook merk ik niet dat mijn V70 regenereert (bij mijn S60 ook niet trouwens), terwijl mijn E60 525 20% minder presteerde tijdens regenereren. Hoe zit dat bij jullie ?

1 ding staat vast: filter er uit, EGR dicht en je maakt deze problemen niet mee. Kost 1/3 van een tuimelaaroperatie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0